Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
1 Dersin Adı: SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
2 Dersin Kodu: MUZ0009
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Arş. Gör. DORUK ENGÜR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi C Blok
doruk@uludag.edu.tr
+90 (224) 294 09 58
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Müzik öğretmeni adaylarının sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde kullanacakları ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin farkındalıklarını, bilgi ve becerilerini geliştirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramları tanımlayabilme;
2 Ölçme ve Değerlendirmenin müzik eğitimindeki önemini açıklayabilme;
3 Bir ölçme aracında bulunması gereken özellikleri açıklayabilme;
4 Hata ve Güvenirlik kavramlarını tanımlayabilme ;
5 Güvenirliği belirlemeye yönelik işlemler yapabilme;
6 Geçerlik kavramını ve geçerlik türlerini tanımlayabilme;
7 Geçerlik belirlemeye yönelik işlemler yapabilme;
8 Geleneksel ölçme araçları ve özelliklerini açıklayabilme;
9 Tamamlayıcı ölçme araçlarını ve özelliklerini açıklayabilme;
10 Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesine yönelik araçlar geliştirebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ölçme ve Değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
2 Ölçek ve Ölçek Türleri
3 Değerlendirme Türleri
4 Ölçmede Hata ve Hata Türleri
5 Ölçme Araçlarında Bulunması Gereken Nitelikler
6 Güvenirlik
7 Geçerlik I
8 Geçerlik II
9 Geleneksel ölçme araçları I
10 Geleneksel ölçme araçları II
11 Tamamlayıcı ölçme araçları I
12 Tamamlayıcı ölçme araçları II
13 Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler I
14 Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler II
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Field, A. (2018). Discovering statistics using IBM SPSS Statistics (5. bs.). London: SAGE.
McMillan, J. H. (2015). Etkili ölçütlere dayalı etkili bir öğretim için ilke ve uygulamalar. (Çeviri Ed. A. Arı). Konya: Eğitim Kitabevi.
Tan, Ş. (2019). Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme KPSS El Kitabı (13. bs.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. doi:10.14527/9786050022247
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 0 0
Projeler 1 45 45
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 117
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,9
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 3 2 5 3
OK2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 3 2 5 3
OK3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 3 2 5 3
OK4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 3 2 5 3
OK5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 3 2 5 3
OK6 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 3 2 5 3
OK7 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 3 2 5 3
OK8 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 3 2 5 3
OK9 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 3 2 5 3
OK10 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 3 2 5 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr