1 | Dersin Adı: | ÖZEL EĞİTİM ve KAYNAŞTIRMA |
2 | Dersin Kodu: | MBZ0014 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi BİLGEHAN EREN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Dr. Öğretim Üyesi Özlem TOPER Dr. Öğretim Üyesi Ceyda TURHAN Dr. Öğretim Üyesi Mustafa KURT Öğretim Görevlisi Dr. Oya ASLAN ARMUTÇU Öğretim Görevlisi Sakine ADIGÜZEL Araş. Gör. Dr. Şerife GEZER DEMİRDAĞLI Araşç Gör. Dr. Uzeyir Emre KIYAK |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Bilgehan EREN bilgehaneren@uludag.edu.tr 0 224 2940998 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. Kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Özel Eğitimin Temelleri | |
2 | Özel Eğitimin Temelleri’ne devam | |
3 | Yasa-yönetmelikler, gönderme süreci-tanılama süreci, RAM, değerlendirme Anne-babalar, aileler, özel gereksinimli olma durumu—aile uzman ilişkisi, ailede yaşananlar | |
4 | Erken Çocukluk Özel Eğitimi | |
5 | Zihinsel Yetersizlik | |
6 | Öğrenme Güçlükleri-ADHD | |
7 | Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar | |
8 | Otizm Spektrum Bozukluğu, | |
9 | İletişim Bozukluklar | |
10 | İşitme Yetersizliği | |
11 | Görme Yetersizliği | |
12 | Fiziksel Yetersizlikler ve Seyrek Rastlanan Bozukluklar | |
13 | Üstün Zekalılar ve Üstün Yetenekliler | |
14 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (2012) Editör: Necate Baykoç, Gündüz Eğitim Yayıncılık, Ankara. Farklı Gelişen Çocuklar (2003) Editör: Adnan Kulaksızoğlu, Epsilon Yayınevi, İstanbul. Genel eğitim okullarında özel gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. (2010). Akçamete, A.G.(Editör).Ankara: Kök Yayıncılık. Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Melekoğlu, M.A (Editör) ve Sak, U. (Editör). (2017). Ankara: Pegem Akademi. Vuran, S. (Editör).(2013). Özel eğitim. Ankara:Maya Akademi Cavkaytar, A.(Editör). (2017). Özel eğitim. Ankara:Vize Akademi. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |