Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SANAT ve MÜZE EĞİTİMİ
1 Dersin Adı: SANAT ve MÜZE EĞİTİMİ
2 Dersin Kodu: SOS4203
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi ERKAN ŞENŞEKERCİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr.Öğr.Üyesi Erkan Şenşekerci
erkans@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğretmen adaylarının müzelerin işlevi ve önemine yönelik farkındalık kazanmalarını ve müzelerde sergilenen sanat eserlerinden geçmiş kültür ve uygarlıkların okunup yorumlanmasında nasıl yararlanılabilecekleri konusunda gerekli bilgi ve becerileri edinmelerini sağlamak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Konuyla ilgili temel kavramları tanımlar, açıklar ve örnekler verir.;
2 Estetik ve sanatın kültür ve uygarlık göstergeleri olarak anlam ve önemlerini açıklar.;
3 Bir sanat eserini incelerken temel soruları sorabilir.;
4 Müze ziyaretlerinde, sergilenen eserleri belirli ölçütlerin ışığında çözümleyip değerlendirebilir.;
5 Farklı kültürlere ait sanat eserleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları değerlendirir.;
6 Müze eğitiminde yakın çevrede bulunan yapıtlardan hareket ederek tarihsel ve estetik değerleri somut olarak açıklar.;
7 Estetik ve sanatsal duyarlılık kazanır.;
8 Estetik ve sanatın insan zihni, düşüncenin evrimi ve yaşam kalitesi açısından insan üzerindeki etkilerini eleştirel olarak değerlendirir.;
9 Sanatın genelde bilim, özelde sosyal bilimler ile ilişkisini açıklar.;
10 Müze ziyaretleri ile ilgili öğrenci rehberi hazırlar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Estetik ve sanatın doğuşu ve kavramsal boyutları
2 Estetik ve sanatın amacını, yapısını ve gelişimini etkileyen etmenler
3 Estetik ve sanatın toplumsal, kültürel ve politik yaşam ile etkileşimi
4 Antikçağda estetik ve sanat anlayışı ve eserler üzerindeki yansımaları
5 Ortaçağda estetik ve sanat anlayışı ve eserler üzerindeki yansımaları
6 Yeniçağda estetik ve sanat anlayışı ve eserler üzerindeki yansımaları
7 Yakınçağda estetik ve sanat anlayışı ve eserler üzerindeki yansımaları
8 Modern toplumda estetik ve sanat anlayışı ve eserler üzerindeki yansımaları
9 Sanat eserlerinin korunma, saklanma ve sergilenme alanı olarak müze
10 Müzecilik ve müze türleri
11 Müzelerin öğretimde kullanımı
12 Sosyal Bilgiler öğretiminde programında sanat ve müze kavramları
13 Sanat eserlerinin ve müzelerin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı
14 Örnek müze uygulamaları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • Abacı, O. (2005). Çocuk Ve Müze, Morpa Yay.
• Adıgüzel, Ömer. Okul Dışında Farklı Bir Öğrenme Ortamı Olarak Çocuk Müzeleri, Eğitim Bilim Toplum Dergisi.
• Bozkurt, N. Sanat Ve Estetik Kuramları. Sentez Yay.
• Buyurgan, S. Müzede Eğitim. Pegem Yay.
• Buyurgan, S., Mercin, Levent. Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi Ve Uygulamaları, (Ed. V. Özsoy), Ankara: Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yay.
• Eroğlu, Ö. Sanatın Tarihi. Tekhne Yay.
• Hodge, S. Sanatın Kısa Öyküsü. Hep Kitap Yay.
• Hünler, H. Estetik’in Kısa Tarihi. Doğu-Batı Yay.
• Kahraman, M.E. Müze ve Sanat. Efe Akademi Yay.
• Özsoy, V. Sanat Eğitiminde Müze Okul-İşbirliği Ve Müzeye Dayalı Bazı Öğretim Yöntemleri, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 153-154 MEB Yay.
• Özsoy, V. Sanat Eğitiminde Müze Okul-İşbirliği Ve Müzeye Dayalı Bazı Öğretim Yöntemleri, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 153-154 MEB Yay.
• Özsoy, V., MERCİN L. Sanat Eğitiminde Müzelerin Kullanılmasında İlgili Kurum Ve Kuruluşların Karşılıklı Görev Ve Yükümlülükleri, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, C 1, S 3, Ankara E
• Stokrocki M. & Kırışoğlu, O. İlköğretim Sanat Öğretimi YOK/Dünya Bankası Yay.
• Yılmaz, A. (vd.). Etkileşimli Müze ve Tarihi Çevre Eğitimi. Pegem Akademi Yay.
• Zilcioğlu, Ş. Çocuk Müzeleri ve Müze Eğitimi. Ürün Yay.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 1
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar 1
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları 1
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr