Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FUTBOL
1 Dersin Adı: FUTBOL
2 Dersin Kodu: AEB0016
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu YOK
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar TFF Eğitim Bültenleri , TFF Bilgi Bankası (https://www.tff.org/)
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi Tonguç VARDAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr.Öğretim Üyesi Tonguç VARDAR
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: tonguçvardar@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı TEMEL TEKNİK ,TAKTİK, KONDİSYON VE OYUN KURALLARI İLE İLGİLİ İLKELERİN ÖĞRETİLMESİ.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Takım çalışması ve bireysel çalışma becerisini geliştiren, liderlik vasfına sahip, sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini etkin bir şekilde kullanarak bağımsız karar verme niteliğini kazandırma;
2 Öğrenci savunma ve hücum prensiplerini ve taktiklerini uygulayabilme ve uygulatabilme.;
3 Futbol oyun kurallarını , temel teknikleri , taktiklerini , sistemlerini öğrenmek.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 DÜNYADA VE TÜRKİYEDE FUTBOLUN TARİHİ GELİŞİMİ. PAS VE ÇEŞİTLERİ.
2 DÜNYADA VE TÜRKİYEDE FUTBOL FEDERASYONLARININ TANITIMI. PAS DİRİLLERİ VE OYUNLARI.
3 FUTBOL SAHA VE MALZEME BİLGİSİ. TOP KONTROLÜ VE ÇEŞİTLERİ.
4 FUTBOLDA YAŞ GURUPLARI VE KADIN ERKEK LİGLERİNİN TANITIMI. TOP KONTROLÜ VE ÇEŞİTLERİ; DİRİLLERİ VE OYUNLARI.
5 FUTBOLDA YAŞ GURUPLARI VE KADIN ERKEK LİGLERİNİN TANITIMI. TOP SÜRME VE ÇEŞİTLERİ.
6 FUTBOL VE OYUN. SAVUNMA VE HÜCUM PRESİPLERİ;SAVUNMA DİRİLLERİVE OYUNLARI.
7 FUTBOL VE OYUN. SAVUNMA VE HÜCUM PRESİPLERİ;SAVUNMA DİRİLLERİVE OYUNLARI.
8 FUTBOL OYUN KURALLARI. SAVUNMA VE HÜCUM PRESİPLERİ;HÜCUM DİRİLLERİ VE OYUNLARI.
9 FUTBOLDA TEKNİK ŞUT VE ÇEŞİTLERİ;DİRİLLERİ VE OYUNLARI.
10 FUTBOLDA TAKTİK. ŞUT VE ÇEŞİTLERİ;DİRİLLERİ VE OYUNLARI.
11 FUTBOLDA KONDİSYON. FONKSİYONEL ÇALIŞMA; GERİDEN OYUN KURMA.
12 FUTBOLDA PSİKOLOJİK FAKTÖRLER. FONKSİYONEL ÇALIŞMA; MERKEZDEN HÜCUM.
13 FUTBOLDA ANTRENMAN PLANLAMASI VE PROGRAMLAMASI. FONKSİYONEL ÇALIŞMA; KANATLARDAN HÜCUM.
14 FUTBOLDA ANTRENMAN PLANLAMASI VE PROGRAMLAMASI. FONKSİYONEL ÇALIŞMA; BASKI ,KADEME,DENGE.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1.MEHMET GÜNAY ATİLLA YÜCE BİLİMİN IŞIĞINDA FUTBOL ANTRENMANI kitabı
2.https://www.tff.org/ ( Gelişim Bültenleri )
3.Bisanz,G.,und Gerisch,G.,Fussball Training,Technik,Taktik,Juli,Hamburg,1980.
Bauer,G.,Lehrbuch Fussball,,München,1990
4.UEFA ANTRENÖR EĞTİMİ A- B KURS KİTAPÇIĞI.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 2 10 20
Ödevler 0 10 30
Projeler 1 20 20
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,87
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr