1 | Dersin Adı: | YAPISALCILIK |
2 | Dersin Kodu: | FLS3087 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Metin BECERMEN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. A. Kadir ÇÜÇEN, Prof. Doç Dr. Muhsin YILMAZ, Doç. Dr. Funda Günsoy |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Metin Becermen metinbecermen@yahoo.com, mbecermen@uludag.edu.tr, Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye. Tel: +90 224 2941834 |
18 | Dersin Web Adresi: | http://felsefe.uludag.edu.tr/site/node/153 |
19 | Dersin Amacı | Yapısalcılığın ne olduğu, çağımız problemlerine nasıl yaklaştığı ve ne tür öneriler getirdiği ele alınacaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Yapısalcılık kavramı hakkında genel bir çerçeve çizme | |
2 | Yapısalcılığın temel kavram ve düşüncelerine giriş | |
3 | Yapısalcılığın temel kavram ve düşüncelerinin açıklanması | |
4 | Yapısalcılığın temel kavram ve düşüncelerinin açıklanmasına devam | |
5 | Ferdinand de Saussure’ün dil görüşünün incelenmesi | |
6 | Ferdinand de Saussure’ün dil görüşünün incelenmesine devam | |
7 | Ferdinand de Saussure’ün dil görüşünün incelenmesine devam | |
8 | Ara sınav/Kısa bir değerlendirme | |
9 | Claduio Levi Strauss’un düşüncelerine giriş | |
10 | Claduio Levi Strauss’un düşüncelerini incelemeye devam | |
11 | Claduio Levi Strauss’un düşüncelerini incelemeye devam | |
12 | Yapısalcılık düşüncesinin felsefeye etkisi üzerinde durma | |
13 | Yapısalcılık düşüncesi ile günümüz problemleri arasında bağ kurma | |
14 | Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Metin BECERMEN, Hakikatten Yoruma, İktidardan Diyaloga Felsefi Bir Serüven, MKM Yayıncılık, Bursa: 2011 Tahsin YÜCEL, Yapısalcılık, İstanbul: Can Yayınları, 2005. Michel FOUCAULT, Yapısalcılık ve Postyapısalcılık, Birey Yayıncılık, İstanbul: Birey Yayıncılık, 2010. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 7 | 35 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 3 | 10 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |