1 | Dersin Adı: | SİYASET PSİKOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | KAM3101 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi SERTAÇ SERDAR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Dr. Öğr. Üyesi Sertaç SERDAR |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-mail: serdar@uludag.edu.tr Adres: Uludağ Üniversitesi İİBF Kamu Yönetimi Bölümü, Görükle Kampusu16059 Nilüfer/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrenciyi, öncelikli olarak siyaset bilimi ve psikolojiden temellenen disiplinler arası bir çalışma alanı olan Siyaset Psikolojisi ile tanıştırmayı ve siyasal olayların analizinde daha geniş bir perspektif kazandırmayı amaçlar. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Siyaset Psikolojisine Giriş | |
2 | Siyaset Psikolojisi Tarihi I: Modernlik ve Yabancılaşma | |
3 | Siyaset Psikolojisi Tarihi II: Freud ve Psikanaliz | |
4 | Siyaset Psikolojisi Tarihi III: Davranışçılık | |
5 | Toplumsallaşma ve Kişilik | |
6 | Politik Kişilik | |
7 | Psikolojik Açıdan Siyasal Davranış | |
8 | Grupların Siyaset Psikolojisi | |
9 | Değerler, Tutumlar ve Kimlik | |
10 | Siyasal İletişim ve Medya | |
11 | İnternet ve Kamuoyu | |
12 | Örnek Olay İncelemeleri | |
13 | Türkiye'de Siyaset Psikolojisi | |
14 | Siyaset Psikolojisinin Geleceği |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Özlem Dirilen Gümüş, Siyaset psikolojisi, Ankara, Nobel Yayınevi, 2015. Martha L. Cottam, Elena Mastors, Thomas Preston, Beth Dietz, Siyaset Psikolojisine Giriş, çev. Mesut Şenol, Ankara, BB01, 2017. John T. Jost, Jim Sidanius, Political psychology: Key Readings, New York, Psychology Press/Taylor & Francis, 2004. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 40 | 40 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |