Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARI
1 Dersin Adı: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARI
2 Dersin Kodu: SOS2204
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Arş. Gör. SABRİ BECERİKLİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: beceriklisabri@uludag.edu.tr
0 224 294 25 98
BUÜ.Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Sosyal Bilgiler ABD
Görükle Yerleşkesi/ Nilüfer-BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğretim programlarının tarihsel gelişimini incelemek, öğretim Programlarının geliştirilmesiyle ilgili temel kuramsal yaklaşımları incelemek, Sosyal Bilgiler öğretim programını incelemek ve öğrenilen kuramlar doğrultusunda yorumlayabilmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğretim programlarının geliştirilmesiyle ilgili temel kuramsal yaklaşımları öğrenir;
2 Sosyal Bilgiler öğretim programlarının tarihsel sürecini öğrenir;
3 Sosyal Bilgiler öğretim programını inceler ve öğrenilen kuramlar doğrultusunda yorumlar;
4 Sosyal bilgiler öğretim programındaki kazanımları öğrenir;
5 Sosyal Bilgiler öğretim programları ile güncel sorunlar arasında ilişki kurar;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sosyal Bilgilerin Doğuşuna yol açan gelişmeler
2 Sosyal Bilgiler öğretimine çeşitli yaklaşımlar
3 Osmanlı dönemi öğretim programları
4 Osmanlı dönemi ahlak ve vatandaşlık eğitimi
5 Türkiye’de sosyal bilgiler öncesi vatandaşlık eğitimi öğretim programları
6 1924 ile 1949 arası programların değerlendirilmesi
7 1968 sosyal bilgiler öğretim programı
8 1998 sosyal bilgiler öğretim programı
9 2005 sosyal bilgiler öğretim programı
10 Güncel sosyal bilgiler dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler
11 Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları
12 Kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller
13 2018 programı değerlendirilmesi
14 Programlar ile ilgili genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1869 Maarif-i Umumiye Nizamnamesi,
1913 Tedrisat-ı İbtidaiye Kanun-ı Muvakkati
Orhan Fuad (1924). Musahabat-ı Ahlakiye Malumat-ı Vataniye.
Füsun Üstel (2008). Makbul Vatandaşın Peşinde.
1924, 1926, 1927, 1930, 1948, 1949,1962, 1968, 1998 öğretim programları
2005 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı
2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 0
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar 1
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları 1
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 2 1 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr