Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FİLM MATERYALİYLE TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ
1 Dersin Adı: FİLM MATERYALİYLE TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ
2 Dersin Kodu: YTO5117
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YUNUS ALYAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Yunus Alyaz
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı
Görükle Kampüsü
16059 Bursa / Türkiye
E-Posta: alyaz@uludag.edu.tr
Telefon: + 90 224 294 22 76
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin çağdaş bir ders aracı olan film materyalinin teknik ve eğitsel özelliklerini tanımalarına, yabancı dil öğretim ve öğrenim süreçlerinde önemini kavrayabilmelerine, hedef kitlenin çeşitli dil yetilerinin (alımlama, iletişimsel/üretimsel ve bilişsel) geliştirilmesine ve kültür aktarımına yönelik kullanabilmek için derse entegre edebilmelerine yönelik bilgi ve deneyim kazandırılmasını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Film materyalinin yabancı dil öğretim ve öğrenim süreçlerinde önemini kavrayabilme.;
2 Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi için kullanılabilecek film türlerini tanıma, ders planı yapabilme ve kullanabilme.;
3 Öğrencilerin alımlama yetilerinin gelişimine yönelik ders içi film etkinlikleri planlayabilme ve uygulayabilme.;
4 Öğrencilerin iletişimsel ve üretimsel dil yetilerinin gelişimine yönelik ders içi film etkinlikleri planlayabilme ve uygulayabilme.;
5 Öğrencilerin bilişsel dil yetilerinin gelişimine yönelik ders içi film etkinlikleri planlayabilme ve uygulayabilme.;
6 Türk kültürünü tanıtmaya yönelik uygun film materyali seçebilme ve derste kullanabilme.;
7 Karşılıklı kültürel etkileşimleri destekleyecek ders içi film etkinlikleri planlayabilme ve uygulayabilme. ;
8 Öğrencilerin medya yetisinin gelişimine yönelik ders içi film etkinlikleri planlayabilme ve yapabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders programının tanıtımı, dönem çalışma planının oluşturulması.
2 Film materyalinin tanımı, özellikleri ve yabancı dil eğitimi sürecinde kullanılmasının avantajları.
3 Yabancı dil öğrenim sürecinde film materyalinin tarihsel gelişimi.
4 Yabancı dil öğrenim sürecinde ders materyali olarak yararlanılabilecek film türleri.
5 Yabancı dil öğretim sürecinde film izleme yöntemleri.
6 Yabancı dil öğretim sürecinde film etkinliklerinin aşamaları.
7 Film materyaliyle söz dağarcığı gelişimi etkinlikleri.
8 Dinleme/İzleme anlama yetilerinin geliştirilmesine yönelik sınıf içi film etkinlikleri.
9 Konuşma becerisinin geliştirilmesine yönelik sınıf içi film etkinlikleri.
10 Yazma becerisinin geliştirilmesine yönelik sınıf içi film etkinlikleri.
11 Film materyalinden kültür aktarımı amacıyla yararlanma.
12 Film materyalinin medya estetiği boyutu.
13 Yabancı dil öğretim sürecinde eğitsel film materyali.
14 Dönemin değerlendirilmesi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1) İşcan, A., & Delen, M. (2017). Yabancılara Türkçe öğretiminde filmlerin kullanımı (Selvi Boylum Al Yazmalım filmi örneği). Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(2), 87-101.
2) King, J. (2002). Using DVD feature films in the EFL classroom. Computer Assisted Language Learning, 15(5), 509-523. doi: 10.1076/call.15.5.509.13468
3) Seferoğlu, G. (2008). Using feature films in language classes. Educational Studies, 34(1), 1-9. doi: 10.1080/03055690701785202
4) Sherman, J. (2003). Using authentic video in the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press.
5) Trim, J., North, B., Coste, D., & Sheils, J. (2001): The Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Cambridge: Cambridge University Press.
6) Ünlüler Arabacı, P. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yararlanılan kısa ve uzun metrajlı filmlerin Kırgızistan bağlamında değerlendirilmesi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2 (4), 83-97.
7) Yılmaz, F. & Ertürk Şenden, Y. (2015). Yabancılara Türkçe öğretiminde kalıp sözler: “Babam ve Oğlum” film örneği. JASS Studies, 32, 187-202.
8) Zoghi, M., & Mirzaei, M. (2014). A comparative study of textual and visual contextualization on Iranian EFL learners’ vocabulary learning. International Journal of Basic and Applied Science, 2(3), 31-40.
9) Alyaz, Y. (2015). Naturfilme im DaF-Unterricht am Beispiel eines Projektes. Muttersprache, 125 (4), 273-289.
10) Melin, C. (2013). Climate Change: A “Green” Approach to Teaching Contemporary Germany. Die Unterrichtspraxis/Teaching German, 46(2), 185-199. doi: 10.1111/tger.10140
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 30
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 3 14 42
Ödevler 1 12 36
Projeler 2 30 60
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 4 4
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 8 8
Toplam İş Yükü 178
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,93
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 5 5 5 1 5 4 1 4 1
OK2 5 5 5 5 1 5 4 1 4 1
OK3 5 5 5 5 1 5 4 1 4 1
OK4 5 5 5 5 1 5 4 1 4 1
OK5 5 5 5 5 1 5 4 1 4 1
OK6 5 5 5 5 1 5 4 1 4 1
OK7 5 5 5 5 1 5 4 1 4 1
OK8 1 1 1 4 4 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr