Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİJİTAL SOSYOLOJİ
1 Dersin Adı: DİJİTAL SOSYOLOJİ
2 Dersin Kodu: SSY2015
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi MUSTAFA BERKAY AYDIN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok- None
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. M. Berkay Aydın
berkayaydin@uludag.edu.tr
0555 705 8816
BUÜ FEF Sosyoloji Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dijital toplum ve dijital sosyoloji üzerine öğrencilerin odaklanabilmesini sağlamak, teknolojik gelişim ve toplumsal yansımaları konusunda düşünmeye teşvik etmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dijital toplum üzerine düşünebilme ;
2 Dijital sosyoloji tartışmalarına hakim olma ;
3 Teknolojik gelişmeler ve toplumsal etkilerinin ilişkisini kurabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tanışma – Dersin Tanıtımı
2 Dijital Sosyoloji – Dijital Toplum Nedir ?
3 Bilgisayar Nedir ? Bilgisayarın Tarihi
4 Dijital Oyun Dünyası
5 Bilgisayarın Temel Özellikleri ve Bazı Programların İncelenmesi
6 İnternet Çağı
7 Sosyal Medyaya Giriş
8 Sosyal Medya – I (facebook)
9 Sosyal Medya – II (instagram)
10 Sosyal Medya – III (twitter)
11 'Şeylerin Interneti' (Internet of Things-IoTs)
12 Dijital Değer, dijital ekonomi ve dijital para
13 Dijital toplum, eşitlik ve demokrasi
14 Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Kara, Zülküf, (2017) “Dijital Sosyoloji”, Sosyoloji Divanı Dergisi, Sayı: 9, syf. 9-21. Lupton, Deborah (2014) “Introduction: Life is Digital”, Digital Sociology (içinde), syf. 8 -28. Şentürk, Ünal (2017) “ Yeni Bir Toplumsal Metin Olarak Internet”, Sosyoloji Divanı Dergisi, Sayı: 9, syf. 21-45. G. E. Attar (2016) 'İletişimsel bir Figürasyon Olarak Facebook: Bir Durum Paylaşımı',Uygulamalı İlişkisel Sosyoloji içinde, İstanbul:Yeni İnsan.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 32 32
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 60 60
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 3 3 3 5 3 2 2 4 4 3 1
OK2 3 3 3 3 5 3 2 2 4 4 3 1
OK3 3 3 3 3 5 3 2 2 4 4 3 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr