1 | Dersin Adı: | KIR SOSYOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | SSY4084 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. MİHRİBAN ŞENSES |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr.Mihriban Şenses |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-mail: mihri@uludag.edu.tr tel: (0224)294-18-51 Uludağ Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü 16059 Görükle Kampüsü / Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı modern tarım-gıda sosyolojisine karşılaştırmalı ve tarihsel bir bakış açısıyla yaklaşıp modern gıda neksusunun sorunlarını ele amaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş | |
2 | Kavram Olarak Köy ve Köylülük | |
3 | Tarımsal Değişimin Sınıfsal Dinamikleri: 19. Yüzyıl | |
4 | Tarımsal Değişimin Sınıfsal Dinamikleri: 20. Yüzyıl | |
5 | Tarım ve Ulusal Sınırlar | |
6 | Tarım ve Küreselleşme | |
7 | Tarım ve Piyasa Hakimiyeti | |
8 | Belgesel Gösterimi | |
9 | Ara Değerlendirme | |
10 | Türkiye'de Tarımın Ekonomi Politiği: 1950 Öncesi | |
11 | Türkiye'de Tarımın Ekonomi Politiği: 1950-1980 | |
12 | Türkiye'de Tarımın Ekonomi Politiği: 1980-2000 | |
13 | Türkiye'de Tarımın Ekonomi Politiği: 2000'ler Sonrası | |
14 | Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Henry Bernstein, Tarımsal Değişimin Sınıfsal Dinamikleri, (İstanbul: Yordam Kitap, 2014. Mehmet C. Ecevit, Kırsal Tu¨rkiye’nin Degˆis¸im Dinamikleri: Go¨kc¸eagˆac¸ Ko¨yu¨ Monografisi (Ankara: T.C. Ku¨ltu¨r Bakanlıgˆı, 1999). Ǹagˆlar Keyder and Zafer Yenal, Bildigˆimiz Tarımın Sonu: Ku¨resel İktidar ve Ko¨ylu¨lu¨k (İstanbul: İletişim Yayınları, 2013). Necdet Oral, Türkiye’de Tarımın Ekonomi-Politiği 1923-2013 (Ankara: Notabene, 2013). Türkiye İhracatçılar Meclisi, “Türkiye İhracatçılar Meclisi Tarım Raporu 2016” (İstanbul, 2017). |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 32 | 32 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 32 | 32 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |