1 | Dersin Adı: | ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME |
2 | Dersin Kodu: | MBS0011 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ŞİRİN İLKÖRÜCÜ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Şirin İlkörücü ilkorucu@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu ders meslek bilgisi kapsamında öğretmen ve öğrencilere eleştirel ve analitik düşünme bilgi ve becerisini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | ersin tanıtımı ve ders içeriği ve değerlendirme hakkında bilgi verilmesi. | |
2 | Düşünme ve eleştirel düşünme kavramlarının yorumlanması | |
3 | Eleştirel ve analitik düşünmede akıl yürütme süreçleri | |
4 | Eleştirel düşünme boyutları: Duyuşsal stratejilerin eğitim örneklerinin yorumlanması | |
5 | Eleştirel düşünme boyutları: Duyuşsel stratejiler ve Bilişsel stratejilerin eğitim örneklerinin yorumlanması | |
6 | Eleştirel düşünme boyutları: Bilişsel stratejilerin eğitim örneklerinin yorumlanması | |
7 | Eleştirel düşünme boyutları: Bilişsel stratejilerin eğitim örneklerinin yorumlanması | |
8 | Eleştirel ve analitk düşünen bireyin özellileri ve değerlendirilmesi | |
9 | Eleştirel ve analitik düşünmede sokratik sorgulama örneklerinin yorumlanması | |
10 | Eleştirel ve analitk düşünmede dinleme ve problem çözme uygulamaları | |
11 | Eleştirel okumanın özelliklerinin kavranması | |
12 | Eleştirel yazmanın özelliklerinin kavranması | |
13 | Güncel çalışmalarda eleştirel ve analitlik düşünmenin eğitim uygulamalarıyla ilgii çalışmaların değerlendirilmesi ve yorumlanması | |
14 | Güncel çalışmalarda eleştirel ve analitlik düşünmenin eğitim uygulamalarıyla ilgii çalışmaların değerlendirilmesi ve yorumlanması |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
De Bono, E. (2007). Altı şapkalı düşünme tekniği. Ankara: Remzi Kitapevi. Gürkaynak, İ., Üstel, F. ve Gülgöz, S. (2008). Eleştirel düşünme (3. Baskı). İstanbul: Eğitim Reformu Girişimi. Nosich, M. G. (2015). Eleştirel düşünme ve disiplinler arası eleştirel düşünme rehberi (çev. B. Aybek ). Ankara: Anı Yayıncılık. Paul, R., Elder, L. (2013). Kritik düşünce-Yaşamınızın ve öğrenmenizin sorumluluğunu üstlenmek için araçlar. (Çev: Esra Aslan, Gamze Sart). Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık. Ankara. Şahinel, S. Eleştirel Düşünme, 2. Baskı, Pegem A Yayıncılık, Ankara, E Kitap. Aybek, B. (2012), Eleştirel Düşünme Rehberi, 1. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2012. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 1 | 12 |
Ödevler | 1 | 9 | 72 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |