Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI
1 Dersin Adı: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI
2 Dersin Kodu: SOS0009
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi ERKAN ŞENŞEKERCİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr.Öğr.Üyesi Erkan Şenşekerci
erkans@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğretmen adaylarının öğrenme-öğretme süreçlerinde yararlanabilecekleri teknolojik, üç boyutlu ve tek boyutlu materyalleri seçebilme, tasarlayabilme, hazırlayabilme ve kullanabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Eğitim ve öğretim teknolojileriyle ilgili kavramlar bilgisi;
2 Öğretim teknolojisi alanının ortaya çıkmasının gerekçelerini kavrayabilme;
3 Eğitim sistemimizin mevcut durumunu eğitim teknolojisi açısından değerlendirebilme;
4 Öğretim ortamının özelliklerini kavrayabilme;
5 Öğretim materyallerinin öğretim ortamına getirdiği avantajları açıklayabilme;
6 Öğretim amaçlı kullanılan materyallerin özelliklerini kavrayabilme;
7 Öğretim materyali geliştirmede kullanılan ilke ve yöntemleri kavrayabilme;
8 Öğretim materyallerinin etkin kullanım ilkelerini kavrayabilme;
9 Tasarım ilkelerine uygun eğitsel materyaller tasarlar ve geliştirir;
10 Tasarım ilkelerine uygun olarak tasarlayıp geliştirdiği materyali örnek ders içinde kullanır;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Oryantasyon ve dersin temel kavramları
2 Öğretim materyallerinin tasarlanması, hazırlanması ve seçilmesi
3 Ders kitaplarından yararlanma
4 Slayt sunumları hazırlama ve kullanma 1
5 Slayt sunumları hazırlama ve kullanma 2
6 Görsel ve işitsel materyaller
7 İletişim teknolojileri
8 Eğitimde bilgisayar uygulamaları
9 İnternet ve web tabanlı eğitim ve yönetim sistemi
10 Öğretim materyallerinin değerlendirilmesi
11 Türkiye’de genel durum ve yasal çerçeve
12 Örnek etkinlikler 1
13 Örnek etkinlikler 2
14 Örnek etkinlikler 3
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Demirel, Özcan & Altun, Eralp (2009). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara: Pegem Yay.
Öztürk, Cemil (vd.) (2012). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Edebi Ürünler Ve Yazılı Materyaller, Ankara: Pegem Yay.
Seferoğlu, Sadi (2014). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara: Pegem Yay.
Sever, Ramazan (2011). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara: Anı Yay.
Sever, Ramazan & Koçoğlu, Erol (2013).Sosyal Bilgiler Öğretiminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara: Pegem Yay.
Yalın, Halil İbrahim (2017). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Nobel Yay.
Yanpar, Tuğba (2009). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara: Anı Yay.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 1
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar 1
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları 1
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr