Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ALMANCA ÖĞRETİMİNDE SINAV HAZIRLAMA
1 Dersin Adı: ALMANCA ÖĞRETİMİNDE SINAV HAZIRLAMA
2 Dersin Kodu: ALM4404
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi CELAL KUDAT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Öğr.Üyesi Celal Kudat
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr.Üyesi Celal Kudat
ckudat@uludag.edu.tr 02242942273
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı -Ders kaynaklarında yer alan ÖLÇME araç ve yöntemleri ile farklı test tekniklerini tanıtmak, -hedef gurubun düzeyine göre testler geliştirmek, -uygulanan testleri değerlendirmek, sonuçlarından eğitsel yönden faydalanmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Alanla ilgili kavramları tanır.;
2 Yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirmenin önemini kavrar.;
3 Yabancı dil öğretiminde ölçme araçlarını ve ölçme çeşitlerini bilir.;
4 Yabancı dil öğretiminde ölçme sonuçlarını değerlendirmeyi ve sonuçlarını çalışmalarına yansıtmayı bilir.;
5 Yabancı dil öğretiminde dilbilgisi ve yazma becerilerinin öğretiminin ölçülüp değerlendirilmesini bilir.;
6 Yabancı dil öğretiminde okuma becerilerinin öğretiminin ölçülüp değerlendirilmesini bilir.;
7 Yabancı dil öğretiminde dinleme ve konuşma becerilerinin öğretiminin ölçülüp değerlendirilmesini bilir.;
8 Yabancı dil öğretiminde sınav hazırlamayı, uygulamayı ve değerlendirmeyi bilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Besprechung von Semesterplan und Arbeitsverfahren. Bildung von Arbeitsgruppen, Verteilung der Arbeitsaufgaben
2 Unterrichtsziele und Testinhalte (Duchführung von einem Probetest), Zusammenhang zwischen Lernziele und Tests, Besprechung von Erfahrungen
3 Tests zu den rezeptiven Fertigkeiten (Lese-und Hörverstehen) -Überprüfen des Leseverstehens,-Überprüfen des Hörvestehens
4 - Tests zur Fertigkeit Schreiben (Tests zu der produktiven Ferigkeit)
5 - Tests zur Fertigkeit Sprechen (Tests zu der produktiven Ferigkeit) .
6 -Tests,die die Fertigkeiten kombinieren -Tests zum Leseverstehen und Schreiben
7 -Tests,die die Fertigkeiten kombinieren -Tests zum Hörverstehen und Schreiben
8 Tests zu Wortschatz und Grammatik
9 Bewertung des Schrreibens und Sprechens -Bewertung des Schreibens
10 Bewertung des Schrreibens und Sprechens -Bewertung des Sprechens
11 Analyse und Vorstellung von einer ÖSS-YDS Prüfung (Deutsch) (Themenbereiche, Aufgabentypen, starke Seiten, Schwächen, eigene Vorschläge)
12 Analyse und Vorstellung von einer Einstufungsprüfung für Vorbereitungsklasse (Themenbereiche, Aufgabentypen, starke Seiten, Schwächen, eigene Vorschläge)
13 Analyse und Vorstellung von einer Abschlußfungsprüfung für Vorbereitungsklasse (Themenbereiche, Aufgabentypen, starke Seiten, Schwächen, eigene Vorschläge)
14 Erstellung von einem gemeinsamen Test für Grund- und Mittelstufe (GA) Bewertung des Semesters anhand von dem gemeinsam erstellten von EINSTUFUNGSTEST
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: * Sibille Balton: “Probleme der Leistungsmessung”, Fernstudien-angebot 10, Germanistik DaF, Langenscheidt, Kassel/München 1996
* H. G. Albers, S. Balton : „Testen und Prüfen in der Grundstufe“ Fernstudienangebot 7, Germanistik DaF, Langenscheidt, Kassel 1994
* G. Neuner, H. Hunfeld: “Methoden des Fremdsprachenunterrichts” Fernstudienangebot , Germanistik DaF, Langenscheidt, Kassel 1996
* M. Fuat Turgut: “Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları”, Ankara 1981
* Halil Tekin: “Ölçme ve Değerlendirme Metotları”, Ankara 1986
*Leyla Küçükahmet: “Öğretimde Planlama ve Değerlendirme”, Ankara 2000
*Übungsmaterialien zum Österreichischen Sprachdiplom Deutsch Mittelstufe Bd.1, 3
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
Uygulamalı Dersler
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 2
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr