1 | Dersin Adı: | DESEN II |
2 | Dersin Kodu: | RES1004 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. RASİM BAŞAK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Okt. Nurhan YEŞİL Ögr Gör. Dilek BİLHAN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim- İş Eğitimi Anabilim Dalı Nilüfer/BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Çizime dayalı plastik anlatım diye tanımladığımız deseni, öğrencilerin estetik ve teknik planda incelemeleri, resim sanatındaki önemini bilmeleri sağlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Modelin plastik incelemesi mekan ve figür ilişkisi çerçevesinde anlatılır. | Sanatçıların iç mekanda canlı model desen uygulamaları sanat eleştirisi yöntemiyle değerlendirilir. |
2 | Modelin plastik incelemesi mekan ve figür ilişkisi çerçevesinde gerçekçi gözleme dayalı çizim nasıl yapılır anlatılır. (perspektif çizgileri, proporsiyon, kompozisyon analizi, üç boyutlu etki yaratabilme.) | Sanatçıların iç mekanda canlı model desen uygulamaları sanat eleştirisi yöntemiyle değerlendirilir ve karakalem tekniğiyle çalıştırılır. |
3 | Füzen kalem tekniğiyle model ve anatomi analiz uygulanması teknikle ilişkilendirilerek anlatılır. | Model ve anatomi analizleri füzen kalem tekniğiyle uygulanır. |
4 | Füzen kalem tekniğiyle model ve anatomi analiz uygulanması teknikle ilişkilendirilerek anlatılır. | Model ve anatomi analizleri füzen kalem tekniğiyle uygulanır. |
5 | Füzen kalem tekniğiyle farklı teknikler ilişkilendirilerek (beyaz tebeşir, beyaz pastel boya) kaynak kitaplardan sanatçı örnekleriyle anlatılır. | Figür ve mekan ilişkisi (espas) ışık etkileri altında füzen kalem ve beyaz pastel boya tekniğiyle uygulanır. |
6 | Füzen kalem tekniğiyle farklı teknikler ilişkilendirilerek (beyaz tebeşir, beyaz pastel boya) kaynak kitaplardan sanatçı örnekleriyle anlatılır. | Füzen kalem tekniğiyle farklı teknikler ilişkilendirilerek (beyaz tebeşir, beyaz pastel boya) kaynak kitaplardan sanatçı örnekleriyle anlatılır. |
7 | Kraft kağıt üzerine füzen kalem ve beyaz tebeşir tekniğiyle algıya dayalı kompozisyon öğeleri anlatılır. (natürmort) | Kraft kağıt üzerine füzen kalem ve beyaz tebeşir tekniğiyle algıya dayalı kompozisyon çalışmaları yapılır. |
8 | Kraft kağıt üzerine füzen kalem ve beyaz tebeşir tekniğiyle algıya dayalı kompozisyon çalışmaları yapılır. | Karakalem silgileme tekniği ile artistik ifade biçimleri ve efektler oluşturularak figür analizi yapılır. |
9 | Tahta kalem ve çini mürekkebi tekniği anlatılır. | Tahta kalem ve çini mürekkebi tekniği anlatılır. |
10 | Tahta kalem ve çini mürekkebi tekniği anlatılır. | Tahta kalem ve çini mürekkebi tekniği anlatılır. |
11 | Lavi tekniği anlatılır. | Lavi tekniği ile Portre ve Fiğüratif çözümlemeler artistik ifade biçimiyle gerçekleştirilir. |
12 | Tarama tekniği anlatılır. | Tarama tekniği ile artistik ifade biçimleri oluşturulur. |
13 | Doğadan doku çözümlemeleri anlatılır. (ağaç, çiçek, hayvan v.b.) | Doğadan doku çözümlemeleri kompozisyon öğeleri de dikkate alınarak karışık teknikle uygulanır. |
14 | Edinilen tüm bilgilerin tekrarı | Uygulanmış olan tüm çalışmaların sanat eleştirisi bağlamında değerlendirilir. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
ERGÜVEN Mehmet, Yoruma Doğru, YKY, İstanbul 1992 BATUR Enis, Modernizmin Serüveni, YKY Sanat Sayı13 TUNALI İsmail, Felsefenin Işığında Modern Resim, Remzi Kitabevi İstanbul GOMBRICH, E.H Sanatın Öyküsü Remzi Kitap Evi İstanbul-1982 SÖZEN Metin- TANYELİ Uğur, Sanat Sözlüğü Remzi Kitabevi İstanbul-1992 TURANİ Adnan, Dünya Sanat Tarihi Remzi Kitabevi İstanbul-1992 WÖLFFLİN Henrich, Sanat Tarihinin Temel Kavramları Remzi Kitabevi-1982 RICHARD Lionel, Ekspresyonizm Remzi Kitabevi-1984 SERRUZALLAZ Mavrice, Empresyonizm Remzi Kitabevi İstanbul-1983 Renaissance, The art of Italian, Könemann SALVATORE S. NİGRO, Herry N. Abrams, Pontormo Drawing Newyork 1992 KONRAD Oberhuber, (Drawing Definet) Newyork PARRAMON Joje M, Çizim ve resim sanatı, Remzi Kitabevi, 1986 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 14 | 28 |
Ödevler | 0 | 12 | 24 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |