1 | Dersin Adı: | DENEYSEL İKTİSAT |
2 | Dersin Kodu: | UAT5130 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi MÜSLÜM BASILGAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Yard. Doç. Dr. Müslüm BASILGAN Uludağ Üniversitesi İnegöl İşletme Fakültesi Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret Bölümü 0224 294 26 95- muslumbasilgan@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin temel amacı iktisatta deneysel yöntemi tanıtmak ve bunu uygulamalarla göstermektir |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Deneysel iktisata Giriş | |
2 | İktisadi Deneylerin Özellikleri | |
3 | İktisat Deneylerinde Tasarım I | |
4 | İktisat Deneylerinde Tasarım II | |
5 | Teşvik Mekanizması I: Uyarılmış Değer, Varsayımsal mı- Gerçek Ödül mü ? | |
6 | Teşvik Mekanizamsı-II: Risk ve Zaman | |
7 | Oyun Teorisi ve Deneyler | |
8 | Pazarlık ve sosyal Terchihler | |
9 | Müzayedeler | |
10 | Koordinasyon ve Kamu Malları | |
11 | Bilgisayarlı Deneyler | |
12 | Bireysel Kararlar: Belirsizlik Altında Karar Verme | |
13 | Alan Deneyleri | |
14 | Bilgi ve Öğrenme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | 1. Handbook of Experimental Economics, John Kagel and Al Roth, Princeton University Press, 1995 2. Davis, D. and Holt, C. Experimental Economics, Princeton University Press, 1992. 3. Camerer, C. Behavioral Game Theory: Experiments in Strategic Interaction, Princeton University Press, 2003 4.Christansen B. and Basilgan M., Economic Behavior, Game Theory and Technology in Emerging Economies, IGI Global,2014. 5.Basılgan,M., İktisat ve Deneysel Yöntem: Deneyler, Tartışmalar Ve Gelecek, İ.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi No:48. (Mart 2013). ss.61-89 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü | 184 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |