Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ORGANİK KİMYADA AYIRMA ve SAFLAŞTIRMA TEKNİKLERİ
1 Dersin Adı: ORGANİK KİMYADA AYIRMA ve SAFLAŞTIRMA TEKNİKLERİ
2 Dersin Kodu: KIM5029
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. NEVİN ARIKAN ÖLMEZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof.Dr.Mustafa Tavaslı
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: narikan@uludag.edu.tr
Tel: 0 (224) 294 1731
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü, Görükle/BURSA 16059
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı, organik kimya alanında yüksek lisans yapacak öğrencilere tez çalışmaları sırasında kullanacakları laboratuar tekniklerinin teorik ve uygulamalı olarak gösterilerek daha fazla bilgi ve beceriye sahip olmalarını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Organik sentez sonucunda elde edilen ürünün izolasyonuna ilişkin bilgi ve deneyimini geliştirmesi;
2 Organik sentez konusunda bilgi ve birikimini artırması;
3 Organik kimya alanında yüksek lisans yapan öğrencilerin tez çalışmalarında kullanacakları laboratuvar tekniklerinde karşılaşabilecekleri sorunlara karşı çözüm üretebilme yeteneğini kazanması;
4 Organik kimya laboratuvar kültürü ve becerisini geliştirmesi;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Organik bileşiğin sentezi: -Reaksiyonun planlanması -Düzenek kurulması -Reaksiyonun tamamlanması.
2 Süzme Teknikleri -Süzme tekniklerinin sınıflandırılması -Süzme tekniklerinde kullanılan malzemeler -Süzme tekniklerinin uygulamaları
3 Kristallendirme - Kristallendirme tekniğinin basamakları - Kristallendirme tekniğinde kullanılan çözücüler ve çözücü seçimi - Kristallendirme tekniğinin uygulamaları
4 Destilasyon -Destilasyon tekniklerinin sınıflandırılması -Destilasyon teknikleri arasındaki farklar -Destilasyon tekniklerinin uygulamaları
5 Süblimleşme ve Ekstraksiyon -Süblimleşme oluşum koşulları -Süblimleşen maddelere örnekler ve uygulamalar -Ekstraksiyon tekniklerinin sınıflandırılması -Ekstraksiyon tekniğinde kullanılan çözücüler ve çözücü seçimi
6 Kromatografik Yöntemler -Kolon kromatografisi tekniği -Kolon kromatografisinde kullanılan adsorbentler ve yürütücü fazlar -Kolon kromatografisi uygulamaları
7 Kromatografik Yöntemler -İnce tabaka kromatografisi tekniği -İnce tabaka kromatografisinde kullanılan adsorbentler ve yürütücü fazlar -İnce tabaka kromatografisi uygulamaları
8 Kromatografik Yöntemler - Kağıt kromatografisi teori ve teknikleri
9 Kromatografik Yöntemler -Gaz Kormatografisi (GC) tekniği teorisi -GC’de kullanılan adsorbentler ve yürütücü fazlar -GC cihazı ve uygulamaları
10 Kromatografik Yöntemler -HPLC tekniği teorisi -HPLC’de kullanılan adsorbentler ve yürütücü fazlar -HPLC cihazı ve uygulamaları
11 Kurutma -Kurutma işlemi ve sabit tartıma getirme -Kurutma işleminde kullanılan ekipmanlar -Kurutma işlemi uygulamaları
12 Fiziksel Özelliklerin Belirlenmesi -Organik bileşiklerin belli başlı fiziksel özellikleri -Organik bileşiklerin fiziksel özelliklerinin farklılıkları -Erime noktası tayini ve erime noktası ile bileşiğin saflığı arasındaki ilişki
13 Optikçe Aktiflik -Optikçe aktifliğin tanımı -Hangi maddeler optikçe aktiftir? -Kirallik ve kiral karbon içeren bileşiklere örnekler -Enantiyomerlik ve enantiyomer özellik gösteren bileşiklere örnekler -Diastereomerlik ve diastereomer özellik gösteren bileşiklere örnekler -Mezo bileşikleri
14 Özgül Çevirme Açısı -Özgül çevirme açısının tanımı -Çevirme açısını etkileyen faktörler -Özgül çevirme açısının deneysel olarak belirlenmesi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1) Techniques and experiments for organic chemistry. Addison Ault
2) Organic chemistry microscale laboratory techniques. R. Wooley, D. Shelley, B. Hinshaw
3) Laboratory techniques for organic chemistry.Ralph J. Fessenden, Joan S. Fessenden
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 48 48
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 72 72
Toplam İş Yükü 176
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,87
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 5 0 0 0 0 0 0 5 0
OK3 5 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK4 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr