Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MESLEKİ REHBERLİK UYGULAMALARI
1 Dersin Adı: MESLEKİ REHBERLİK UYGULAMALARI
2 Dersin Kodu: RPD3008
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. HACER BELEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Dr. Hacer Belen
hacerbelen@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü
Görükle-Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, ilköğretim ve lisede öğrenim gören öğrencilere yönelik yapılandırılan mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı uygulamalarında kullanılan ölçme ve değerlendirme becerilerini kazanmayı sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Mesleki rehberlik ve kariyer danışma becerilerini kullanır;
2 Mesleki rehberlik ve danışmada kullanılan önemli testleri tanır;
3 Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığında kullanılan ölçme araçlarını uygular;
4 Bireyle ve grupla kariyer psikolojik danışmanlığı yapar;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı ve gerekleri, giriş Dersin tanıtımı ve gerekleri, giriş
2 Kuder Mesleki İlgi Envanteri Kuder Mesleki İlgi Envanterinin Uygulanması
3 Akademik Benlik Kavramı Ölçeği Akademik Benlik Kavramı Ölçeğinin Uygulanması
4 Kendini Değerlendirme Envanteri Kendini Değerlendirme Envanterinin Uygulanması
5 Mesleki Yönelim Envanteri (MYE) Mesleki Yönelim Envanterinin (MYE)Uygulanması
6 Edwards Kişisel Tercih Envanteri Edwards Kişisel Tercih Envanterinin Uygulanması
7 Holland Mesleki Tercih Envanteri Mesleki Olgunluk Ölçeği Holland Mesleki Tercih Envanteri ve Mesleki Olgunluk Ölçeğinin Uygulanması
8 Çalışma Haftası Çalışma Haftası
9 Sınav Kaygısı Ölçeği Öğrenme Stilleri Testi Sınav Kaygısı Ölçeği ve Öğrenme Stilleri Testinin Uygulanması
10 Bireysel Mesleki Danışma Uygulaması Bireysel Mesleki Danışma Uygulaması
11 Bireysel Mesleki Danışma Uygulaması Bireysel Mesleki Danışma Uygulaması
12 Bireysel Mesleki Danışma Uygulaması Bireysel Mesleki Danışma Uygulaması
13 Bireysel Mesleki Danışma Uygulaması Bireysel Mesleki Danışma Uygulaması
14 Çalışmaların Değerlendirilmesi Çalışmaların Değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Yeşilyaprak, B. (2012). Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı. Pegem Akademi
Kuzgun, Y. (2006) Meslek Gelişimi ve Danışmanlığı. Nobel Yayınları
Kuzgun, Y. (2004) Meslek Rehberliği ve Danışmanlığına Giriş. Pegem Yayınları
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 100
Yıl sonu Sınavı 0 0
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 100
Finalin BAşarıya Oranı 0
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 4 1 4
Ödevler 1 14 14
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 0 0 0
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 2 0 3 5 0 0 0 1 4 0 0 0 0 0 0
OK2 2 0 0 2 3 0 0 0 3 5 0 0 0 5 0 0
OK3 0 0 0 4 5 2 0 0 2 5 0 0 0 5 0 0
OK4 0 2 0 4 5 0 0 0 3 5 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr