Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ
1 Dersin Adı: EĞİTİM SOSYOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: MBZ0003
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Mustafa Naci KULA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. dr. Mustafa Naci KULA
mnacikula@yahoo.com
0224 294 22 41
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, doğa bilimleri ve sosyal bilimler arasındaki farkları açıklamaktır. Sosyal bilimler metodolojisi konusunda bakış açısı ortaya koymak, sosyolojinin ortaya çıkması ve gelişmesi konusunda bilgi sahibi olmak; eğitim ve sosyoloji arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek; sosyolojinin eğitime katkılarını, eğitim sorunlarının anlaşılmasına ve çözümlenmesine yapacağı katkı konusunda farkındalık oluşturma; sosyolojinin genel amaç ve felsefesini kazandırmak, sosyolojideki temel kavram ve ilkeleri öğrenciye kazandırmak, sosyoloji ve eğitim arasındaki karşılıklı ilişki ve bağlantıyı göstermektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sosyolojinin ve eğitim sosyolojisinin temel kavramlarını tanımlamak ;
2 Sosyolojinin ve eğitim sosyolojisinin çalışma prensiplerini ve felsefesini açıklamak ;
3 Sosyoloji ve eğitim arasındaki ilişkileri saptamak ;
4 Toplumu, toplumsal kurumları tanıtmak ;
5 Kültürü ve kültürel yapılanmayı tanıtmak ;
6 Toplumsal ve kültürel gelişimde eğitimin rolünü açıklamak ;
7 Türkiye'de sosyolojinin tarihsel gelişimini açıklamak;
8 Sosyolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkilerini açıklamak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Eğitim Sosyolojisi: tanımı, konusu, kapsamı, sınırlılıklar
2 Sosyoloji ve Eğitim sosyolojisinde temel kavramlar, çalışma alanları.diğer bilimlerle ilişkisi
3 Eğitim sosyolojisinin ortaya çıkışı ve gelişimi: Dünyada Türkiye'de Katkılar, Cumhuriyet dönemi
4 Eğitim sosyolojisi paradigmaları: İşlevci, çatışmacı, Eleştirel Paradigma
5 Eğitimin sosyal temelleri: Eğitim ve toplum ilişkisi, sosyalleşme, bireyselleşme, toplumsal kategoriler
6 Toplumsal yapı ve eğitim: statü, toplumsal rol
7 Toplumsal tabakalaşma ve eğitim: Kölelik, kast, feodal zümreler, toplumsal sınıflar, Türk toplumları ve toplumsal tabakalaşma
8 Toplumsallaşma kurumu olarak eğitim: Okul ve toplumsal çevre, Toplumsallaşma ortamı olarak Aile
9 Toplumsal davranış kalıpları ve eğitim: toplumsal normlar, değerler, toplumsal hareketlilik
10 Toplumsal değişme ve Eğitim
11 Kültür ve Eğitim, çok kültürlülük ve eğitim
12 Eğitimde fırsat eşitliği olgusu
13 Küreselleşme ve Eğitim
14 Bilgi toplumu ve eğitim
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Doğan, İ.(2018). Eğitim Sosyolojisi, Kavramlar ve Sorunlar, Nobel Yayınları, İstanbul
Tezcan, M.(2015). Eğitim Sosyolojisi, Anı Yayınları , Ankara
Edt. Özdemir, Ç. M., & Arslangiray, S.A. (2019). Eğitim sosyolojisi, Pegem Yayınları, Ankara
Edt. Köse, E., & Genç, Z.S. (2018). Eğitim Sosyolojisi, Pegem Yayınları , Ankara
Edt. Ball, J.S. (2004). The RoutledgeFalmer Readerin Sociology of Education, Routledefarmer, New York
Edt. Apple, W.M,& Ball, J.S., Gandin, A. ( 2010) & The Routledge International Handbook of the Sociology of Education, Routledege, Newyork
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 16 16
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 92
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
OK8 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr