Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK HALK BİLİMİ I
1 Dersin Adı: TÜRK HALK BİLİMİ I
2 Dersin Kodu: TDE4015
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HÜLYA TAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. HÜLYA TAŞ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: htas@uludag.edu.tr 0224–2941817
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Türk Edebiyatında Anlatım Türlerinin Verilmesi
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Halk hikâyesi kavramını açıklayabilmek ;
2 Halk hikâyesi kavramını aşıklarla ilişkilendirebilmek ;
3 Halk hikâyelerini örneklerle tanıyabilmek;
4 Halk Hikâyelerinin edebiyat türleri içinde yerini kavratabilmek;
5 Günümüzde yapılan bilimsel çalışmaları takip edebilmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Köroğlu Destanı, İçerik ve Temel Özellikleri
2 Köroğlu Hikâyelerindeki Çeşitli Motifler
3 Köroğlu Destanının Tesirleri, Bu Destanın Menşei
4 Halk Hikâyelerinin Konuları Bakımdan Tasnifi
5 Masal- Roman-Halk şiiriyle Mukayesesi, Halk Hikâyeciliği Geleneği
6 Hikâyelerin Doğuşu ve Gelişimi
7 Hikâyelerin tarihle ilgisi, Hikâyeler Üzerinde Yapılan Bilimsel Çalışmalar
8 ARA SINAV- Dede Korkut Kitabı
9 Dede Korkut Hikayelerinin Oluşumu ve Gelişimi
10 Dede Korkut Hikayelerinin Genel özellikleri
11 Dede Korkut Kitabında Bulunan On İki Hikâyenin İncelenmesine
12 Dede Korkut Kitabında Bulunan On İki Hikâyenin İncelenmesine Devam
13 Dede Korkut Kitabında Bulunan On İki Hikâyenin İncelenmesine Devam
14 Dede Korkut Kitabında Bulunan On İki Hikâyenin İncelenmesine Devam
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Pertev Naili Boratav,Halk Hikâyeleri Ve Halk Hikâyeciliği, Adam Yayınları, 1988

Fikret Türkmen, Tahir ile Zühre, Atatürk Kültür Merkezi Yayınları, 1998
Fikret Türkmen, Aşık Garip Hikayesi Üzerinde Bir Araştırma, Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, 1975
Ali Berat Alptekin, Halk Hikâyelerinin Motif Yapısı, Akçağ Yayınları, 1997.
P. Naili Boratav, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı,Gerçek Yayınevi 1982.
Muharrem Ergin, Dede Korkut Kitabı,TDK Yayınları,2009
Orhan Şaik Gökyay, Dede Korkut Kitabı,Kabalcı Yayınları, 2007
Nerin Köse, Araştırmalar I, Milli Folklor Yayınları, 1996
Köroğlu Anlatmaları, B. A. Gabriyev, Çevirenler, Fikret Türkmen, Muaffak Durnlı, Feyzullah Rahmankul
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 2 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 10 2 20
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 3 0 0 3 0 3 0 2 0 0 0
OK3 0 0 0 0 3 0 0 4 0 0 0 0
OK4 4 0 0 3 0 4 0 0 3 5 0 0
OK5 3 0 0 0 0 4 4 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr