1 | Dersin Adı: | EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
2 | Dersin Kodu: | MBZ0006 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ŞULE BETÜL TOSUNTAŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Yunus Alyaz Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı Görükle Kampüsü 16059 Bursa / Türkiye Telefon: 0224 294 22 76 E-Posta: alyaz@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilerin bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında temel teorik bilgiler edinmesi ve bu bilgilerle basit bilimsel araştırma çalışmaları yapabilmesi. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş: Bilgi, bilim ve bilimsel araştırma kavramlarının tanımı. Bilimin ve bilginin karakteristik özellikleri. | |
2 | Bilimsel araştırmanın aşamaları: Konu belirleme, kaynak tarama, soru ve varsayım oluşturma; veri toplama, analiz yönteminin belirlenmesi, verilerin analiz edilmesi, yorumlanması ve sonuçların sunumu. | |
3 | Konu seçiminde dikkat edilmesi gereken noktalar; kaynak türleri; birincil ve ikincil kaynaklardan yararlanma; kaynakların temini ve sınıflandırılması. Araştırma projelerinin belirlenmesi. | |
4 | Araştırma sorularının ve hipotezlerinin belirlenmesi. | |
5 | Veri toplama araçları; Gözlem, deney, anket, ölçek, derleme, görüşme, betimleme v.d. | |
6 | Verilerin toplanması, analiz edilmesi (nitel ve nicel) ve yorumlanması. | |
7 | Excel yazılımıyla nicel veri analizi. | |
8 | SPSS yazılımıyla nicel veri analizi. | |
9 | NVivo yazılımıyla nitel veri analizi. | |
10 | Bilimsel yazım teknikleri ve standartlar: APA, MLA, … | |
11 | Bilimsel çalışma örneklerinin incelenmesi (ödevler, makaleler). | |
12 | Bilimsel çalışma örneklerinin incelenmesi (tezler, bildiriler vd.). | |
13 | Sonuçların yazılması, sunumu ve yaygınlaştırılması: Sınıf içi sunumlar, sempozyumlar, bilimsel dergiler vd. | |
14 | Dönemin değerlendirilmesi. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1) Çepni, S. (2018). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş, Trabzon: Celepler. 2) Büyüköztürk, Ş., Akgün,Ö., Demirel, Kılıç, E. ve Karadeniz, Ş. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri Pegem Yayınları, Ankara.. 3) Feiereisen, F. (2003). Verfassen wissenschaftlicher Arbeiten – Eine kurze Anleitung. Universität Heidelberg. www.yumpu.com/de/document/read/11207784/verfassen-wissenschaftlicher-arbeiten-eine-kurze-anleitung 4) B. Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (2015). Tez Yazım Kuralları (Apa 6 Formatına Göre). www.uludag.edu.tr/dosyalar/egitimbilimleri/tez_yazim_kurallari_Mart_2016_Düzeltme.pdf 5) Ludwig Maximilliansuniversität (n.d.). Wie zitiere ich richtig? Auszug aus den APA-Zitierregeln für wissenschaftliche Arbeiten (6th Edition/2010) entspricht den Richtlinien der DGPS. www.edu.lmu.de/apb/dokumente-und-materialien/dokumente-bachelor/hinweise-zur-apa.pdf 6) Dergipark Akademik (2020). APA Stili 6. Sürüm. https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/10990 7) Titze, S. & Jaunig, J. (2017). Zitieren im Text nach APA Richtlinien (6. Auflage). https://static.uni-graz.at/fileadmin/urbi-institute/Sportwissenschaft/APA_DGP_Textzitat_20171214.pdf 8) Universität Chemnitz (2020). Zitierrichtlinien nach MLA. www.tu-chemnitz.de/phil/imf/studium/richtlinien/Zitierrichtlinien-MLA.pdf 9) Gansel, C. & Nefedov, S. (Hrsg.) (2018). Wissenschaftliches Schreiben - Ein Handbuch. Wolgast: Steffen Media Usedom. http://www.digitale-bibliothek-mv.de/viewer/file?pi=PPN1017872643&file=gesamt.pdf 10) APA (2020). APA Style 6. Edition. www.apa.org |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 25 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 2 | 10 | 10 |
Projeler | 1 | 12 | 12 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 6 | 6 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |