1 | Dersin Adı: | HEMŞİRELİK FELSEFESİ |
2 | Dersin Kodu: | HEM2201 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. NEJLA AYDINOĞLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-posta:nejla@uludag.edu.tr tlf: 02242942482 Uludağ Üniversitesi, Sağlık Yüksekokulu, Bursa. |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Hemşirelik eğitimine yeni başlayan öğrencilere hemşireliğin temel kavramlarını ve felsefesini öğretmek. Yeni bilim yaklaşımları ve felsefesi ışığında hemşirelik mesleğinin gelişimine katkıda bulunmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Felsefe Tarihçesi, Hemşirelik Felsefesine Giriş | |
2 | Temel Kavramlar | |
3 | Çağdaş Felsefe ve Hemşirelik, Bilim ve Bilim Felsefesi | |
4 | Hemşirelik Felsefesi ve Bakımdaki Değişiklikler | |
5 | Fonksiyonel, Ekip Olarak, Total-Kapsamlı, Birincil Hemşirelik Yaklaşımları | |
6 | Hemşirelik Süreci | |
7 | Hemşirelik Süreci, Hemşirelikte Yenilikçi Yaklaşımlar | |
8 | Bütüncül Bakım Yaklaşımları (Hasta Merkezli Bakım,Vak’a Yönetimi vb.) | |
9 | Hemşirelik Kuramları ve Bakım Modelleri –I- | |
10 | Hemşirelik Kuramları ve Bakım Modelleri –II- | |
11 | Hemşirelik Kuramları ve Bakım Modelleri –III- | |
12 | Hemşirelik Kuramları ve Bakım Modelleri –IV- | |
13 | Hemşirelik ve Hemşirelik Felsefesine Politik Yaklaşımlar –I-(Ulusal ve Uluslar arası raporlar) | |
14 | Hemşirelik ve Hemşirelik Felsefesine Politik Yaklaşımlar –II-( Kanunlar, Yönetmelikler çerçevesinde rol,sorumluluk ve görevler) |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Pektekin Ç.(2013). Hemşirelik Felsefesi, (Kuramlar-Bakım Modelleri ve Politik Yaklaşımlar), İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul, Türkiye. 2. Velioğlu P. (1999). Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. Alaş Ofset, İstanbul, 3.Birol L. (1998).Hemşirelik Süreci, Koç Yayınları, Ankara. 4.Akçay F. (2011).Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 5.Öz F. (2004). Sağlık Alanında Temel Kavramlar. İmaj İç ve Dış Ticaret A.Ş., Ankara. 6.Sabuncu N, Alpar ŞE, Özdilli K, Batmaz M, Bahçecik N, Özhan F, Dursun S. (2008).Hemşirelik Bakımında İlke ve Uygulamalar. Alter Yayıncılık, Ankara, 7.Erdemir F. (2005).Hemşirelikte Tanı El Kitabı. Nobel Yayınevi, İstanbul. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 0 | 12 | 12 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |