1 | Dersin Adı: | KARDİYOLOJİ HEMŞİRELİĞİ |
2 | Dersin Kodu: | HEM2206 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. HİCRAN YILDIZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç.Dr. Hicran Yıldız |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-posta:hicran@uludag.edu.tr Tlf: 02242942473 Uludağ Üniversitesi, Sağlık Yüksekokulu, Bursa. |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrenciye kardiyoloji hastasının izlemi, bakımı ve rehabilitasyonu konusunda bilgi kazandırmak; bakım gerektiren durumlarda problem çözme becerisi kazandırmak; daha önceki derslerde edindiği bilgileri bu derse entegre edebilme ve hastayı bütüncül yaklaşımla ele alma becerisi kazandırmak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Kardiyoloji Üniteleri ve kardiyoloji hemşireliği | |
2 | Kardiyovasküler hastalıklarda hasta değerlendirmesi | |
3 | Elektrokardiyografik değerlendirme | |
4 | Kardiyovasküler hastalıklarda noninvazif girişimler | |
5 | Kardiyovasküler hastalıklarda invazif girişimler | |
6 | Hipertansiyonu olan hastanın yönetimi | |
7 | Kalp yetersizliği olan hastanın yönetimi | |
8 | Koroner sendromu olan hastanın yönetimi | |
9 | Aritmisi olan hastanın yönetimi | |
10 | Kapak hastalığı olan hastanın yönetimi | |
11 | Periferik damar hastalığı olan hastanın yönetimi | |
12 | Enfektif kalp hastalığı olan hastanın yönetimi Konjenital kalp hastalığı olan hastanın yönetimi | |
13 | Kardiyopulmoner resüsütasyon | |
14 | Kardiyak rehabilitasyon |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
•Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2010. •Lewis SM, Heitkemper MM, Dirksen SR, Medical- Surgical Nursing,Mosby Year Book, St. Louis, 2004. •Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Sistem Ofset, Ankara, 2005. •Guyton AC. Guyton Tıbbi Fizyoloji . Çavuşoğlu H, Yeğen BÇ (Çev eds). Nobel Tıp Kitavbevl, İstanbul, 2007. •Andreoli TE, Carpenter CJ. Cecil Essentials of Medicine Türkçe. Mıstık S (Çev ed). Nobel tıp Kitabevi, İstanbul, 2008 •Enç N, Yiğit Z, Şenuzun Ergün F, Akın S, Uysal H, İncekara E. Kalp Yetersizliği, Akut Koroner Sendromlar, Hipertansiyon Hemşirelik Bakım Kılavuzu. Türk Kardiyoloji Derneği, 2003. •Enç N, Umman S, Ağırbaşlı M, Altıok M.G, Ergun F.Ş, Uysal H, İncekara E, Ulusoy S, Baran A.E. Perkütan Koroner ve Valvüler Girişimlerde Hemşirelik Bakım Kılavuzu. Türk Kardiyoloji Derneği, Kasım 2004. •Enç N, Yiğit Z, Altıok M: Kalp Yetersizliği El Kitabı, Nobel Tıp Kitapevleri, ISBN: 975-420-443-8, Haziran 2005. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 1 | 10 |
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |