1 | Dersin Adı: | DİJİTAL SOSYOLOJİ |
2 | Dersin Kodu: | SSY2015 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi MUSTAFA BERKAY AYDIN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok- None |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. M. Berkay Aydın berkayaydin@uludag.edu.tr 0555 705 8816 BUÜ FEF Sosyoloji Bölümü |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dijital toplum ve dijital sosyoloji üzerine öğrencilerin odaklanabilmesini sağlamak, teknolojik gelişim ve toplumsal yansımaları konusunda düşünmeye teşvik etmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Tanışma – Dersin Tanıtımı | |
2 | Dijital Sosyoloji – Dijital Toplum Nedir ? | |
3 | Bilgisayar Nedir ? Bilgisayarın Tarihi | |
4 | Dijital Oyun Dünyası | |
5 | Bilgisayarın Temel Özellikleri ve Bazı Programların İncelenmesi | |
6 | İnternet Çağı | |
7 | Sosyal Medyaya Giriş | |
8 | Sosyal Medya – I (facebook) | |
9 | Sosyal Medya – II (instagram) | |
10 | Sosyal Medya – III (twitter) | |
11 | 'Şeylerin Interneti' (Internet of Things-IoTs) | |
12 | Dijital Değer, dijital ekonomi ve dijital para | |
13 | Dijital toplum, eşitlik ve demokrasi | |
14 | Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Kara, Zülküf, (2017) “Dijital Sosyoloji”, Sosyoloji Divanı Dergisi, Sayı: 9, syf. 9-21. Lupton, Deborah (2014) “Introduction: Life is Digital”, Digital Sociology (içinde), syf. 8 -28. Şentürk, Ünal (2017) “ Yeni Bir Toplumsal Metin Olarak Internet”, Sosyoloji Divanı Dergisi, Sayı: 9, syf. 21-45. G. E. Attar (2016) 'İletişimsel bir Figürasyon Olarak Facebook: Bir Durum Paylaşımı',Uygulamalı İlişkisel Sosyoloji içinde, İstanbul:Yeni İnsan. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 32 | 32 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |