Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DESEN II
1 Dersin Adı: DESEN II
2 Dersin Kodu: RES1004
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. RASİM BAŞAK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Okt. Nurhan YEŞİL
Ögr Gör. Dilek BİLHAN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim- İş Eğitimi Anabilim Dalı
Nilüfer/BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Çizime dayalı plastik anlatım diye tanımladığımız deseni, öğrencilerin estetik ve teknik planda incelemeleri, resim sanatındaki önemini bilmeleri sağlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Formu görme yeteneği kazanabilme.;
2 Görsel sanatlar eğitimi alanında bilgi ve beceri tutumlarını geliştirebilme.;
3 Karakalem tekniğiyle yapılmış desen çalışmalarının kaynaklardan tarama ve kopyalama uygulamaları süresince Klasik-Çağdaş Türk ve Avrupa resim sanatçılarının üsluplarını öğrenebilme.;
4 Çağdaş teknolojiyi sanat eğitimi alanında kullanabilme.;
5 İmgesel düşünme yeteneğini geliştirebilme.;
6 Alan bilgisini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilme. ;
7 Sanat eğitimi alanında karşılaştığı sorunların çözümünde resmin temeli olan desenin uygulama tekniklerini kullanabilme.;
8 Sanat ve tasarımla ilgili özgün düşünme, deneme ve üretme yöntemi geliştirebilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Modelin plastik incelemesi mekan ve figür ilişkisi çerçevesinde anlatılır. Sanatçıların iç mekanda canlı model desen uygulamaları sanat eleştirisi yöntemiyle değerlendirilir.
2 Modelin plastik incelemesi mekan ve figür ilişkisi çerçevesinde gerçekçi gözleme dayalı çizim nasıl yapılır anlatılır. (perspektif çizgileri, proporsiyon, kompozisyon analizi, üç boyutlu etki yaratabilme.) Sanatçıların iç mekanda canlı model desen uygulamaları sanat eleştirisi yöntemiyle değerlendirilir ve karakalem tekniğiyle çalıştırılır.
3 Füzen kalem tekniğiyle model ve anatomi analiz uygulanması teknikle ilişkilendirilerek anlatılır. Model ve anatomi analizleri füzen kalem tekniğiyle uygulanır.
4 Füzen kalem tekniğiyle model ve anatomi analiz uygulanması teknikle ilişkilendirilerek anlatılır. Model ve anatomi analizleri füzen kalem tekniğiyle uygulanır.
5 Füzen kalem tekniğiyle farklı teknikler ilişkilendirilerek (beyaz tebeşir, beyaz pastel boya) kaynak kitaplardan sanatçı örnekleriyle anlatılır. Figür ve mekan ilişkisi (espas) ışık etkileri altında füzen kalem ve beyaz pastel boya tekniğiyle uygulanır.
6 Füzen kalem tekniğiyle farklı teknikler ilişkilendirilerek (beyaz tebeşir, beyaz pastel boya) kaynak kitaplardan sanatçı örnekleriyle anlatılır. Füzen kalem tekniğiyle farklı teknikler ilişkilendirilerek (beyaz tebeşir, beyaz pastel boya) kaynak kitaplardan sanatçı örnekleriyle anlatılır.
7 Kraft kağıt üzerine füzen kalem ve beyaz tebeşir tekniğiyle algıya dayalı kompozisyon öğeleri anlatılır. (natürmort) Kraft kağıt üzerine füzen kalem ve beyaz tebeşir tekniğiyle algıya dayalı kompozisyon çalışmaları yapılır.
8 Kraft kağıt üzerine füzen kalem ve beyaz tebeşir tekniğiyle algıya dayalı kompozisyon çalışmaları yapılır. Karakalem silgileme tekniği ile artistik ifade biçimleri ve efektler oluşturularak figür analizi yapılır.
9 Tahta kalem ve çini mürekkebi tekniği anlatılır. Tahta kalem ve çini mürekkebi tekniği anlatılır.
10 Tahta kalem ve çini mürekkebi tekniği anlatılır. Tahta kalem ve çini mürekkebi tekniği anlatılır.
11 Lavi tekniği anlatılır. Lavi tekniği ile Portre ve Fiğüratif çözümlemeler artistik ifade biçimiyle gerçekleştirilir.
12 Tarama tekniği anlatılır. Tarama tekniği ile artistik ifade biçimleri oluşturulur.
13 Doğadan doku çözümlemeleri anlatılır. (ağaç, çiçek, hayvan v.b.) Doğadan doku çözümlemeleri kompozisyon öğeleri de dikkate alınarak karışık teknikle uygulanır.
14 Edinilen tüm bilgilerin tekrarı Uygulanmış olan tüm çalışmaların sanat eleştirisi bağlamında değerlendirilir.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: ERGÜVEN Mehmet, Yoruma Doğru, YKY, İstanbul 1992
BATUR Enis, Modernizmin Serüveni, YKY Sanat Sayı13
TUNALI İsmail, Felsefenin Işığında Modern Resim, Remzi Kitabevi İstanbul
GOMBRICH, E.H Sanatın Öyküsü Remzi Kitap Evi İstanbul-1982
SÖZEN Metin- TANYELİ Uğur, Sanat Sözlüğü Remzi Kitabevi İstanbul-1992
TURANİ Adnan, Dünya Sanat Tarihi Remzi Kitabevi İstanbul-1992
WÖLFFLİN Henrich, Sanat Tarihinin Temel Kavramları Remzi Kitabevi-1982
RICHARD Lionel, Ekspresyonizm Remzi Kitabevi-1984
SERRUZALLAZ Mavrice, Empresyonizm Remzi Kitabevi İstanbul-1983
Renaissance, The art of Italian, Könemann
SALVATORE S. NİGRO, Herry N. Abrams, Pontormo Drawing Newyork 1992
KONRAD Oberhuber, (Drawing Definet) Newyork
PARRAMON Joje M, Çizim ve resim sanatı, Remzi Kitabevi, 1986
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 2 14 28
Ödevler 0 12 24
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 22 22
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 3 0 3 0 0 0 0 4 0 0 0 3
OK3 4 0 2 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 3 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 5 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 3 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr