Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
POSTMODERN TOPLUM
1 Dersin Adı: POSTMODERN TOPLUM
2 Dersin Kodu: SSY4061
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi Erhan KUÇLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü 16059 Görükle / Bursa
Tel: 0224 294 18 41
E-mail: ikeskin@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Modern- postmodern, modernite-postmodernite, kolonyalizm post-kolonyalizm, oryantalizm, çokkültürcülük kavramları, Batı ve Doğu bilgisinin özellikleri, modernite ve post-modernite sürecine ilişkin teoriler hakkında bilgi vermek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Modernizm- postmodernizm karşılaştırmasını öğrenir.;
2 Modernizm- postmodernizm karşılaştırmasına ilişkin kavramları öğrenir.;
3 Postmodernizme ilişkin teorileri kavrar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Postmodernizm ve modernizmin genel tanımları ve ilişkisi.
2 Postmodernizmin tarihsel ve siyasal ortaya çıkış şartları
3 Aydınlanma düşüncesi ve postmodern yaklasimlarin modern düsüncedeki kökleri.
4 Postyapısalcı düşüncenin postmodern düşünceyle ilişkisi.
5 Akil ve özneciligin elestirisi
6 Kuram, anlati ve dogruluk
7 Ara Sınav + Postmodern dil
8 Temelcilik/anti-temelcilik
9 Nedensellik/keyfilik
10 Yapıbozumculuk
11 Öznelerarasılık
12 Modernligin genişlemesi veya yeni bir asama olarak postmodernizm tartışmaları.
13 Postmodernizmin sosyolojide sonuçları ve postmodern bir sosyolojinin olanakları
14 Genel Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Akay, Ali Postmodernizm, L& M Yayınları, İstanbul, 2005.
Harvey, David Postmodernliğin Durumu, Metis Yayınları, İstanbul, 2003. Sarup, Madan Post-Yapisalcilik ve Postmodernizm, Bilim ve Sanat Yayinlari, Ankara, 2004. Megill, Allan Aşırılığın Peygamberleri, Say Yayınları, İstanbul, 2012.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 10 30
Projeler 2 10 20
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 4 3 4 3 4 3 4 5 4 5 4
OK2 3 5 3 3 3 4 5 5 5 3 2 3
OK3 3 5 3 3 5 3 5 5 4 5 3 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr