Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KIR SOSYOLOJİSİ
1 Dersin Adı: KIR SOSYOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: SSY4084
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. MİHRİBAN ŞENSES
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr.Mihriban Şenses
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: e-mail: mihri@uludag.edu.tr
tel: (0224)294-18-51
Uludağ Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü 16059 Görükle Kampüsü / Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı modern tarım-gıda sosyolojisine karşılaştırmalı ve tarihsel bir bakış açısıyla yaklaşıp modern gıda neksusunun sorunlarını ele amaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 1870 öncesindeki modern öncesi tarımın ana karakterlerini anlamak.;
2 Tarımıın 1870'lerle birlikte geçirdiği büyük dönüşümü kavramak.;
3 Modern tarım ile birlikte kır sosyolojisinin çıkışını tarihselleştirmek.;
4 Kır sosyolojisi disiplininin 20. yüzyıl boyunca geçirdiği dönüşümü anlamak.;
5 Modern tarım-gıda sosyolojisinin çıkışının tarihselleşmesi.;
6 Günümüzde hakim gıda sistemlerinin eleştirisi.;
7 Günümüzde köy ve köylülük üzerine eleştirel tartışmalar yapabilmek.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş
2 Kavram Olarak Köy ve Köylülük
3 Tarımsal Değişimin Sınıfsal Dinamikleri: 19. Yüzyıl
4 Tarımsal Değişimin Sınıfsal Dinamikleri: 20. Yüzyıl
5 Tarım ve Ulusal Sınırlar
6 Tarım ve Küreselleşme
7 Tarım ve Piyasa Hakimiyeti
8 Belgesel Gösterimi
9 Ara Değerlendirme
10 Türkiye'de Tarımın Ekonomi Politiği: 1950 Öncesi
11 Türkiye'de Tarımın Ekonomi Politiği: 1950-1980
12 Türkiye'de Tarımın Ekonomi Politiği: 1980-2000
13 Türkiye'de Tarımın Ekonomi Politiği: 2000'ler Sonrası
14 Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Henry Bernstein, Tarımsal Değişimin Sınıfsal Dinamikleri, (İstanbul: Yordam Kitap, 2014.
Mehmet C. Ecevit, Kırsal Tu¨rkiye’nin Degˆis¸im Dinamikleri: Go¨kc¸eagˆac¸ Ko¨yu¨ Monografisi (Ankara: T.C. Ku¨ltu¨r Bakanlıgˆı, 1999).
Ǹagˆlar Keyder and Zafer Yenal, Bildigˆimiz Tarımın Sonu: Ku¨resel İktidar ve Ko¨ylu¨lu¨k (İstanbul: İletişim Yayınları, 2013).
Necdet Oral, Türkiye’de Tarımın Ekonomi-Politiği 1923-2013 (Ankara: Notabene, 2013).
Türkiye İhracatçılar Meclisi, “Türkiye İhracatçılar Meclisi Tarım Raporu 2016” (İstanbul, 2017).
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 32 32
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 32 32
Toplam İş Yükü 176
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,87
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 4 4 2 3 3 2 3 2 2 2 1
OK2 3 3 3 1 2 2 1 2 2 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr