Geleneksel Türk El Sanatları konusunda genel bilgi ve seçilen konulara göre içeriği hakkında bilgi sahibi olmak ve kültürel bilgi birikim ve deneyimin önemini kavramaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Kültür nedir? olgusu oluşur.;
2
Kültürel bilgi ve birikimin farkındalığı oluşur.;
3
Kendi kültürüne duyarlılık geliştirir.;
4
Geleneksel olan ile güncel olanın ayrımını yapabilir.;
5
Sanat ve ve zannatın ayrımın yapabilir.;
6
Kültürel değerlerine sahip çıkar.;
7
Geneneksel sanat dallarını tanır.;
8
İlgi duyduğu bir alanda derinlemesine araştırma yapar.;
9
Yeni kültürel öğeleri öğrenmenin hazzını yaşar.;
10
El emeğine saygı duyar.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Geleneksel Türk El Sanatları konusunda genel bilgi verilir ve başlıklarla Geleneksel Türk El Sanatlarının genel içeriği anlatılır. Ödev konusu tespit edilerek, her öğrencilin ilgi duyduğu bir alanda ödevle birlikte 10dk bir sunuma hazırlanması için cesaretlendirilir.
2
Oyalar
3
Baston yapımı
4
Bakırcılık
5
Gümüş işleme kazaziye
6
Geleneksel Türk Dokuma Dokuma Sanatı; Dokuma tanımı, çesitleri konularını konularını içermektedir. Kolon dokuma Çarpana Kolon Dokuma Kilim Dokuma Cicim Dokuma Zili Dokuma Sumak Dokuma Halı Dokuma
7
Geleneksel Türk Dokuma Dokuma Sanatı; Dokuma tanımı, çesitleri konularını konularını içermektedir. Kolon dokuma Çarpana Kolon Dokuma Kilim Dokuma Cicim Dokuma Zili Dokuma Sumak Dokuma Halı Dokuma.
8
Genel değerlendirme
9
Geleneksel Türk Giysi Aksesuarları Tarih öncesi dönemden geleneksel olma durumuna gelen sürecin anlatılması ve aksesuar takmanın anlamlandırılmasını içermektedir. Tarih öncesi çağlarda giyim kuşam Neolitik Çağda Giyim ve takı Kalkolitik Çağda giyim Geç Hitit Dönemi Firigler.
10
Seramik sanatları
11
Geleneksel Türk İşleme Sanatları İşlemenin tarihçesi İşleme teknikleri konularını içermektedir.
12
Geleneksel Ege Bölgesi Kıyafetleri, Giyimin tarihçesi, Giyim kuşamın yöresel özelliklerini içermektedir.
13
Kapı tokmakları
14
Keçe yapımı Keçe tarihçesi, yapımı ve kullanım alanlarını içermektedir.
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Sabahattin Türkoğlu.(2002)Tarih Boyunca Anadoluda Giyim Kuşam,İstanbul. Çağlar Boyu Anadolu'da Kadın. T.C. Kültür Bakanlığı Anıtlar ve Müzeler Genel Müdürlüğü (1993) İstanbul. Elfleda Russel (1975)Off-Loom Weaving. Türk Süsleme Sanatlar Ak yayınları, Akbank'ın bir Kültür Hizmetidir. A.Sürür(1976) Türk İşleme Sanatları M.Erbek (2002) Çatalhöyükten Günümüze Anadolu Motifleri
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
1
10
10
Ödevler
0
25
50
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
1
1
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
1
1
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU