Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRKİYE COĞRAFYASI
1 Dersin Adı: TÜRKİYE COĞRAFYASI
2 Dersin Kodu: GKS0025
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. EMİN ATASOY
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Türkiye'nin yeri ve konumu, jeolojik yapısı, jeomorfolojik özellikleri, iklimi, bitki örtüsü, toprakları, akarsuları, gölleri, denizleri, hayvan toplulukları gibi fiziki coğrafya özelliklerini incelemek; doğal ortam-insan ilişkileri çerçevesinde ülkemizde yaşanan çevre sorunlarını, afetleri, iklim değişimlerini irdelemek ve öneriler geliştirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türkiye'nin yeri ve konumu;
2 Türkiye'nin doğal ortam özellikleri ;
3 Türkiye'nin coğrafî konum özellikleri, yeryüzü şekilleri;
4 Türkiye'nin iklim özellikleri-iklim değişmeleri;
5 Türkiye'nin, yer altı-yerüstü suları ;
6 Türkiye'nin, vejetasyon ve toprak özellikleri, doğal hayvan toplulukları) bilgisi;
7 Türkiye'nin jeolojik geçmişi ve sonuçları hakkında değerlendirmelerde bulunabilme.;
8 Nüfusun dağılışında etkili olan doğal ortam şartları hakkında çıkarımlarda bulunabilme.;
9 Ekonomik faaliyetlerin dağılışı ile coğrafî şartlar arasındaki ilişkiyi analiz edebilme;
10 Türkiye'nin doğal zenginlikleri ve bunların kullanımı ile ilgili sorunları tartışabilme. Bu çerçevede Türkiye'de çevre sorunları, afetler bilgisi.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 GİRİŞ: TÜRKİYE'NİN YERİ ve KONUMU I. BÖLÜM: TÜRKİYE'NİN GENEL JEOLOJİK ÖZELLİKLERİ 1. PALEOZOYİK, 2. MESOZOYİK, 3. TERSİYER, 4. KUATERNER II. BÖLÜM: TÜRKİYE JEOMORFOLOJTÜRKİYE'DE YER HAREKETLERİ
2 TÜRKİYE'NİN JEOMORFOLOJİK ÖZELLİKLERİ
3 TÜRKİYE'NİN BAŞLICA YERYÜZÜ ŞEKİLLERİ
4 TÜRKİYE'NİN İKLİMİ 1. TÜRKİYE'NİN İKLİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
5 TÜRKİYE'NİN İKLİMİ 2. İKLİM ELEMANLARI
6 TÜRKİYE'NİN İKLİMİ 3. TÜRKİYE'NİN İKLİM TİPLERİ VE ETKİLİ OLDUĞU BÖLGELER 4. KÜRESEL İKLİM DEĞİŞİMLERİ ve TÜRKİYE'YE ETKİLERİ
7 GENEL TEKRAR, DERS DEĞERLENDİRMESİ, ARA SINAV
8 TÜRKİYE'NİN HİDROGRAFİK ÖZELLİKLERİ 1. TÜRKİYE'NİN YERÜSTÜ SULARI
9 TÜRKİYE'NİN HİDROGRAFİK ÖZELLİKLERİ 2. TÜRKİYE'NİN YERALTI SULARI VE KAYNAKLAR 3. TÜRKİYE'NİN DENİZLERİ
10 TÜRKİYE'NİN TOPRAKLARI 1. TÜRKİYE'DE TOPRAK OLUŞUMUNU ETKİLEYEN FAKTÖRLER
11 TÜRKİYE'NİN TOPRAKLARI 2. TÜRKİYE TOPRAKLARININ SINIFLANDIRILMASI 3. TÜRKİYE'DE TOPRAK EROZYONU VE EROZYONU ÖNLEME ÇALIŞMALARI
12 TÜRKİYE'NİN VEJETASYONU 1. TÜRKİYE'DE BİTKİ ÖRTÜSÜNÜN YETİŞME ORTAMI ŞARTLARI 2. TÜRKİYE'NİN BİTKİ COĞRAFYASI (FİTOCOĞRAFYA) BÖLGELERİ 3. İKLİM DEĞİŞMELERİNİN BİTKİ ÖRTÜSÜ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ (Relik ve Endemik bitkiler ve topluluklar)
13 TÜRKİYE'NİN DOĞAL HAYVAN TOPLULUKLARI 1. OMURGASIZLAR, 2. TATLI SU FAUNASI, 3. DENİZ FAUNASI, 4. KURBAĞALAR VE SÜRÜNGENLER, 5. KUŞLAR, 6. MEMELİLER
14 TÜRKİYE'DE ÇEVRE SORUNLARI ve AFETLER
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1. ATALAY, İ., (2011): Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği, Meta Basımevi, İzmir.
2. ŞAHİN, C., (2006): Türkiye Fizikî Coğrafyası, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
3. AKENGİN, H, DÖLEK, İ., (Ed.), (2015): Türkiye Fizikî Coğrafyası, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
4. DEMİRSOY, A., (1999): Genel ve Türkiye Zoocoğrafyası 'Hayvan Coğrafyası', Meteksan A.Ş., Ankara.
5. ATALAY, İ., (2001): Genel Fizikî Coğrafya, EÜ Basımevi, İzmir.
6. ATALAY, İ., (2002): Türkiye'nin Ekolojik Bölgeleri, Meta Basımevi, İzmir.
7. ATALAY, İ., (1994): Türkiye Vejetasyon Coğrafyası, EÜ Basımevi, İzmir.
8. ATALAY, İ., (1989): Toprak Coğrafyası, EÜ Basımevi, İzmir.
9. ATALAY, İ., (1987): Türkiye Jeomorfolojisine Giriş, EÜ Basımevi, İzmir.
10. ŞAHİN, C., (1991): Türkiye Afetler Coğrafyası, Gazi Üni. Gazi Eğit. Fak. Yay., Ankara.
11. DARKOT, B., (1976): Türkiye Coğrafyası, Kanaat Yayınları, İstanbul.
12. KOÇMAN, A., (1993): Türkiye İklimi, EÜ Yayınları, İzmir.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
Kısa Sınav
Ödev
Yıl sonu Sınavı
Toplam
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
Finalin BAşarıya Oranı
Toplam
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr