beceriklisabri@uludag.edu.tr 0 224 294 25 98 BUÜ.Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Sosyal Bilgiler ABD Görükle Yerleşkesi/ Nilüfer-BURSA
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretim programlarının tarihsel gelişimini incelemek, öğretim Programlarının geliştirilmesiyle ilgili temel kuramsal yaklaşımları incelemek, Sosyal Bilgiler öğretim programını incelemek ve öğrenilen kuramlar doğrultusunda yorumlayabilmektir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Öğretim programlarının geliştirilmesiyle ilgili temel kuramsal yaklaşımları öğrenir;
2
Sosyal Bilgiler öğretim programlarının tarihsel sürecini öğrenir;
3
Sosyal Bilgiler öğretim programını inceler ve öğrenilen kuramlar doğrultusunda yorumlar;
4
Sosyal bilgiler öğretim programındaki kazanımları öğrenir;
5
Sosyal Bilgiler öğretim programları ile güncel sorunlar arasında ilişki kurar;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Sosyal Bilgilerin Doğuşuna yol açan gelişmeler
2
Sosyal Bilgiler öğretimine çeşitli yaklaşımlar
3
Osmanlı dönemi öğretim programları
4
Osmanlı dönemi ahlak ve vatandaşlık eğitimi
5
Türkiye’de sosyal bilgiler öncesi vatandaşlık eğitimi öğretim programları
6
1924 ile 1949 arası programların değerlendirilmesi
7
1968 sosyal bilgiler öğretim programı
8
1998 sosyal bilgiler öğretim programı
9
2005 sosyal bilgiler öğretim programı
10
Güncel sosyal bilgiler dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler
11
Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları
12
Kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller
13
2018 programı değerlendirilmesi
14
Programlar ile ilgili genel değerlendirme
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1869 Maarif-i Umumiye Nizamnamesi, 1913 Tedrisat-ı İbtidaiye Kanun-ı Muvakkati Orhan Fuad (1924). Musahabat-ı Ahlakiye Malumat-ı Vataniye. Füsun Üstel (2008). Makbul Vatandaşın Peşinde. 1924, 1926, 1927, 1930, 1948, 1949,1962, 1968, 1998 öğretim programları 2005 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı 2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler
0
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar
1
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU