Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İNSAN İLİŞKİLERİ ve İLETİŞİM
1 Dersin Adı: İNSAN İLİŞKİLERİ ve İLETİŞİM
2 Dersin Kodu: GKS0008
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FİGEN AKÇA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Öğretim Üyesi Selma GÜLEÇ
Öğr. Gör. Gülsüm YEŞİLYURT CERİT
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Figen AKÇA
B. U.Ü Eğitim Fakültesi yeni bina 16056 Nilüfer Bursa
E Mail: figenakca@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrenciler etkili iletişim kurma becerilerini geliştirebilir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İletişimle ilgili temel kavramları açıklayabilir ;
2 Kişiler arası iletişim ve iletişim çatışmalarını açıklayabilir;
3 Kişiler arası iletişimde etkin dinleme becerisini kullanabilir;
4 Kişiler arası iletişimde empati becerisini kullanabilir;
5 Kişilerarası iletişimde uygun bir şekilde kendini açabilir;
6 Kişilerarası iletişimde ben dilini kullanabilir;
7 Kişilerarası iletişimde cinsiyet rollerinin önemini bilir;
8 Kişilerarası ilşkilerde ailenin, bireysel farklılıkların ve kültürün etkisini açıklayabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İletişim becerilerinin tanımlanması ve sınıflandırılması
2 İletişim becerilerine genel bir bakış
3 Kişilerarası iletişimin başlangıcı ve gelişimi
4 Kişilerarası ilişkiler ve etkin dinleme
5 Kişilerarası ilişkiler ve empati
6 Kişilerarası ilişkiler ve kendini açma
7 Kişilerarası ilişkilerde sözsüz iletişim
8 Çalışma haftası
9 Kişilerarası ilişkiler ve güvengenlik
10 Kişilerarası ilişkiler ve çatışma çözme
11 Kişilerarası ilişkiler ve duygusal zeka
12 Çocuklukta kişilerarası ilişkiler
13 Ergenlik ve yetişkinlikte kişilerarası ilişkiler
14 Dersin değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Kaya, A. (2010). Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim, Pegem Akademi, Ankara.
Cüceloğlu, D. (2000). Yeniden İnsan İnsana ,23. Baskı Remzi Kitapevi, İstanbul.
Dökmen, Ü. (1995). İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık, İstanbul..
Dökmen, Ü. (2000). Varolmak Gelişmek Uzlaşmak , Sistem Yayıncılık, İstanbul
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 0 1 11
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 89
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,97
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr