Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖZEL EĞİTİM ve KAYNAŞTIRMA
1 Dersin Adı: ÖZEL EĞİTİM ve KAYNAŞTIRMA
2 Dersin Kodu: MBZ0014
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi BİLGEHAN EREN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Öğretim Üyesi Özlem TOPER
Dr. Öğretim Üyesi Ceyda TURHAN
Dr. Öğretim Üyesi Mustafa KURT
Öğretim Görevlisi Dr. Oya ASLAN ARMUTÇU
Öğretim Görevlisi Sakine ADIGÜZEL
Araş. Gör. Dr. Şerife GEZER DEMİRDAĞLI
Araşç Gör. Dr. Uzeyir Emre KIYAK
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Bilgehan EREN
bilgehaneren@uludag.edu.tr
0 224 2940998
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. Kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar.;
2 Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar.;
3 Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir.sıralayabilecektir.;
4 Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır.;
5 Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar.;
6 Kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşama aşama belirtir.;
7 Zeka geriliği, üstün zeka, öğrenme güçlüğü, duygu ve davranış bozukluğu, işitme engeli, görme engeli, ileri derecede ve çoklu yetersizlik bedensel engel gibi farklı özelliklere sahip bireylerin genel özelliklerini tanımlar.;
8 Özel gereksinimli çocukların hastalıklarının nedenleri hakkında bilgi verir.-Özel gereksinimli çocukların sınıflandırılmaları hakkında bilgi verir. -Özel gereksinimli çocukların yaygınlık oranlarına ilişkin bilgi verir.-Özel gereksinimli çocukların eğitimleri hakkında bilgi verir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Özel Eğitimin Temelleri
2 Özel Eğitimin Temelleri’ne devam
3 Yasa-yönetmelikler, gönderme süreci-tanılama süreci, RAM, değerlendirme Anne-babalar, aileler, özel gereksinimli olma durumu—aile uzman ilişkisi, ailede yaşananlar
4 Erken Çocukluk Özel Eğitimi
5 Zihinsel Yetersizlik
6 Öğrenme Güçlükleri-ADHD
7 Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar
8 Otizm Spektrum Bozukluğu,
9 İletişim Bozukluklar
10 İşitme Yetersizliği
11 Görme Yetersizliği
12 Fiziksel Yetersizlikler ve Seyrek Rastlanan Bozukluklar
13 Üstün Zekalılar ve Üstün Yetenekliler
14 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (2012) Editör: Necate Baykoç, Gündüz Eğitim Yayıncılık, Ankara.
Farklı Gelişen Çocuklar (2003) Editör: Adnan Kulaksızoğlu, Epsilon Yayınevi, İstanbul.
Genel eğitim okullarında özel gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. (2010). Akçamete, A.G.(Editör).Ankara: Kök Yayıncılık.
Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Melekoğlu, M.A (Editör) ve Sak, U. (Editör). (2017). Ankara: Pegem Akademi.
Vuran, S. (Editör).(2013). Özel eğitim. Ankara:Maya Akademi
Cavkaytar, A.(Editör). (2017). Özel eğitim. Ankara:Vize Akademi.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,93
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr