1 | Dersin Adı: | İNSAN HAKLARI ve ETİK I |
2 | Dersin Kodu: | FLS0515 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. OGÜN ÜREK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Ogün ÜREK |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
myilmaz@uluag.edu.tr; 0224 294 18 30 Uludağ Üniversitesi; Fen-Edebiyat Fakültesi; Felsefe Bölümü; Görükle/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Analitik felsefenin tarihi işinde ortaya çıkan farklı yorumlarına ilişkin bir çerçeve kazanmak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin içeriği işlenişi ve amaçları hakkında öğrenciyi bilgilendirme | |
2 | Analitik felsefe geleneği hazırlayan koşulların belirlenmesi | |
3 | Standart modern mantık ve standart klasik mantık ayrımı | |
4 | Russell’ın belirli betimlemeler teorisi | |
5 | Analiz ve Mantıksal Atomculuk | |
6 | Wittgenstein’ın Tractatus Logico philosopcus yapıtının değerlendirmesi | |
7 | Mantıkçı pozitivizm ve metafizik eleştirisi | |
8 | Wittgenstein’ın dil oyunları ve yaşam biçimleri kavramları | |
9 | Gilbert Ryle’ın mantıksal analiz kavrayışı | |
10 | Strawson’a göre sözcelerin mantığından betimleyici metafiziğe | |
11 | John Austin’in söz edimleri kuramı | |
12 | Mantık felsefesi: farklı mantık kavrayışları | |
13 | W.V. O. Quine’ın niceleme mantığı ve ontoloji | |
14 | Saul Kripke’nin biçimsel semantiği ve ontoloji |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
-Analitik Felsefe, Jean-Gerard Rossi, Paradigma Publications, İstanbul, 2001 -Felsefe ve Dil, Ömer Naci Soykan, Kabalcı Publications, İstanbul, 1995 -Estetik, Ruhbilim, Dinsel İnanç Üzerine Dersler ve Söyleşiler, Cyril Barrett, Bilim ve Sanat Publications, Ankara, 1997 -Wittgenstein, A.C. Grayling, Altın Kitaplar Publications, İstanbul, 2008 -Zihin Felsefesi, Gilbert Ryle, Afa Publications, İstanbul, 1995 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |