Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YAPISALCILIK
1 Dersin Adı: YAPISALCILIK
2 Dersin Kodu: FLS3087
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Metin BECERMEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. A. Kadir ÇÜÇEN, Prof. Doç Dr. Muhsin YILMAZ, Doç. Dr. Funda Günsoy
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Metin Becermen
metinbecermen@yahoo.com,
mbecermen@uludag.edu.tr,
Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye.
Tel: +90 224 2941834
18 Dersin Web Adresi: http://felsefe.uludag.edu.tr/site/node/153
19 Dersin Amacı Yapısalcılığın ne olduğu, çağımız problemlerine nasıl yaklaştığı ve ne tür öneriler getirdiği ele alınacaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Felsefi problem görme ve düşünme;
2 Kültür sorununa farklı bir bakış getirme;
3 Filozofların metinleriyle probleme bakma;
4 Başka kültürleri anlama ;
5 Metinler ile problemi anlama ve çözümleme;
6 Metinler ile problem üzerine görüş ortaya koyma;
7 Günümüzü anlama;
8 Günümüz problemlerine cevap arama;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Yapısalcılık kavramı hakkında genel bir çerçeve çizme
2 Yapısalcılığın temel kavram ve düşüncelerine giriş
3 Yapısalcılığın temel kavram ve düşüncelerinin açıklanması
4 Yapısalcılığın temel kavram ve düşüncelerinin açıklanmasına devam
5 Ferdinand de Saussure’ün dil görüşünün incelenmesi
6 Ferdinand de Saussure’ün dil görüşünün incelenmesine devam
7 Ferdinand de Saussure’ün dil görüşünün incelenmesine devam
8 Ara sınav/Kısa bir değerlendirme
9 Claduio Levi Strauss’un düşüncelerine giriş
10 Claduio Levi Strauss’un düşüncelerini incelemeye devam
11 Claduio Levi Strauss’un düşüncelerini incelemeye devam
12 Yapısalcılık düşüncesinin felsefeye etkisi üzerinde durma
13 Yapısalcılık düşüncesi ile günümüz problemleri arasında bağ kurma
14 Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Metin BECERMEN, Hakikatten Yoruma, İktidardan Diyaloga Felsefi Bir Serüven, MKM Yayıncılık, Bursa: 2011
Tahsin YÜCEL, Yapısalcılık, İstanbul: Can Yayınları, 2005.
Michel FOUCAULT, Yapısalcılık ve Postyapısalcılık, Birey Yayıncılık, İstanbul: Birey Yayıncılık, 2010.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 5 7 35
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 12 12
Diğer 3 10 30
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 4 5 4 4 3 3 4 4 4 4 3
OK2 5 5 5 4 5 3 3 4 4 4 4 3
OK3 4 4 4 4 5 3 3 4 4 4 4 2
OK4 4 4 5 4 4 3 3 4 4 4 4 2
OK5 4 4 5 4 5 3 3 4 4 4 4 2
OK6 4 4 4 4 4 3 3 4 4 4 4 2
OK7 5 5 5 4 5 3 3 4 4 5 4 3
OK8 5 5 5 4 5 4 4 5 5 5 5 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr