Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
1 Dersin Adı: SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
2 Dersin Kodu: FEN0008
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Dersin İçeriği:Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. DİLEK ZEREN ÖZER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı E Blok Görükle /BURSA
Tel: 0 224 2942254
E-posta: dzeren@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Eğitimde ve özellikle alan eğitiminde kullanılan geleneksel ve alternatif ölçme araçlarının özelliklerini bilme, bu araçları geliştirme-uyarlama, uygulama ve sonuçlarının yorumlayabilme.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramları bilme. ;
2 Geleneksel ve alternatif ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemini bilme;
3 Geleneksel ve alternatif Ölçme ve Değerlendirme araçlarının niteliklerini kavrayabilme;
4 Geleneksel ve Alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun kullanabilme;
5 Geleneksel ve Alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun uygulayabilme;
6 Geleneksel ve Alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarının sonuçlarını yorumlayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. Eğitimde ölçme ve değerlendirmeye genel bir bakış
2 Temel Kavramlar: Değişken ve türleri, ölçek ve türleri Ölçme ve türleri, değerlendirme ve türleri
3 Ölçme ve türleri, değerlendirme ve türleri
4 Eğitimde alternatif ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi
5 Alternatif ölçme ve değerlendirme araçları; Performans değerlendirme
6 Araştırma Projeleri
7 Kontrol listesi, dereceleme ölçekleri
8 Rubrikler; Analitik ve Holistik rubric
9 Öğrenci ürün dosyası
10 Gözlem, görüşme.
11 Kavram haritası, Tutum ölçekleri
12 Yapılandırılmış grid,
13 Kelime ilişkilendirme, Tanılayıcı dallanmış ağaç,
14 Grup değerlendirme, akran değerlendirme, özdeğerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • McMillan, H. J. (2015) Sınıf içi değerlendirme. Konya: Eğitim yayınevi.
• Küçük, M. ve Geçit, Y. (Editörler), 2012; Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Nobel yayıncılık
• Atılgan, H, Kan, A. ve Doğan, N. (2009). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Anı yayıncılık
• Tekin, H. (2000). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınevi
• Turgut M.F. (1995). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Ankara: Yargıcı Matbaası.
• Bahar,M, Nartgün, Z, Durmuş, S. ve Bıçak, B.(2006). Geleneksel-Alternatif Ölçme ve Değerlendirme. Pegema Yayıncılık. Ankara
• Çepni, S., Akyıldız,. S. (Editörler), 2009; Ölçme ve Değerlendirme, Celepler Matbaacılık, TrabzonKarip, E. (Ed.), 2007; Ölçme ve Değerlendirme, Pegem Yayıncılık, Ankara
• Miller, M. D., Linn, R., & Gronlund, N. (2009). Measurement and evaluation in teaching. New Jersey, Pearson Education, Inc
• Airasian, P. W., and Russell, M. K. (2008) Classroom Assessment: Concepts and Applications. New York: Mc Graw- Hill Higher Education.
• Atılgan, H.,Kan, A., and Doğan, D. (2007) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
• Nitko, A.J., and Brookhart, S. M. (2007) Educational assessment of Students. New Jersey: Pearson.
• Turgut, M.F. ve Baykul, Y. (2010) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Ankara: PegemA yayınları.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 15
Kısa Sınav 4 10
Ödev 1 15
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 7 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 7 35
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,03
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 1 5 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 1
OK2 1 1 5 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 1
OK3 1 1 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3 1
OK4 1 1 5 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1 2 1
OK5 1 1 5 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1 3 1
OK6 1 1 5 1 1 1 1 5 1 1 1 1 1 1 4 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr