Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KİMYA I
1 Dersin Adı: KİMYA I
2 Dersin Kodu: FEN1103
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEVGÜL ÇALIŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç.Dr.SEVGÜL ÇALIŞ
scalis@uludag.edu.tr
0 224 2942227
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin kazanmış oldukları kimya bilgilerini pekiştirmek, geliştirmek, eksikliklerini gidermek ve uygulanabilirliğini göstermek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Maddenin yapısını,özelliklerini ve ölçümünü bilir.;
2 Kimya yasalarını ve atoma yönelik hesaplamaları bilir.;
3 Kimyasal hesaplamalarda temel kimya kavramlarını kullanabilir. ;
4 Kimyasal bileşikleri ve kimyasal tepkimeleri bilir.;
5 Kimyasal hesaplama yeterlilikleri kazanır.;
6 Kimyasal bağları,Lewis yapılarını ve geometrilerini bilir.;
7 Katı,sıvı ve gazlara yönelik hesaplamaları bilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kimyanın tanımı,tarihsel gelişimi, önemi, alanları, yaşantımıza etkisi.Maddenin özellikleri, sınıflandırılması ve özellikleri, Ayırma yöntemleri Sınıf içi uygulama ve örnekler yapma
2 Maddenin ölçülmesi:SI (Metrik ) birimleri, anlamlı sayılar Laboratuvarda kullanılan malzemelerin tanıtımı
3 Modern atom teorisi ve bizi ona götüren yasalar Pipet, büret ve termometre ile ölçüm çalışmaları,
4 Atomlar ve atomun elektron yapısı ,atom çekirdeği, atom kuramları, Huni ile süzme çalışmaları ve ayırma hunisi ile maddeleri ayırma
5 Periyodik çizelgeye giriş, elementlerin sınıflandırılması (metaller, ametaller, soygazlar,halojenler) , Periyodik özellikler. Sınıf içi uygulama ve örnekler yapma
6 Kimyasal bileşiklerin çeşitleri ve formülleri , adlandırılması,mol kavramı Sınıf içi uygulama ve örnekler yapma
7 Kimyasal tepkimeler, Kimyasal eşitlik ve stokiyometri Terazi ile ölçüm çalışmaları ve piknometre ile yoğunluk tesbiti
8 stokiyometri Sınıf içi uygulama ve örnekler yapma
9 Çözeltide kimyasal tepkimeler, Kuramsal verim, gerçek verim, yüzde verim Sınıf içi uygulama ve örnekler yapma
10 Asitler ve bazlar (Arhenius,Brönsted Lowry,Lewis asit-baz tanımı) Sınıf içi uygulama ve örnekler yapma
11 Kimyasal bağlar,Lewis kuramı, iyonik bağ, kovalent bağ Sınıf içi uygulama ve örnekler yapma
12 Lewis yapılarının yazılması, formal yük. Molekül geometrisi Sınıf içi uygulama ve örnekler yapma
13 Moleküller arası etkileşimler(Sıvılar,katılar, gazlar) Sınıf içi uygulama ve örnekler yapma
14 Çözeltilerin fiziksel özellikleri ve ayırma (kimyasalları çeşitli yollarla ayırma yöntemleri Sınıf içi uygulama ve örnekler yapma
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1) Petrucci, R. H., Harwood, W.S. ve Geoffrey Herring, F. 2010; Genel Kimya, İlkeler ve Modern Uygulamalar, Çev. Ed. Tahsin Uyar ve Serpil Aksoy, Palme yayıncılık, Ankara.
2) Nivaldo J. TRO,2016; Genel Kimya,Moleküler bir yaklaşımla kimyanın ilkeleri Çev. Ed. Ekrem Köksal, Adil Denizli, Nobel Akademik yayıncılık, Ankara.
3)Basri Atasoy,2018;Genel Kimya, Ed.Basri Atasoy,Palme yayıncılık, Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 0 0 5 5 0 0 0 5 5 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 5 5 0 0 0 5 5 0 0 0 0 0 0
OK3 5 0 0 5 5 0 0 0 5 5 0 0 0 0 0 0
OK4 5 0 0 5 5 0 0 0 5 5 0 0 0 0 0 0
OK5 5 0 0 5 5 0 0 0 5 5 0 0 0 0 0 0
OK6 5 0 0 5 5 0 0 0 5 5 0 0 0 0 0 0
OK7 5 0 0 5 5 0 0 0 5 5 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr