beceriklisabri@uludag.edu.tr 0 224 294 25 98 BUÜ.Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Sosyal Bilgiler ABD Görükle Yerleşkesi/ Nilüfer-BURSA
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu dersin amacı,
Konu alanında MEB tarafından onaylanmış ders kitaplarını tanıtmak, sosyal bilgiler öğretim programlarını eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, sosyal bilgiler derslerinde kullanılan ders ve çalışma kitaplarının ilgili öğrencilerin öğrenme özelliklerine uygunluğunu incelemektir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarını Tanıma
;
2
Sosyal Bilgiler Çalışma Kitaplarını Tanıma
;
3
Sosyal Bilgiler Öğretmen Kılavuz Kitaplarını Tanıma
;
4
Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarını Eleştirel Bir Bakış Açısıyla İnceleyebilme.
;
5
Sosyal Bilgiler Ders Ve Çalışma Kitaplarının Öğrenci Özellikleri Açısından Sahip Olması Gereken Özellikleri Kavrayabilme.
;
6
Alanına özgü ders kitaplarını kritik edebilir;
7
İşlenecek konuya ve öğrencinin ihtiyacına göre öğretim materyalleri tasarlar;
8
Alanıyla ilgili öğretim programlarını tanır;
9
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar;
10
Alanı ile ilgili ünite ve ders kitabı tasarlayabilir;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Ders kitaplarının öğretimdeki yeri
2
Ders kitaplarının hazırlanması ve hizmete sunumu
3
Ders kitaplarının öğretim programlarına uygunluğu
4
Ders kitaplarında bilimsel içerik
5
Ders kitaplarında dil ve anlatım
6
Ders kitaplarının tasarımı
7
Ders kitaplarının görsel düzeni
8
Ders kitabında fiziksel yapı ve bölümler
9
Ders kitaplarının öğretimdeki yeri
10
Ders kitabına yardımcı materyaller
11
Ders kitabını değerlendirme yolları
12
Sosyal bilgiler alanında yazılmış öğretmen kitapları incelenmesi
13
Sosyal bilgiler alanında yazılmış öğretmen kitapları
14
Sosyal bilgiler alanında yazılmış öğrenci kitapları
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Demirel, Özcan ve Kıroğlu Kasım (2005). Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Öğreti Yay. Ankara. Küçükahmet Leyla (Ed.).(2003) Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Nobel Yay. Ankara. Kılıç, Abdurrahman ve Seven, Serdal (2002). Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, PegemA Yay. Ankara MEB, İlköğretim Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı Kılavuzu. Ankara, 2006. Öztürk, C. Hayat Bilgisi Ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara, 2002.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
14
2
28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
12
2
24
Ödevler
0
7
14
Projeler
14
1
14
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
8
8
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
10
10
Toplam İş Yükü
134
Toplam İş Yükü / 30 saat
4,2
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU