1 | Dersin Adı: | STEP AEROBİK |
2 | Dersin Kodu: | OTPS032 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 0 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 0 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. BENGÜL AYDIN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğr.Gör. Bengül AYDIN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
baydin@uludag.edu.tr Telefon: 0 224 294 29 51 Uludağ Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Görükle Kampüsü - Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sağlıklı yaşam ve fiziksel aktivite amaçlı step ve aerobik egzersizlerinin kullanılması ve düzenlemesine ilişkin temel düzeyde bilgi sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Step ve Aerobiğin Doğuşu, Tanımı ve Ülkemizdeki Gelişimi | |
2 | Step Platformu Nedir? Step/aerobik Egzersizlerinde kazanılan Motor Beceriler Nelerdir? | |
3 | Stepte Kullanılan Egzersiz Türleri | |
4 | Step Tekniği Step egzersizlerinde dikkat edilmesi gereken hususlar | |
5 | Latin Step Aero Step | |
6 | Aerobikte Kullanılan Egzesiz Türleri | |
7 | Aerobik Tekniği | |
8 | Aerobik egzersizlerinde dikkat edilmesi gereken hususlar (+Vize) | |
9 | Müzik, ritm, adım sayılarının hesaplanması | |
10 | Koreografik step | |
11 | Koreografik step | |
12 | Koreografik aerobik | |
13 | Koreografik aerobik | |
14 | Genel Tekrar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
-Pahmeier, I., Niederbaumer, C., Step Aerobics: The Complete Guide, Meyer & Meyer, 2000. - Spor Genel Müdürlüğü Okul Spor Faaliyetleri Yönetmeliği, Uluslararası Oyun Kuralları ve Yarışma Talimatları. - Aerobik Cimnastik Yarışma Kuralları 2013-2016 kitapçığı. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 15 | 15 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,03 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |