1 | Dersin Adı: | SANAT ve MÜZE EĞİTİMİ |
2 | Dersin Kodu: | SOS4203 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ERKAN ŞENŞEKERCİ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr.Öğr.Üyesi Erkan Şenşekerci erkans@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının müzelerin işlevi ve önemine yönelik farkındalık kazanmalarını ve müzelerde sergilenen sanat eserlerinden geçmiş kültür ve uygarlıkların okunup yorumlanmasında nasıl yararlanılabilecekleri konusunda gerekli bilgi ve becerileri edinmelerini sağlamak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Estetik ve sanatın doğuşu ve kavramsal boyutları | |
2 | Estetik ve sanatın amacını, yapısını ve gelişimini etkileyen etmenler | |
3 | Estetik ve sanatın toplumsal, kültürel ve politik yaşam ile etkileşimi | |
4 | Antikçağda estetik ve sanat anlayışı ve eserler üzerindeki yansımaları | |
5 | Ortaçağda estetik ve sanat anlayışı ve eserler üzerindeki yansımaları | |
6 | Yeniçağda estetik ve sanat anlayışı ve eserler üzerindeki yansımaları | |
7 | Yakınçağda estetik ve sanat anlayışı ve eserler üzerindeki yansımaları | |
8 | Modern toplumda estetik ve sanat anlayışı ve eserler üzerindeki yansımaları | |
9 | Sanat eserlerinin korunma, saklanma ve sergilenme alanı olarak müze | |
10 | Müzecilik ve müze türleri | |
11 | Müzelerin öğretimde kullanımı | |
12 | Sosyal Bilgiler öğretiminde programında sanat ve müze kavramları | |
13 | Sanat eserlerinin ve müzelerin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı | |
14 | Örnek müze uygulamaları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
• Abacı, O. (2005). Çocuk Ve Müze, Morpa Yay. • Adıgüzel, Ömer. Okul Dışında Farklı Bir Öğrenme Ortamı Olarak Çocuk Müzeleri, Eğitim Bilim Toplum Dergisi. • Bozkurt, N. Sanat Ve Estetik Kuramları. Sentez Yay. • Buyurgan, S. Müzede Eğitim. Pegem Yay. • Buyurgan, S., Mercin, Levent. Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi Ve Uygulamaları, (Ed. V. Özsoy), Ankara: Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yay. • Eroğlu, Ö. Sanatın Tarihi. Tekhne Yay. • Hodge, S. Sanatın Kısa Öyküsü. Hep Kitap Yay. • Hünler, H. Estetik’in Kısa Tarihi. Doğu-Batı Yay. • Kahraman, M.E. Müze ve Sanat. Efe Akademi Yay. • Özsoy, V. Sanat Eğitiminde Müze Okul-İşbirliği Ve Müzeye Dayalı Bazı Öğretim Yöntemleri, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 153-154 MEB Yay. • Özsoy, V. Sanat Eğitiminde Müze Okul-İşbirliği Ve Müzeye Dayalı Bazı Öğretim Yöntemleri, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 153-154 MEB Yay. • Özsoy, V., MERCİN L. Sanat Eğitiminde Müzelerin Kullanılmasında İlgili Kurum Ve Kuruluşların Karşılıklı Görev Ve Yükümlülükleri, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, C 1, S 3, Ankara E • Stokrocki M. & Kırışoğlu, O. İlköğretim Sanat Öğretimi YOK/Dünya Bankası Yay. • Yılmaz, A. (vd.). Etkileşimli Müze ve Tarihi Çevre Eğitimi. Pegem Akademi Yay. • Zilcioğlu, Ş. Çocuk Müzeleri ve Müze Eğitimi. Ürün Yay. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | |||
Ödevler | 1 | ||
Projeler | |||
Arazi Çalışmaları | |||
Arasınavlar | 1 | ||
Diğer | |||
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | ||
Toplam İş Yükü | |||
Toplam İş Yükü / 30 saat | |||
Dersin AKTS Kredisi |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |