1 | Dersin Adı: | TÜRK HALK BİLİMİ I |
2 | Dersin Kodu: | TDE4015 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HÜLYA TAŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. HÜLYA TAŞ |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
htas@uludag.edu.tr 0224–2941817 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Türk Edebiyatında Anlatım Türlerinin Verilmesi |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Köroğlu Destanı, İçerik ve Temel Özellikleri | |
2 | Köroğlu Hikâyelerindeki Çeşitli Motifler | |
3 | Köroğlu Destanının Tesirleri, Bu Destanın Menşei | |
4 | Halk Hikâyelerinin Konuları Bakımdan Tasnifi | |
5 | Masal- Roman-Halk şiiriyle Mukayesesi, Halk Hikâyeciliği Geleneği | |
6 | Hikâyelerin Doğuşu ve Gelişimi | |
7 | Hikâyelerin tarihle ilgisi, Hikâyeler Üzerinde Yapılan Bilimsel Çalışmalar | |
8 | ARA SINAV- Dede Korkut Kitabı | |
9 | Dede Korkut Hikayelerinin Oluşumu ve Gelişimi | |
10 | Dede Korkut Hikayelerinin Genel özellikleri | |
11 | Dede Korkut Kitabında Bulunan On İki Hikâyenin İncelenmesine | |
12 | Dede Korkut Kitabında Bulunan On İki Hikâyenin İncelenmesine Devam | |
13 | Dede Korkut Kitabında Bulunan On İki Hikâyenin İncelenmesine Devam | |
14 | Dede Korkut Kitabında Bulunan On İki Hikâyenin İncelenmesine Devam |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Pertev Naili Boratav,Halk Hikâyeleri Ve Halk Hikâyeciliği, Adam Yayınları, 1988 Fikret Türkmen, Tahir ile Zühre, Atatürk Kültür Merkezi Yayınları, 1998 Fikret Türkmen, Aşık Garip Hikayesi Üzerinde Bir Araştırma, Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, 1975 Ali Berat Alptekin, Halk Hikâyelerinin Motif Yapısı, Akçağ Yayınları, 1997. P. Naili Boratav, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı,Gerçek Yayınevi 1982. Muharrem Ergin, Dede Korkut Kitabı,TDK Yayınları,2009 Orhan Şaik Gökyay, Dede Korkut Kitabı,Kabalcı Yayınları, 2007 Nerin Köse, Araştırmalar I, Milli Folklor Yayınları, 1996 Köroğlu Anlatmaları, B. A. Gabriyev, Çevirenler, Fikret Türkmen, Muaffak Durnlı, Feyzullah Rahmankul |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 2 | 10 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 10 | 2 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |