1 | Dersin Adı: | FİLM MATERYALİYLE TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ |
2 | Dersin Kodu: | YTO5117 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YUNUS ALYAZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Yunus Alyaz Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı Görükle Kampüsü 16059 Bursa / Türkiye E-Posta: alyaz@uludag.edu.tr Telefon: + 90 224 294 22 76 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin çağdaş bir ders aracı olan film materyalinin teknik ve eğitsel özelliklerini tanımalarına, yabancı dil öğretim ve öğrenim süreçlerinde önemini kavrayabilmelerine, hedef kitlenin çeşitli dil yetilerinin (alımlama, iletişimsel/üretimsel ve bilişsel) geliştirilmesine ve kültür aktarımına yönelik kullanabilmek için derse entegre edebilmelerine yönelik bilgi ve deneyim kazandırılmasını sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ders programının tanıtımı, dönem çalışma planının oluşturulması. | |
2 | Film materyalinin tanımı, özellikleri ve yabancı dil eğitimi sürecinde kullanılmasının avantajları. | |
3 | Yabancı dil öğrenim sürecinde film materyalinin tarihsel gelişimi. | |
4 | Yabancı dil öğrenim sürecinde ders materyali olarak yararlanılabilecek film türleri. | |
5 | Yabancı dil öğretim sürecinde film izleme yöntemleri. | |
6 | Yabancı dil öğretim sürecinde film etkinliklerinin aşamaları. | |
7 | Film materyaliyle söz dağarcığı gelişimi etkinlikleri. | |
8 | Dinleme/İzleme anlama yetilerinin geliştirilmesine yönelik sınıf içi film etkinlikleri. | |
9 | Konuşma becerisinin geliştirilmesine yönelik sınıf içi film etkinlikleri. | |
10 | Yazma becerisinin geliştirilmesine yönelik sınıf içi film etkinlikleri. | |
11 | Film materyalinden kültür aktarımı amacıyla yararlanma. | |
12 | Film materyalinin medya estetiği boyutu. | |
13 | Yabancı dil öğretim sürecinde eğitsel film materyali. | |
14 | Dönemin değerlendirilmesi. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1) İşcan, A., & Delen, M. (2017). Yabancılara Türkçe öğretiminde filmlerin kullanımı (Selvi Boylum Al Yazmalım filmi örneği). Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(2), 87-101. 2) King, J. (2002). Using DVD feature films in the EFL classroom. Computer Assisted Language Learning, 15(5), 509-523. doi: 10.1076/call.15.5.509.13468 3) Seferoğlu, G. (2008). Using feature films in language classes. Educational Studies, 34(1), 1-9. doi: 10.1080/03055690701785202 4) Sherman, J. (2003). Using authentic video in the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press. 5) Trim, J., North, B., Coste, D., & Sheils, J. (2001): The Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Cambridge: Cambridge University Press. 6) Ünlüler Arabacı, P. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yararlanılan kısa ve uzun metrajlı filmlerin Kırgızistan bağlamında değerlendirilmesi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2 (4), 83-97. 7) Yılmaz, F. & Ertürk Şenden, Y. (2015). Yabancılara Türkçe öğretiminde kalıp sözler: “Babam ve Oğlum” film örneği. JASS Studies, 32, 187-202. 8) Zoghi, M., & Mirzaei, M. (2014). A comparative study of textual and visual contextualization on Iranian EFL learners’ vocabulary learning. International Journal of Basic and Applied Science, 2(3), 31-40. 9) Alyaz, Y. (2015). Naturfilme im DaF-Unterricht am Beispiel eines Projektes. Muttersprache, 125 (4), 273-289. 10) Melin, C. (2013). Climate Change: A “Green” Approach to Teaching Contemporary Germany. Die Unterrichtspraxis/Teaching German, 46(2), 185-199. doi: 10.1111/tger.10140 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 30 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 14 | 42 |
Ödevler | 1 | 12 | 36 |
Projeler | 2 | 30 | 60 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 4 | 4 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |