Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SİYASİ DÜŞÜNCELER TARİHİ I
1 Dersin Adı: SİYASİ DÜŞÜNCELER TARİHİ I
2 Dersin Kodu: SSY2011
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. MİHRİBAN ŞENSES
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr.Mihriban Şenses
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü
Tel: 0224-294-18-51 mihri@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi: http://sosyoloji.uludag.edu.tr/lisans/default.html
19 Dersin Amacı Öğrencilere Siyasi Düşünceler Tarihi, siyaset felsefecileri ve sosyologları hakkında genel bilgi birikimi kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Siyasete ilişkin genel bir perspektif kazanır. ;
2 Siyasi düşünce tarihinin önemli düşünürlerini tanır. ;
3 Siyasi düşüncenin toplum, felsefe, din, kültür ile ilişkisini kavrar. ;
4 Yurttaş, devlet, iktidar, devrim, otorite, demokrasi, meşruiyet gibi kavramlar hakkında eleştirel bir perspektif kazanır. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Siyasi Düşünceler Tarihine Giriş
2 Eski Yunan’da Siyasal-Sosyal-Kurumsal Yapı Eski Yunan’da Siyasal-Sosyal-Kurumsal Yapı
3 Materyalist ve İdealist Felsefe, Sofistler ve Sokrates
4 Platon
5 Aristoteles
6 Roma’da Siyasi Düşünce
7 Orta Çağ Siyasal Düşüncesi: Aziz Augustine+Ara Sınav
8 Orta Çağ Siyasal Düşüncesi: Farabi ve İbn-i Rüşd
9 Orta Çağ Siyasal Düşüncesi: Aquinalı Thomas
10 Modern Çağ’da Siyasi Düşünce
11 Fransız Devrimi ve Modern Siyasete etkisi
12 Ulus Devlet
13 Siyasal-teoloji ve Siyaset Felsefesi
14 Genel Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Donald Tannenbaum ve David Schultz, Siyasi Düşünce Tarihi:
Filozoflar ve Fikirleri, Çev. Fatih Demirci, Ankara: Adres Yayınları, 2010. Mehmet Ali Ağaoğulları, Kent Devletinden İmparatorluğa, Ankara: İmge Kitabevi,
2000.
Mehmet Ali Ağaoğulları, Levent Köker, İmparatorluktan Tanrı Devletine, Ankara:
İmge Kitabevi, 1998.
Mete Tunçay, Batı’da Siyasal Düşünceler Tarihi, İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları,
2010.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 4 4
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 4 4
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 4 3 4 4 3 4 4 3 4 4 4
OK2 3 4 4 3 4 3 4 4 4 4 3 4
OK3 4 3 4 4 4 3 3 4 4 4 3 4
OK4 3 4 4 3 4 4 4 3 4 4 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr