1 | Dersin Adı: | DİN SOSYOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | İLA2014 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. VEJDI BİLGİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Abdurrahman Kurt |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
U.Ü. İlahiyat Fakültesi, Bursa vbilgin@uludag.edu.tr, 0224.2431570/60342 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Sosyolojik teoriler, yöntem ve temel kavramlar hakkında bilgi verip dinin yapısı ve din-toplum ilişkileri konusunda sağlıklı değerlendirmelerde bulunabilme yetisi kazandırmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Sosyolojinin ve Din Sosyolojisinin Konusu | |
2 | Sosyolojik Araştırmalarda Yöntem ve Teknikler | |
3 | Temel Sosyolojik Kavramlar I: Sosyelleşme, Sosyal Rol, Statü, Sınıf, Toplumsal Tabakalaşma ve Hareketlilik | |
4 | Temel Sosyolojik Kavramlar II: Sosyal Kurum, Sosyal Grup, Kültür ve Değerler | |
5 | 16. Yüzyıldan 19. Yüzyıla Batı Avrupa’da Sosyolojinin ve Din Sosyolojisinin Doğuşunu Hazırlayan Gelişmeler | |
6 | Sosyolojinin Öncüleri ve Sosyolojinin Ortaya Çıkışı: İbn Haldun, Saint-Simon ve Comte | |
7 | Marx, Durkheim ve Weber | |
8 | Dinin Tanımı Sorunu | |
9 | Dinin İşlevleri | |
10 | Din ve Kültür İlişkisi I | |
11 | Din ve Kültür İlişkisi II | |
12 | Modern Dünyada Dinin Konumu 1: Modernleşme, Sekülerleşme Ve Dine Etkisi | |
13 | Modern Dünyada Dinin Konumu 2: Postmodern Söylem, Çoğulculuk Ve Yeni Dini Hareketler | |
14 | Modern Dünyada Dinin Konumu 3: Çağdaş Söylem ve Hareketler Karşısındaki İslam |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | İzzet Er, Din Sosyolojisi, Akçağ Yay., Ankara, 2008; Vejdi Bilgin, Bizi Kuşatan Toplum, Düşünce Kitabevi, İstanbul, 2011. Abdurrahman Kurt, Din Sosyolojisi, Sentez Yay., İstanbul, 2012. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama | - |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |