Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ IV
1 Dersin Adı: BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ IV
2 Dersin Kodu: MUZ2214
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 1
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ZEHRA EZGİ KARA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Şirin Akbulut Demirci (piyano)
Doç Dr. Hatice Onuray Eğilmez (piyano)
Dr. Öğrt. Üyesi K. Mete Sungurtekin (piyano)
Öğr. Gör. Nilüfer Özer (piyano)
Öğr. Gör. Lale Necef (piyano)
Öğr. Gör. Alpay Güldoğan (piyano)
Öğr. Gör. Ardan Özarın (piyano)
Öğr. Gör. Özgür Eğilmez (keman)
Öğr. Gör. Yusuf Hasonov (viyola)
Doç Dr. Erol Demirbatır (çello)
Öğr. Gör. Elhan Necef (çello)
Öğr. Gör. Nilüfer Özer (kontrabas)
Öğr. Gör Murat Cemil (gitar)
Öğr. Gör. Veysel Özgür Sağlam (gitar)
Doç Sezn Alıcı (flüt)
Doç. Dr. Ajda Şenol Sakin (flüt)
Öğr. Gör. Dr. Zehra Ezgi Kara (flüt)
Tuna Bozkaya (klarinet)
Dr. Öğrt. Üyesi M. Aydın Atalay (bağlama)
Doç Dr. Gülnihal Gül (şan)
Öğr. Gör. Dr. Çiğdem Yiğit (şan)
Öğr. Gör. Z. Göknur Yıldız (şan)
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Dr. Zehra Ezgi Kara
ezgikara@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Piyano: Piyano da öğrenilen temel beceri ve teknikleri pekiştirebilmek için Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş dönem eserlerini dönem özelliklerine göre analiz ederek pekiştirmek. Özellikle klasik dönem eserleri üzerinde sol pedal kullanımına uygun eserleri deşifre etmek ve sol pedalın konsol piyano ve kuyruklu piyano arasındaki mekanik farklılıklarını algılayarak uygulamak. Piyano çalmada deşifreyi geliştirici uygun etüt ve eser çalışmaları ile birlikte tonalite kavramını anlamak. Solo veya küçük çalgı gruplarına piyano eşlik becerisini geliştirici çalışmalar ve Türk müziği örnekleri ile deşifre çalışmaları yapmak. Viyola:Viyola öğretiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak viyolayı öğrenmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme-yorumlama yapabilmeyi ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmayı amaçlar. Çello: Konumda öğrenilen becerileri pekiştirme,öğrenilecek yeni konumda kalıcı ve geçişli çalışmalar, martele ve staccato yay teknikleri. Farklı konumlarda kalıcı ve geçişli olarak çalma, öğrenilen teknikleri yeni konumda uygulama, martele ve staccato yay teknikleri uygulamaları, dört teli kapsayan değişik tonlarda dizi çalışmaları, teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Kontrabas:1. ve 2. konumda öğrenilen becerileri pekiştirmek; yeni konumda kalıcı ve geçişli çalışmalar yapmak; martele ve staccato yay tekniklerini öğrenmek;farklı konumlarda kalıcı ve geçişli olarak etüt çalmak; dört teli kapsayan karma yay kullanımlarını uygulayarak dizi çalışmalarını yapabilmek; öğrenilen teknikleri etütler ve eserde uygulamaktır. Gitar:Bireysel çalgı eğitimi gitar dersinin amacı; aşamalı olarak teknik alıştırma ve etütleri, Türk ve Dünya bestecilerinin eserlerinden örnekler bireysel gelişmeye uygun olarak çalgıya özgü literatür ile okul müziği eğitiminde öğrenme öğretme etkinliklerini kapsar. Flüt:Bu dersin amacı, temel teknikler içeren etütlerin devamına ek olarak, ilgili etüd ve eserleri müzik terimleri doğrultusunda seslendirme. Müzik dönemleri hakkında genel bilgi edinerek düzeyine uygun Romantik ve çağdaş dönem eserlerini süsleme ve nüanslarına uygun seslendirmek. Klarinet:Bu dersin amacı, klarnetin öğelerini, klarnet çalmaya ilişkin temel bilgi ve becerileri edinmek, klarnet çalmaya uygun duruş ve doğru pozisyon alabilmektir. Temel klarnet tekniklerini seslendirebilmek. Düzeyine uygun Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekler seslendirmek. Öğrencilere klarnet çalgısıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmaktır. Bağlama: Öğrencinin bağlama eğitiminde kullanılan basit, bileşik ve karma usüllere ait etüdler ile zeybek tavrına giriş niteliğindeki bilgileri kavramasını sağlamaktır Şan:Dili doğru kullanarak, ses eğitimi tekniklerine uygun değişik eserleri seslendirme bilgi ve becerilerini geliştirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Piyano:3 ve 4 diyezli tonlarda paralel gam, uzun ve kısa arpejler, üç sesli akor çevrimleri ve kadansları çalabilme. Viyola:Viyolada III. konum bilgisi ve III. konumda çalabilme. Çello: Viyolonselde V. Konum bilgisi. V. Konumda çalabilme. Kontrabas: 3. Konumda nota ve sesleri tanıyabilme. Gitar:Gitar tekniğini geliştirip, gitar müziğini öğrendikleri doğrultusunda ifade edebilme Flüt:İki oktav Mi ve Lab Major ile Fa ve Do# minör gamlarını, arpejlerini ve buna benzer egzersizleri çalabilme. Klarinet:Dersin sonunda öğrenci; öğrendiği teknikleri geliştirir ve yeni klarnet eserleri tanır. Bağlama: Bağlamayı tekniğine uygun olarak çalabilme Şan:Doğru nefes tekniğini kısa ve uzun egzersizlerde uygulayabilme.;
2 Piyano:Piyanoda deşifreyi geliştirici uygun etüt ve eser çalışmaları yaparak tonalite kavramını anlayabilme. Viyola:I.ve III. konum geçişli çalışmalar yapabilme. Çello: I.,IV.,III, II ve V. Konum geçişli çalışmalar yapabilme. Kontrabas:1 oktav re majör ve re minör tonlarında gam ve arpej çalabilme. Gitar:Farklı çalım sitillerini( Flamenko,Latin,vb..) tanıma ve dinleyebilme Flüt:Çift dil ve üç dil tekniğini çalışmakta olduğu eser ve etütlerde uygulayabilme. Klarinet:Tonunu geliştirir, kişiselleştirir. Bağlama: Bağlama hakkında gerekli temel bilgiyi kavrayabilme Şan:Doğru nefes ve ses tekniğini kullanabilme.;
3 Piyano:Polifonik eserleri dönem özelliklerine göre seslendirebilme. Viyola:Sağ ve sol el tekniğini geliştirici, koordinasyonu arttırıcı egzersizler yapabilme. Çello: Staccato ve martele yay tekniklerini geliştirebilme. Kontrabas: Martele ve staccato tekniğini kavrayabilme. Gitar:Ileri geri vuruşlar ve rasguado . Hız terimleri ve nüanslar ile öğrendiği tekniği uygulayabilme. Flüt:Düzeyine uygun tema ve varyasyon formunda bir eseri seslendirebilme. Klarinet:Yeni tonlarda dizileri ve arpejleri seslendirir. Bağlama: Bağlama hakkında gerekli teknik bilgiyi kavrayabilme Şan:Çalışılan eserleri doğru artikülasyonla söyleyebilme.;
4 Piyano:Klasik dönem formlarını kavrayarak uygulayabilme. Viyola:Sol Majör dizisini I. ve III. konumlar içinde değişik yay çeşitleriyle iki oktav içinde çalabilme. Çello: Sağ ve sol el tekniğini geliştirici, koordinasyonu arttırıcı egzersizler yapabilme. Kontrabas: 4. Konumda nota ve sesleri tanıyabilme. Gitar:Çarpma ve apogiatür tekniklerini kullanabilme. Flüt:Etütler ve parmak tekniğini hızlandırmaya yönelik egzersizler yaparak, acelitesini arttırabilme. Klarinet:Klarnet sonatlarını tanır, seslendirir. Bağlama: Farklı tartım kalıplarını kavrayabilme Şan:Edindiği ses yaratma becerilerini ulusal ve evrensel ezgilerde kullanabilme.;
5 Piyano:Romantik dönem eserini müziksel ifade unsurlarını dikkate alarak seslendirebilme. Viyola:Mi bemol Majör dizisini I. ve III. konumlar içinde değişik yay çeşitleriyle iki oktav içinde çalabilme. Çello: Viyolonselde flajöle ses elde edebilme. Kontrabas:1 Oktav Mi bemol majör, La bemol majör ve Si bemol majör gam, arpej ve aralık çalabilme. Gitar:Pozisyonlar arası parmak aktarımları ve üç oktav gam çalabilme. Flüt:Sınıf konserlerinde yer alarak, sahne performansını geliştirme. Klarinet:Müzikal etüt ve egzersizlerle tekniğini geliştirir. Baülama: Doğru tutuş ve oturuş becerisi kazanabilme Şan:Düzeye uygun müzik dağarı geliştirebilme.;
6 Piyano:Çoksesli Türk müziği özelliklerini kavrayabilme. Viyola:Martele tekniği ile çalabilme. Çello: Si bemol majör bilgisi. Si bemol majörde çalabilme. Kontrabas:2 Oktav Mi majör, Mi minör gam, arpej ve aralık çalabilme. Gitar:Kampana arpej ve farklı çalım şekillerini uygulayabilme. Flüt:Üçüncü oktavdaki seslerde hafif ve yumuşak çalma becerisini kazanabilme. Klarinet:Deşifre becerisini geliştirmek Bağlama: Tam ve yarım sesleri kavrayabilme Şan:Çalışılan eserleri piyano eşliği ile söyleyebilme.;
7 Piyano:Pedal kullanımını kavrayabilme. Viyola:Detache, Legato, Martele, Staccato tekniklerini bir arada diziler yardımıyla çalarak pekiştirilebilme. Çello: Sol minör bilgisi. Sol minörde çalabilme. Kontrabas: 4. Konumda etütler ve eser çalabilme. Gitar:Doğal ve yapay harmonikleri çalabilme Flüt:Üçüncü oktavdaki seslerde vibrato yapabilme. Klarinet:Küçük formda klarnet eserleri seslendirir, yorumlar. Bağlama: Farklı pozisyonları kavrayabilme Şan:Çalışılan eserleri dönem ve stil özelliklerine uygun olarak söyleyebilme.;
8 Piyano:Piyanoda eşlik becerisi kazanabilme. Viyola:Detache, Legato, Martele, Staccato tekniklerini bir arada etütler yardımıyla çalarak pekiştirilebilme. Çello: La majör bilgisi. La majörde çalabilme. Kontrabas:Değişik hız ve gürlük terimlerini uygulayabilme. Gitar:Çift sesli iki ve üç oktav gam çalabilme. Flüt:Flüt çalgısıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme Klarinet:Seviyesine uygun etüt ve müzikal etütler seslendirir. Bağlama: Bağlama ve bağlama ailesine ait çalgıların özelliklerini kavrayabilme Şan:Etkinlik ve konserlerde şarkı söyleyebilme.;
9 Viyola:Viyola için yazılmış Barok dönem eserlerini çalabilme. Çello: Fa diyez minör bilgisi. Fa diyez minörde çalabilme. Gitar: Çeşitli pozisyonlarda nota yerlerini tanıyıp çalabilme. Klarinet:Farklı formlarda eserlerin deşifrelerini yapar. Bağlama: La-re ve la-mi sesleri arasındaki pozisyon ve doğru baskıları uygulayabilme;
10 Viyola:Çalışılan etüt ve eserleri tekniğine uygun müzikal biçimde seslendirebilme. Çello: Çalışılan Etüt ve Eserleri Tekniğine Uygun Müzikal Biçimde Seslendirebilme. Gitar:Bare ve pivot tekniğini uygulayabilme Klarinet:Klarnet çalgısıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Piano:Önceki dönem öğrenilen teknik çalışmaların tekrarı ve dönem içi eserlerin planlanması. Viyola:Bir Önceki Yarıyıl Öğrenilen Konuların Genel Tekrarı. Çello: Bir Önceki Yarıyıl Öğrenilen Konuların Genel Tekrarı. Kontrabas:3. Konum bilgisi Gitar:Geçen dönem içerisinde yapılan çalışmaların gözden geçirilmesi ve yeni dönem çalışmaları hakkında bilgiler verilir. Flüt:Ton çalışmaları. M. Moyse La Sonarite Klarinet:Klarnet Bakımı: Klarnet perdelerinin güderilerini değiştirme. Bağlama: Oktav si bemol sesinin bağlamadaki yeri Şan:5’li, 6’lı arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar.
2 Piano:Lâ Major tonunda paralel gam, uzun ve kısa arpejler, üç sesli akor çevrimleri ve kadans çalışmaları. Teknik içeren etüdün deşifresi ve tonalite kavramın pekiştirilmesi. Viyola:III. Konum Bilgisi ve Uygulaması Çello: V. Konum Bilgisi. V. Konumda Çalışmalar. Kontrabas:Konum değiştirme Gitar:Bağımsızlaştırma çalışmaları, legato, staccato, portato ve değim bağları Flüt:Ton çalışması (Trewor Wye – Volume 1- (Tone). 1 oktav gam çalışmaları. Dönem içi repertuvar belirleme. Klarinet:Ton geliştirme egzersizleri. Bağlama: Kırşehir Tavrı Şan:5’li, 6’lı arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar örnek eserler.
3 Piano:Lâ Major tonunda paralel gam, uzun ve kısa arpejler, üç sesli akor çevrimleri ve kadans çalışmaları.Teknik içeren etüdün teknik özelliklerine dikkat edilerek seslendirilmesi. Viyola:I.Konumdan III. Konuma Geçme ve Konum Geçişli Çalışmalar Çello: Konum Geçişli Çalışmalar Kontrabas:1 Oktav re majör ve re minör gam ve arpejler Gitar:Sol el parmak açma çalışmaları ve sağ el koordinasyonu. Flüt:Gam çalışması. Farklı flüt teknikleri içeren melodik etüt çalışmaları. Romantik dönem flüt müziği. Klarinet: Solunum Geliştirme, Tiz seslerde entonasyonu geliştirme Bağlama: Oktav re sesinin bağlamadaki yeri Şan:5’li, 6’lı, oktav arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar örnek eserler.
4 Piano:Fa# minör tonunda paralel gam, uzun ve kısa arpejler, üç sesli akor çevrimleri ve kadans çalışmaları. Polifonik müziği eser analizi ve deşifresi. Viyola:I.Konumdan III.Konuma Geçişli Sol Majör Tonalitesi ve Uygulaması Çello: Si Bemol Majör Tonalitesi. Si Bemol Majörde Çalışmalar. Kontrabas:1.Konum ve 3. Konum arası geçişli etütler Gitar:Sağ el trili (Klavsen trili). Flüt:Romantik dönem stil özellikleri doğrultusunda eser çalışması. Klarinet: Si minör, La Majör ve Fa Diyez minör dizi sesleri ile dizi çalma Bağlama: Kayseri, Tavrı Şan:Oktav, 9’lu, 12’li arpej ve sıralı staccato -legato alıştırmalar ve örnek eserler.
5 Piano:Fa# minör tonunda paralel gam, uzun ve kısa arpejler, üç sesli akor çevrimleri ve kadans çalışmaları. Dönem özelliklerine göre polifonik eserin çalışılması. Viyola:I.Konum- III.Konumlar arası çalışmalar, Sol Majör dizisi Çello: Martele Tekniği Matele Çalışmaları. Kontrabas:Martele tekniği; 4. Konum bilgisi Gitar:Flamenko Teknikleri Flüt:Gam çalışması. Üçleme, legato ve arpej çalışmaları içeren etüt çalışması. Eserin çalışılması. Klarinet: Si minör, La Majör ve Fa Diyez minör tonlarında arpej ve aralık çalışmaları. Bağlama: Do notasını kavratma Şan:Register geçişlerini destekleyici staccato ve legato alıştırmalar ve örnek eserler.
6 Piano:Mi Major tonunda paralel gam, uzun ve kısa arpejler, üç sesli akor çevrimleri ve kadans ile Mi Major ters gam çalışmaları. Klasik dönem form özellikleri ve eserin deşifresi. Viyola:I I.Konum- III.Konumlar arası çalışmalar Mi Bemol Majör dizisi Çello: Staccato Tekniği Staccato Çalışmaları. Kontrabas: 1-4 konumlar arasında değiştirme durumları Gitar: Floje tekniği Flüt:Gam ve etüt yoluyla temel flüt tekniklerinin çalışılması. 3/8’lik ve 6/8’lik ölçü sayısında etüt çalışmaları. Çalışılan eseri dönem özelliklerine yönelik seslendirme Klarinet: Si minör, La Majör ve Fa Diyez minör tonlarında egzersiz ve etütler çalma. Eser deşifresi. Bağlama: Bağlı bir sekizlik iki onaltılık tartım kalıbı Şan:Eserlerin form analizi.
7 Piano:Mi Major tonunda paralel gam, uzun ve kısa arpejler, üç sesli akor çevrimleri ve kadans ile Mi Major ters gam çalışmaları. Klasik dönem eser üzerinde sol pedal kullanımı. Viyola:I.Konum- III.Konumlar arası çalışmalar, Sol Minor dizisi Çello: Sol Minör Tonalitesi. Sol Minörde Çalışmalar. Kontrabas: 1-4 konumlar arasında değiştirme durumları Gitar:Çift ses iki oktav, tek ses diziler Flüt:2 oktav gam çalışmaları. Etütte yer alan flüt tekniklerinin çalışılması. Eser çalışması. Klarinet: Si minör, La Majör ve Fa Diyez minör dizileri, arpejleri ve aralıklarını hızlandırma, metronom çalışmaları. Bağlama: Bağlı iki onaltılık bir sekizlik tartım kalıbı Şan:Eserlerin form analizi.
8 Piano:Do# minör tonunda paralel gam, uzun ve kısa arpejler, üç sesli akor çevrimleri ve kadans çalışmaları. Romantik dönem eser analizi ve deşifresi. Viyola:Pizzicato Tekniği Çello: Egzersiz Çalışmaları Kontrabas:1 Oktav Mi bemol majör, La bemol majör ve Si bemol majör gam ve arpejler Gitar:Bireysel teknik ve müzikal teknikleri içeren uygun etüt ve müzikal parçaları seslendirme Flüt:Farklı artikülasyonlarda gam çalışmaları, etütte yer alan flüt tekniklerinin çalışılması. Çağdaş dönem flüt müziği. Klarinet: Klarnet Sonatlarını İnceleme, seviyeye uygun eser belirleme. Bağlama: Silifke Tavrı Şan:Ses eğitiminde artikülasyon.
9 Piano:Do# minör tonunda paralel gam, uzun ve kısa arpejler, üç sesli akor çevrimleri ve kadans çalışmaları. Romantik dönem eserini müziksel ifade unsurlarını dikkate alarak çalışılması. Viyola:I.Konumdan III.Konuma Geçişli Yay Teknikleri Çalışmaları Çello: Martele Tekniği II, Staccato Tekniği II Kontrabas:1. konum ve 4. konum arasında geçişli etütler, yay teknikleri Gitar:Çift ses gam çalışmaları. Flüt:Gam çalışması, farklı teknikler içeren (legato, üçleme, arpej) etüt çalışması ve Çağdaş dönem eserinin çalışılması. Klarinet: Klarnet Sonatı, yorumlama. Bağlama: Re notası ve I. pozisyonu kavratma Şan:Doğru entonasyonla ses üretme, rezonans bölgelerinde sesi güçlendirme.
10 Piano:Çoksesli Türk müziği eser analizi ve deşifresi. Viyola:Martele Tekniği Çello: La Majör Tonalite Bilgisi. La Majörde Çalışmalar. Kontrabas:Eserin bestecisi ve dönemiyle ilgili araştırma. Eser seçimi Gitar:Çift ses üç oktav, tek ses diziler Flüt:Farklı artikülasyonda gam çalışmaları, farklı ritim kalıpları ve flüt tekniklerini içeren etüt çalışması. Eserlerin stil özelliklerine göre seslendirilmesi. Klarinet: Küçük formlarda solo klarnet eserleri inceleme, deşifre yapma. Bağlama: Bağlı dört onaltılık tartım kalıbı Şan:Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri.
11 Piano:Çoksesli Türk müziği eserinin dönem özelliklerine göre çalışılması. Viyola:Staccato Tekniği Çello: Fa Diyez Minör Tonalite Bilgisi. Fa Diyez Minörde Çalışmalar. Kontrabas: Eser çalışma Gitar:Çarpma, apogiatür ve glisando teknikleri. Flüt:Parmak tekniği çalışması (Taffanel &Gaubett Methode Complete EJ. 8-9). Klarinet: Klarnet Sonatı, yorumlama. Bağlama: Dörtlük nota Şan:Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri.
12 Piano:Eşlik çalışmaları. Viyola:Detache, Legato, Martele, Staccato Tekniklerinde Diziler ve Etütler Çello: Flajöle Tekniği ve Flajöle Tekniğiyle Çalışmalar. Kontrabas: Eser çalışma Gitar:Dönemin zorunlu eserinin çalışılması. Eserin teknik ve anlatım yönünden incelenmesi Flüt:Mi Majör- Do diyez minör –La bemol Majör- Fa minör gamlarının flütün tüm oktavlarını kapsayacak şekilde farklı artikülasyonlarda düz dizi, arpej, kromatik, üçlü vb. çalışmalarının yapılası. Klarinet:Kromatik diziyi hızlandırma, metronom çalışmaları. Bağlama: 2/4’lük ölçü rakamı Şan:Eserlerde teknik ve müzikal analiz.
13 Piano:Eşlik örnekleri seslendirme. Viyola:Barok Dönem Çello: Karma Yay Tekniklerinde Çalışmalar. Kontrabas:Çalışılan etütleri ve eseri tekniğine uygun müzikal biçimde seslendirme Gitar:Bireysel teknik ve müzikal teknikleri içeren uygun etüt ve müzikal parçaları seslendirme Flüt:Sınavda seslendirilecek etüt ve eserin dönem stil özellikleri doğrultusunda çalışılması. Klarinet: Küçük formlarda solo klarnet eserlerini yorumlama. Bağlama: Mi notası ve III. pozisyon Şan:Eserlerde teknik ve müzikal analiz.
14 Piano:Dönem içerisinde çalışılan etüt ve eserleri teknik ve müzikal özellikleri ile pekiştirme. Viyola:Dönem sonu etüt ve eserlerin uygulama çalışmaları ve eşlikli eser çalışmaları Çello: Teknik ve Müzikal Problem ve Çözümleri Kontrabas:Yarıyıl sonu sınavına hazırlık. Gitar:Müzikal ve teknik problemlerin çözümü ve genel tekrar. Flüt:Sınav gam, etüt ve eserlerinin hızlarında seslendirilmesi. Klarinet:Sınav gam, etüt ve eserlerinin hızlarında seslendirilmesi. Bağlama: Bağlı onaltılık-sekizlik-onaltılık tartım kalıbı Şan:Korrepetisyon.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Piyano:
AMİROV, F., Fortepiano Eserleri, Işık, Bakü 1979
BACH, J.S., Küçük Prelüdler ve Fügler, Muzıka, Moskova 1965
BACH, J.S., İki Sesli Envansiyonlar, Işık Yayınevi, Bakü 1981
BARAN, İ., Çoçuk Parçaları, Belgi Yayıncılık, Ankara 1984
BARAN, İ., Siyah ve Beyaz, Devlet Konservatuvarı Yayınları, Ankara 1975
BEETHOVEN, L., 6 Sonatin, Muzıka, Moskova 1970
BERTINI, H., 24 Etüden op.32, Peters, Leıpzıg
BURGMÜLLER, F., Etüden für Pianoforte op. 105, Peters, Leıpzıg
CLEMENTİ, M., 12 Sonatin, Muzıka, Moskova 1970
CZERNY, K., 70 Esercizi Progressivi, Rıcordı, Milano 1980
CZERNY, K., 30 Etüd op.849, Ricordi, E.R. 363
GULİYEV, T., Cemile’nin Albümü, Çik- Çik, Bakü 1996
HAENDEL, G. F., Utwory Wybrane, Polskıe Wıdawnıctwo Muzyczne, Polonya.
HAYDN, J., Seçilmiş Sonatlar, EMB, Budapeşt Z.7839
HELLER, S., 25 Melodische Etüden op. 45, Peters, Leıpzıg
KARKIN, K., Piyano Albümü, Sim Matbaası, Ankara 2002
KURNAVİNA, A., Seçilmiş Parçalar, Muzıka, Moskova 1975
LEMOİNE, A., 50 Kinder- Etüden op. 37, Lira, Sofya
LEVENT, N., Piyano için 10 parça, Levent Müzikevi, İzmir 1979
MİLİÇ, B., Piano Parçaları, Muzıçna Ukraina, Kiev 1979
MOZART, W. A.,Variasyonlar, EMB, Budapeşt Z.4302
SCHUBERT, F., 7 Parça, Muzıka,Moskova 1985
SCHUBERT, F., Piyano İçin Danslar, Lira, Sofya 1989
ŞOSTAKOVİÇ, D., Kolay Parçalar, Sovyetler Bestecileri, Moskova 1975
TCHAİKOVSKY, P., Album Per La Gioventu op. 39, Rıcordı, Mılano 1973
TUĞCULAR, E., Türkünün Rengi, Evrensel Müzikevi, Ankara 1995
WEBER, C., Parçalar, Muzıka, Moskova 1985
Viyola:
Ö.Can- Viyola Eğitimi-II 2. A.Seybold Viola Schule, 3. A.Tanrıverdi- Viyola Eğitimi-II, 4. B.Volmer-Viola Study 5. Suzuki-Viola Book-II
Çello:
J.Werner Praktische Violoncell Schule, S.Lee Etudes, J.Dotzauer Band I.
Kontrabas:
E.Nanny Band I, F.Simandl- 30 Etudes fort he Double Bass, J.Hrabe- 86 Studies for Contrabass, kontrbas edebiyatından eserler.
Gitar:
1- AGUADO.Metodo de Guıtarra
2–AYDINTAN,Ziya.Gitar Metodu I
Evrensel Müzikevi, 1999
3-GÖTZE,WalterLeıchtes Gıtarrenspıel
4- KÜÇÜKAY,Bekir. Gitar Eğitimi I,
KESİKLİ,Melih
SÖKMEN,Erdem İ.Ü.Konservatuarı 5- NOAD,Frederic.SoloGuitar PlayingI I Omnibus Press 1976,
6- La Guitara Enchantee , Doberman Yppan 1982
7- MİLLS,John . Gitar Metodu , Alkım Yayınevi
8- The guıtar Musıc of Spaın Volume
9- CARULLİ,Ferdinando. Metoto Guıtar
Flüt:
The Complete Flute Scale Book, Boosey & Hawkes.
M. Moyse – La Sonarite
Trewor Wye – Volume 1- (Tone) – sf. 7-10.
Taffanel &Gaubett Methode Complete EJ. 8-9 (126-127)
J. Andersen Op. 15 No-3
Köhler Op. 33 2. Kitap – No.6- 8
Chopin Variation on a theme by Rossini
Muramatsu - Earth
Klarinet:
David Pino “The Clarinet and Clarinet Playing”
Aurello Magnanı “Methode Complete de Clarinette”
C. Baerman “Complete Method for Clarinet”
H. Klose “Klarnet Metodu Vol. II”
Bağlama:
ALİM Yaşar Kemal- Aydın Atalay “Bağlama Metodu 1” , Aktüel Editions, 2004, İstanbul
ALTUĞ, Nevzat,Teknik Bağlama Eğitimi ve Usuller, Anadolu Matbaacılık, İzmir,1999
TURHAN, Salih,Türk Halk Musikisinde Çeşitli Görüşler, Kültür Bakanlığı Editions, Ankara, 1992
ÖZGÜL, Mustafa, TURHAN, Salih, DÖKMETAŞ, Kubilay, Notalarıyla Uzun Havalarımız, Kültür Bakanlığı Editions, Ankara, 1996
TAPTIK, Güray, Notaları ve Tavırları ile Türküler, Çaba Edition, Ankara, 1972
SARISÖZEN, Muzaffer, Türk Halk Müziğinde Usuller, Mifad Editions, Ankara, 1970
YENER, Sabri, Bağlama Öğretim Metodu, Erhan Ofset Matbaacılık, Trabzon, 1991
PARLAK, Erol, Şelpe Tekniği Metodu, Ekin Editions, İstanbul, 2001
BİRDOĞAN, Nejat, Notalarıyla Türkülerimiz, Özgür Edition, İstanbul, 1988
TURAN, Bahattin, Notalarıyla Samahlarımız, Ekol Editions, İzmir, 2000
Şan:
Davran, K., Öztürk,F.G. (2009).Şan İçin Piyano Eşlikli Şarkılar I(1.b), Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Halk Türküleri, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara.
Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Okul Şarkıları, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Baritones, G. Schırmer: New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Bass, G. Schırmer: New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Mezzo- Soprano, G. Schırmer: New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Soprano, G. Schırmer: New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Tenor, G. Schırmer: New York.

Şimşek, G. (1997). Şan İçin Piyano Eşlikli Albüm, Ankara.
Tuğcular, E. (2011). Şan İçin Piyano Eşlikli Türküler, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 2 1 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 31
Toplam İş Yükü / 30 saat 1,03
Dersin AKTS Kredisi 1
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 1 1 1 1 1 3 3 1 1 1 1 1 1 1
OK2 5 5 2 4 1 1 1 2 4 4 1 3 1 1 1 1
OK3 5 5 4 4 1 1 2 4 4 1 3 1 1 1 1 1
OK4 5 5 5 5 1 1 5 4 4 1 1 1 1 1 1 1
OK5 5 5 4 4 1 1 5 4 5 1 2 1 1 1 1 1
OK6 5 5 5 5 1 1 2 2 3 3 1 1 1 1 1 1
OK7 5 5 2 3 1 1 5 3 5 2 1 1 1 1 1 1
OK8 5 5 2 3 1 1 3 4 4 1 3 1 1 1 1 1
OK9 5 5 5 5 1 1 1 5 5 2 3 2 1 1 1 1
OK10 5 5 5 5 1 1 1 5 5 2 3 2 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr