1 | Dersin Adı: | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | MBZ0003 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Mustafa Naci KULA |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. dr. Mustafa Naci KULA mnacikula@yahoo.com 0224 294 22 41 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, doğa bilimleri ve sosyal bilimler arasındaki farkları açıklamaktır. Sosyal bilimler metodolojisi konusunda bakış açısı ortaya koymak, sosyolojinin ortaya çıkması ve gelişmesi konusunda bilgi sahibi olmak; eğitim ve sosyoloji arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek; sosyolojinin eğitime katkılarını, eğitim sorunlarının anlaşılmasına ve çözümlenmesine yapacağı katkı konusunda farkındalık oluşturma; sosyolojinin genel amaç ve felsefesini kazandırmak, sosyolojideki temel kavram ve ilkeleri öğrenciye kazandırmak, sosyoloji ve eğitim arasındaki karşılıklı ilişki ve bağlantıyı göstermektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Eğitim Sosyolojisi: tanımı, konusu, kapsamı, sınırlılıklar | |
2 | Sosyoloji ve Eğitim sosyolojisinde temel kavramlar, çalışma alanları.diğer bilimlerle ilişkisi | |
3 | Eğitim sosyolojisinin ortaya çıkışı ve gelişimi: Dünyada Türkiye'de Katkılar, Cumhuriyet dönemi | |
4 | Eğitim sosyolojisi paradigmaları: İşlevci, çatışmacı, Eleştirel Paradigma | |
5 | Eğitimin sosyal temelleri: Eğitim ve toplum ilişkisi, sosyalleşme, bireyselleşme, toplumsal kategoriler | |
6 | Toplumsal yapı ve eğitim: statü, toplumsal rol | |
7 | Toplumsal tabakalaşma ve eğitim: Kölelik, kast, feodal zümreler, toplumsal sınıflar, Türk toplumları ve toplumsal tabakalaşma | |
8 | Toplumsallaşma kurumu olarak eğitim: Okul ve toplumsal çevre, Toplumsallaşma ortamı olarak Aile | |
9 | Toplumsal davranış kalıpları ve eğitim: toplumsal normlar, değerler, toplumsal hareketlilik | |
10 | Toplumsal değişme ve Eğitim | |
11 | Kültür ve Eğitim, çok kültürlülük ve eğitim | |
12 | Eğitimde fırsat eşitliği olgusu | |
13 | Küreselleşme ve Eğitim | |
14 | Bilgi toplumu ve eğitim |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Doğan, İ.(2018). Eğitim Sosyolojisi, Kavramlar ve Sorunlar, Nobel Yayınları, İstanbul Tezcan, M.(2015). Eğitim Sosyolojisi, Anı Yayınları , Ankara Edt. Özdemir, Ç. M., & Arslangiray, S.A. (2019). Eğitim sosyolojisi, Pegem Yayınları, Ankara Edt. Köse, E., & Genç, Z.S. (2018). Eğitim Sosyolojisi, Pegem Yayınları , Ankara Edt. Ball, J.S. (2004). The RoutledgeFalmer Readerin Sociology of Education, Routledefarmer, New York Edt. Apple, W.M,& Ball, J.S., Gandin, A. ( 2010) & The Routledge International Handbook of the Sociology of Education, Routledege, Newyork |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 16 | 16 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |