Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİYALİZ HEMŞİRELİĞİ
1 Dersin Adı: DİYALİZ HEMŞİRELİĞİ
2 Dersin Kodu: HEM2204
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. HİCRAN YILDIZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Dr. Hicran Yıldız
Hicran Yıldız, PhD, Lecturer
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: e-posta:hicran@uludag.edu.tr
tlf: 02242942473
Uludağ Üniversitesi, Sağlık Yüksekokulu, Bursa.
e-mail: hicran@uludag.edu.tr
Phone number: 02242942473
Uludag University School of Health/ Bursa.
18 Dersin Web Adresi: http://saglikyo.uludag.edu.tr/Dersicerikleri.html
19 Dersin Amacı Öğrenciye diyaliz hastasının izlemi, bakımı ve rehabilitasyonu konusunda bilgi kazandırmak; bakım gerektiren durumlarda problem çözme becerisi kazandırmak; daha önceki derslerde edindiği bilgileri bu derse entegre edebilme ve hastayı bütüncül yaklaşımla ele alma becerisi kazandırmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Hemodiyaliz ve periton diyalizine ilişkin temel kavramları bilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi kurabilme ;
2 Daha önceki derslerde edindiği bilgileri bu derse entegre edebilme ;
3 Diyaliz hemşireliği hakkındaki yasa, yönetmelik ve mevzuatı bilme;
4 Diyalizde kullanılan araç gereçleri tanıyabilme;
5 Diyaliz öncesi, sırasında ve sonrasında bakım gereksinimlerini doğru ve etkin şekilde saptayabilme;
6 Hemşirelik sürecini kullanarak bütüncül yaklaşım ile mesleki ve etik ilkeler doğrultusunda diyaliz hastasının bakımını uygulayabilme;
7 Diyaliz hastasına uygulanan bakımı doğru ve etkin şekilde değerlendirebilme ;
8 Hastayı bütüncül yaklaşımla ele alarak rehabilite edebilme ;
9 Hasta ve ailesinin bakıma katılımını sağlamak için eğitici rol üstlenebilme;
10 Öğrendiklerini değerlendirebilme ve aktarabilme becerisine sahip olabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Diyaliz Ekibi ve Ekip Üyelerinin Görev Tanımları
2 Diyaliz Tipleri ve Diyalizin Fizyolojik Prensipleri
3 Diyaliz Endikasyonları ( Akut Diyaliz, Kronik Diyaliz)
4 Hemodiyalizde Kullanılan Araç Gereçler
5 Hemodiyaliz için Damarsal Giriş Yolları ve Heparinizasyon
6 Hemodiyaliz Uygulama Yöntemleri ve Diyaliz Yeterliliği
7 Hemodiyalizin Akut ve Kronik Komplikasyonları
8 Periton Diyalizi
9 Periton Diyalizi Komplikasyonları
10 Özel Durumlarda Hemodiyaliz (Gebelerde, Yaşlılarda, Crush Sendromu, İntoksikasyonlar)
11 Diyaliz Hastalarında Enfeksiyon
12 Diyaliz Hastalarında Beslenme
13 Diyaliz Hastalarında Psikososyal Sorunlar
14 Böbrek transplantasyonu
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2010.
Lewis SM, Heitkemper MM, Dirksen SR, Medical- Surgical Nursing,Mosby Year Book, St. Louis, 2004.
Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Sistem Ofset, Ankara, 2005.
Guyton AC. Guyton Tıbbi Fizyoloji . Çavuşoğlu H, Yeğen BÇ (Çev eds). Nobel Tıp Kitavbevl, İstanbul, 2007.
Andreoli TE, Carpenter CJ. Cecil Essentials of Medicine Türkçe. Mıstık S (Çev ed). Nobel tıp Kitabevi, İstanbul, 2008
Akoğlu E. Hemodiyaliz Hemşireliği El Kitabı. Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, 2000.
Dougirdas JT, Black PG, Ing TS. Diyaliz El Kitabı. S.Bozfakıoğlu (Çev ed). Güneş tıp Kitabevi, Ankara, 2010.
Levy J, Morgan J, Brown E. Oxford Diyaliz El Kitabı.Nobel Tıp Kitabevleri, 2004.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 1 12 12
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 25 25
Toplam İş Yükü 105
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0
OK2 5 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 0 0 3 3 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 4 3 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 5 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 3 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 3 0 0 0 4 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr