1 | Dersin Adı: | SAYISAL YÖNTEMLER I |
2 | Dersin Kodu: | ISL4401 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL EMEL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğr.Gör.Dr.Burcu AVCI ÖZTÜRK |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Yrd.Doç.Dr.Gül GÖKAY EMEL ggokay@uludag.edu.tr Tel: 0224 29 41055 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Karar verme faaliyetlerinin etkin bir şekilde yürütülmesi için, karşılaşılan işletme problemlerinin analiz edilmesi ve modellenmesi, kurulan modellerin çözümü, ulaşılan çözümlerin yorumlanması ve karar vericilere yararlı olacak şekilde sunulmasıdır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Sayısal yöntemlerin tanımı ve model kurma | |
2 | Doğrusal programlama ve modellerinin kurulması | |
3 | Grafik yöntem ile maksimum problemlerin çözümü | |
4 | Grafik yöntem ile minimum problemlerin çözümü | |
5 | Simpleks yöntemi algoritması | |
6 | Simpleks yöntemi ile maksimum problemlerin çözümü | |
7 | Simpleks yöntemi ile minimum problemlerin çözümü | |
8 | Özel durumlar (bozulmalar ve sınırsız çözümler) | |
9 | Geçerli başlangıç çözümü olmayan modeller ve çözümü | |
10 | İki aşamalı yöntem ile çözümler | |
11 | Doğrusal programlamada ikilik (dualite) | |
12 | İkincil (dual) problemin simpleks yöntemi ile çözümü ve ekonomik yorumu | |
13 | Duyarlılık analizi ve ikilik ilişkisi | |
14 | Grafik ve simpleks yöntemi örnek ve uygulamaları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
* Zekai, Yılmaz, Sayısal Yöntemler, Ekin Kitabevi, Bursa, 2004. * Ahmet Öztürk, Yöneylem Araştırması, Ekin Kitabevi, Bursa, 2011. * Wayne L. Winston, Operations Research: Applications and Algorithms, Thomson Brooks/Cole, Australia, 2004. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,1 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |