Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
1 Dersin Adı: EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: MBZ0004
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör.Dr. ÖMER FARUK KABAKÇI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Ömer Faruk Kabakçı
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok
0224 2940680
omerfaruk@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Gelişim ve öğrenme süreçlerini kavrayabilmek, gelişim ve öğrenme ile ilgili kavramları açıklayabilmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Gelişimin tanımını ve ilkelerini kavrayabilme;
2 Fiziksel ve cinsel gelişimin kavramlarını açıklayabilme;
3 Psikososyal, duygusal ve kişilik gelişimine ilişkin kuramları yorumlayabilme;
4 Bilişsel ve dil gelişime ilişkin kuramları açıklayabilme;
5 Ahlak gelişimini kavrayabilme;
6 Öğrenmenin anlamını kavrayabilme, öğrenmeyle ilişkili değişkenleri açıklayabilme;
7 Öğrenmeye ilişkin davranışçı, bilişsel, sosyal öğrenme yaklaşımlarını kavrayabilme;
8 Gelişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi sentezleyebilme;
9 Eğitim psikolojisi dersinden öğrendiklerini günlük yaşama uyarlayabilme;
10 Eğitim psikolojisi dersinden öğrendiklerini eğitsel çalışmalarında kullanabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Gelişim, büyüme, olgunlaşma, gelişimin ilkeleri ve hazır bulunuşluluk
2 Fiziksel gelişim
3 Cinsel gelişim
4 Psikososyal, duygusal ve kişilik gelişimi
5 Bilişsel gelişim
6 Dil gelişimi
7 Ahlaki gelişim
8 Öğrenmenin tanımı ve öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenmeyle ilişkili kavramlar
9 Klasik koşullama
10 Edimsel koşullama
11 Sosyal öğrenme
12 Bilişsel kuramlar
13 Temel ihtiyaçlar, motivasyon ve diğer güncel yaklaşımlar
14 Öğrenmeyi kolaylaştıran faktörler, eğitim psikolojisinin eğitim süreçlerine yansıması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Özbay, Y. ve Erkan, S. (2020). Eğitim Psikolojisi, Ankara: Pegem Yayınları.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 0 2 24
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 13 13
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 13 13
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 3 3 4 2 4 3 3 3 3 5 3 3 5 2 3
OK2 5 3 3 4 3 4 5 5 3 4 5 3 3 5 2 4
OK3 5 3 3 4 3 4 3 3 3 3 5 3 3 5 3 4
OK4 5 3 3 4 3 4 4 3 3 3 5 3 3 5 3 3
OK5 5 3 3 4 3 3 4 3 3 3 5 2 3 5 3 3
OK6 5 3 3 3 3 3 3 4 3 5 5 2 2 5 2 3
OK7 5 2 2 2 3 2 2 2 5 2 5 2 2 5 2 2
OK8 5 2 2 3 2 3 2 3 4 3 5 3 3 5 3 3
OK9 5 4 4 5 5 5 3 2 3 2 5 3 3 5 3 4
OK10 5 3 3 5 5 5 3 3 3 4 5 3 3 5 3 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr