Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ORTAÇAĞ FELSEFESİ METİNLERİ
1 Dersin Adı: ORTAÇAĞ FELSEFESİ METİNLERİ
2 Dersin Kodu: FLS1026
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. FUNDA GÜNSOY TUROWSKİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç.Dr.Funda Günsoy TUROWSKI
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: fundagk@uludag.edu.tr;
Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye.
Tel: +90 224 2941823
18 Dersin Web Adresi: http://felsefe.uludag.edu.tr/site/node/153
19 Dersin Amacı Ortaçağ İslam, Hıristiyan ve Yahudi felsefelerinin genel özelliklerinin belirlenmesi ve seçilmiş filozoflar eşliğinde metinler üzerinden felsefi bir tartışmanın örneklendirilmesi
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Ortaçağ Felsefesinin genel özelliklerinin belirlenmesi;
2 Ortaçağ İslam, Hıristiyan ve Yahudi felsefelerin karşılaştırmalı perspektiften ele alınması;
3 Platon ve Aristoteles'in Ortaçağ Felsefelerine Etkisi;
4 Metinler yoluyla problemi tespit etme;
5 Metinler yoluyla problemi anlama;
6 Metinler arası bağlantılar kurabilme;
7 Ortaçağ Felsefelerine özgü problemlerden hareketle metin yazma;
8 Günümüz problemlerine cevap arama;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ortaçağ Felsefelerinin genel Özelliklerine bakış I. "Ortaçağ Karanlığı" ifadesi ne ölçüde doğrudur?
2 Ortaçağ Felsefelerinin genel Özelliklerine bakış II. "Tümeller Problemi"
3 Ortaçağ Felsefelerinin genel Özelliklerine bakış III. "Akıl-Vahiy Problemi"
4 Ortaçağ Felsefelerinin genel Özelliklerine bakış IV. "Akıl-Vahiy Problemi" olarak Felsefe-Din veya Atina-Kudüs Problemi.
5 Felsefe ile Din, Akıl ile Vahiy çatışması mı yoksa harmonisi mi?
6 Platon ve Aristoteles'in Ortaçağ Felsefelerine Etkisi-Hıstiyanlık
7 Platon ve Aristoteles'in Ortaçağ Felsefelerine Etkisi-İslam ve Yahudilik
8 Augustinus ve Ortaçağ Hiristiyan Felsefesi
9 Augustinus ve Zaman Problemi
10 Thomas Aquinas ve Düzen Kavramı
11 Augustinus ve Aquinas'tan seçme metinleri
12 Farabi ve Ortaçağ İslam Felsefesi
13 Farabi'den seçme metinler
14 Maimonides ve Ortaçağ Yahudi Felsefesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Etienne Gilson, Ortaçağ Felsefesinin Ruhu,Açılım Kitap, 2005.
Oliver Leaman, Ortaçağ İslam Felsefesine Giriş, İz Yayıncılık, 2005.
Saffet Babür , Betül Çotuksöken, Metinlerle Ortaçağda Felsefe, Bilgesu Yayıncılık, 2007.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 7 9 63
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 14 14
Diğer 3 10 30
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 4 5 4 5 4 4 5 4 5 4 3
OK2 5 4 4 4 5 4 4 5 5 5 4 3
OK3 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3
OK4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3
OK5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3
OK6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3
OK7 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3
OK8 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr