Öğretmen adaylarının öğrenme-öğretme süreçlerinde yararlanabilecekleri teknolojik, üç boyutlu ve tek boyutlu materyalleri seçebilme, tasarlayabilme, hazırlayabilme ve kullanabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Eğitim ve öğretim teknolojileriyle ilgili kavramlar bilgisi;
2
Öğretim teknolojisi alanının ortaya çıkmasının gerekçelerini kavrayabilme;
3
Eğitim sistemimizin mevcut durumunu eğitim teknolojisi açısından değerlendirebilme;
4
Öğretim ortamının özelliklerini kavrayabilme;
5
Öğretim materyallerinin öğretim ortamına getirdiği avantajları açıklayabilme;
6
Öğretim amaçlı kullanılan materyallerin özelliklerini kavrayabilme;
7
Öğretim materyali geliştirmede kullanılan ilke ve yöntemleri kavrayabilme;
8
Öğretim materyallerinin etkin kullanım ilkelerini kavrayabilme;
9
Tasarım ilkelerine uygun eğitsel materyaller tasarlar ve geliştirir;
10
Tasarım ilkelerine uygun olarak tasarlayıp geliştirdiği materyali örnek ders içinde kullanır;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Oryantasyon ve dersin temel kavramları
2
Öğretim materyallerinin tasarlanması, hazırlanması ve seçilmesi
3
Ders kitaplarından yararlanma
4
Slayt sunumları hazırlama ve kullanma 1
5
Slayt sunumları hazırlama ve kullanma 2
6
Görsel ve işitsel materyaller
7
İletişim teknolojileri
8
Eğitimde bilgisayar uygulamaları
9
İnternet ve web tabanlı eğitim ve yönetim sistemi
10
Öğretim materyallerinin değerlendirilmesi
11
Türkiye’de genel durum ve yasal çerçeve
12
Örnek etkinlikler 1
13
Örnek etkinlikler 2
14
Örnek etkinlikler 3
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Demirel, Özcan & Altun, Eralp (2009). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara: Pegem Yay. Öztürk, Cemil (vd.) (2012). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Edebi Ürünler Ve Yazılı Materyaller, Ankara: Pegem Yay. Seferoğlu, Sadi (2014). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara: Pegem Yay. Sever, Ramazan (2011). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara: Anı Yay. Sever, Ramazan & Koçoğlu, Erol (2013).Sosyal Bilgiler Öğretiminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara: Pegem Yay. Yalın, Halil İbrahim (2017). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Nobel Yay. Yanpar, Tuğba (2009). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara: Anı Yay.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
30
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
10
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler
1
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar
1
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU