Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
1 Dersin Adı: EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
2 Dersin Kodu: MBZ0006
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi ŞULE BETÜL TOSUNTAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Yunus Alyaz
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı
Görükle Kampüsü
16059 Bursa / Türkiye
Telefon: 0224 294 22 76
E-Posta: alyaz@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında temel teorik bilgiler edinmesi ve bu bilgilerle basit bilimsel araştırma çalışmaları yapabilmesi.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini açıklayabilme ve öneri hazırlayabilme.;
2 Alanyazın ve kaynak tarama çalışması yapabilme.;
3 Dil öğrenimi ve öğretimi alanında nicel ve nitel veri toplama yöntemlerini uygulayabilme.;
4 Bilimsel verileri yorumlayabilme.;
5 Bilimsel yazım tekniklerini alanında uygulayabilme.;
6 Dil öğrenim ve öğretim süreçlerini bilimsel bir bakış açısıyla değerlendirebilme.;
7 İnterdisipliner çalışmalar yapabilme.;
8 Kendisini ve içinde yaşadığı evreni bilimsel bir bakış açısıyla objektif bir biçimde değerlendirebilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş: Bilgi, bilim ve bilimsel araştırma kavramlarının tanımı. Bilimin ve bilginin karakteristik özellikleri.
2 Bilimsel araştırmanın aşamaları: Konu belirleme, kaynak tarama, soru ve varsayım oluşturma; veri toplama, analiz yönteminin belirlenmesi, verilerin analiz edilmesi, yorumlanması ve sonuçların sunumu.
3 Konu seçiminde dikkat edilmesi gereken noktalar; kaynak türleri; birincil ve ikincil kaynaklardan yararlanma; kaynakların temini ve sınıflandırılması. Araştırma projelerinin belirlenmesi.
4 Araştırma sorularının ve hipotezlerinin belirlenmesi.
5 Veri toplama araçları; Gözlem, deney, anket, ölçek, derleme, görüşme, betimleme v.d.
6 Verilerin toplanması, analiz edilmesi (nitel ve nicel) ve yorumlanması.
7 Excel yazılımıyla nicel veri analizi.
8 SPSS yazılımıyla nicel veri analizi.
9 NVivo yazılımıyla nitel veri analizi.
10 Bilimsel yazım teknikleri ve standartlar: APA, MLA, …
11 Bilimsel çalışma örneklerinin incelenmesi (ödevler, makaleler).
12 Bilimsel çalışma örneklerinin incelenmesi (tezler, bildiriler vd.).
13 Sonuçların yazılması, sunumu ve yaygınlaştırılması: Sınıf içi sunumlar, sempozyumlar, bilimsel dergiler vd.
14 Dönemin değerlendirilmesi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1) Çepni, S. (2018). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş, Trabzon: Celepler.
2) Büyüköztürk, Ş., Akgün,Ö., Demirel, Kılıç, E. ve Karadeniz, Ş. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri Pegem Yayınları, Ankara..
3) Feiereisen, F. (2003). Verfassen wissenschaftlicher Arbeiten – Eine kurze Anleitung. Universität Heidelberg. www.yumpu.com/de/document/read/11207784/verfassen-wissenschaftlicher-arbeiten-eine-kurze-anleitung
4) B. Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (2015). Tez Yazım Kuralları (Apa 6 Formatına Göre). www.uludag.edu.tr/dosyalar/egitimbilimleri/tez_yazim_kurallari_Mart_2016_Düzeltme.pdf
5) Ludwig Maximilliansuniversität (n.d.). Wie zitiere ich richtig? Auszug aus den APA-Zitierregeln für
wissenschaftliche Arbeiten (6th Edition/2010) entspricht den Richtlinien der DGPS. www.edu.lmu.de/apb/dokumente-und-materialien/dokumente-bachelor/hinweise-zur-apa.pdf
6) Dergipark Akademik (2020). APA Stili 6. Sürüm. https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/10990
7) Titze, S. & Jaunig, J. (2017). Zitieren im Text nach APA Richtlinien (6. Auflage). https://static.uni-graz.at/fileadmin/urbi-institute/Sportwissenschaft/APA_DGP_Textzitat_20171214.pdf
8) Universität Chemnitz (2020). Zitierrichtlinien nach MLA. www.tu-chemnitz.de/phil/imf/studium/richtlinien/Zitierrichtlinien-MLA.pdf
9) Gansel, C. & Nefedov, S. (Hrsg.) (2018). Wissenschaftliches Schreiben - Ein Handbuch. Wolgast: Steffen Media Usedom. http://www.digitale-bibliothek-mv.de/viewer/file?pi=PPN1017872643&file=gesamt.pdf 10) APA (2020). APA Style 6. Edition. www.apa.org
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 25
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 10 10
Projeler 1 12 12
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 6 6
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 2 5 2 2 4 1 5 3 3 1 5 2 2 2 3
OK2 4 2 5 2 1 4 1 5 3 3 1 5 2 2 2 3
OK3 4 2 5 2 2 4 1 5 3 3 1 5 2 2 2 3
OK4 4 2 5 2 2 4 1 5 3 3 1 5 2 2 2 3
OK5 4 2 5 2 2 4 1 5 3 3 1 5 2 2 2 3
OK6 4 2 5 2 2 4 1 5 3 3 1 5 2 2 2 3
OK7 4 2 5 2 2 4 1 5 3 3 1 5 2 2 2 3
OK8 4 2 5 2 2 4 1 5 3 3 1 5 2 2 2 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr