| 1 | Dersin Adı: | DİYABET HEMŞİRELİĞİ |
| 2 | Dersin Kodu: | HEM2205 |
| 3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | Ön koşul dersleri yok |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Dr. HAVA GÖKDERE ÇINAR |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-posta : pehlivans@uludag.edu.tr Telefon:02242942462 Adres: Uludag Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Görükle Kampüsü-Bursa |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, diyabetli bireyin yönetimi ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri kazandırmayı ve diyabet hemşireliği ile ilgili ulusal ve uluslararası alandaki ilerlemeler konusunda bilgi vermektir. |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Diyabetin Tanımı, Epidemiyolojisi, Sınıflandırılması ve Tanı Kriterleri | |
| 2 | Diyabet hemşiresinin rol ve sorumlulukları | |
| 3 | Diyabetli Bireylerin Değerlendirilmesi Diyabette Tedavi İlkeleri | |
| 4 | Diyabette Tıbbi Beslenme Tedavisi | |
| 5 | Diyabet ve Egzersiz | |
| 6 | Oral Antidiyabetik İlaç Tedavisi | |
| 7 | İnsulin Tedavisi | |
| 8 | Diyabet ve Egzersiz | |
| 9 | Diyabetin Akut Komplikasyonları | |
| 10 | Diyabetin Kronik Komplikasyonları Diyabette Ayak Bakımı | |
| 11 | Özel Durumlarda Diyabet Yönetimi (seyahat, gebelik, yaşlılık, vb) | |
| 12 | Diyabete Eşlik Eden Hastalıklar ve Yönetimi | |
| 13 | Diyabette Psikososyal Sorunlar Ve Hemşirelik Yaklaşımları | |
| 14 | Diyabette Kendi Kendine İzlem ve Önemi Türkiye ve Dünyadaki Diyabet Dernekleri |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
•Erdogan S, Özcan Ş, et al. Diyabet Hemsireligi Temel Bilgiler, Ed.S.Erdogan, Yüce Yayınları, Istanbul, 2003. •International Diabetes Federation. Diabetes Atlas. 2003. •Funnel M, Ozcan S, et al. International Diabetes Federation. International Education Curriculum for Diabetes Health Care Professionals, Tay-Sas Matbaacılık, İstanbul, 2008 •Funnel M, Ozcan S, et al. International Standards for Diabetes Education, EOS Ajans, İstanbul, 2009. •Yilmaz T, Özcan Ş, Olgun N, et al. GAPDIAB Project as a Model Ed: T.Yılmaz, Printed by Gri Tasarim, Istanbul, 2003, p.45-51. •Satman İ, Yılmaz MT, Şengül AM et.al. TURDEP Çalışması II: Türkiye’de Diyabet Prevalansı ve Diyabet Gelişmesine Etkili Faktörler. Endokrinoloji Forumu Türkiye Diabet ve Obezite Epidemiyolojisi 2010. 1: 56-64. [Turkish diabetes prevelance study] |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 10 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
| Açıklama | ||
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ödevler | 1 | 15 | 15 |
| Projeler | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 1 | 10 | 10 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 13 | 13 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 3 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |