Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DENEYSEL İKTİSAT
1 Dersin Adı: DENEYSEL İKTİSAT
2 Dersin Kodu: UAT5130
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi MÜSLÜM BASILGAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Yard. Doç. Dr. Müslüm BASILGAN
Uludağ Üniversitesi İnegöl İşletme Fakültesi Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret Bölümü
0224 294 26 95- muslumbasilgan@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin temel amacı iktisatta deneysel yöntemi tanıtmak ve bunu uygulamalarla göstermektir
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bir deneyin en güçlü olarak ne zaman kullanılacağını öğrenir.;
2 Bir deneyin nasıl yapılacağını öğrenir.;
3 Modeli test etmek için iyi bir deney tasarımının özelliklerini öğrenir.;
4 Davranışsal iktisat perspektifinden insan davranışı konusunda bilgi elde eder.;
5 Farklı piyasa kurumlarının karşılaştırmalı etkin özelliklerini öğrenir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Deneysel iktisata Giriş
2 İktisadi Deneylerin Özellikleri
3 İktisat Deneylerinde Tasarım I
4 İktisat Deneylerinde Tasarım II
5 Teşvik Mekanizması I: Uyarılmış Değer, Varsayımsal mı- Gerçek Ödül mü ?
6 Teşvik Mekanizamsı-II: Risk ve Zaman
7 Oyun Teorisi ve Deneyler
8 Pazarlık ve sosyal Terchihler
9 Müzayedeler
10 Koordinasyon ve Kamu Malları
11 Bilgisayarlı Deneyler
12 Bireysel Kararlar: Belirsizlik Altında Karar Verme
13 Alan Deneyleri
14 Bilgi ve Öğrenme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Handbook of Experimental Economics, John Kagel and Al Roth, Princeton University Press, 1995 2. Davis, D. and Holt, C. Experimental Economics, Princeton University Press, 1992. 3. Camerer, C. Behavioral Game Theory: Experiments in Strategic Interaction, Princeton University Press, 2003 4.Christansen B. and Basilgan M., Economic Behavior, Game Theory and Technology in Emerging Economies, IGI Global,2014. 5.Basılgan,M., İktisat ve Deneysel Yöntem: Deneyler, Tartışmalar Ve Gelecek, İ.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi No:48. (Mart 2013). ss.61-89
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 100 100
Toplam İş Yükü 184
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,13
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 3 3 4 4 4 0 4 3 0 0 0
OK2 0 3 3 4 4 4 0 4 3 0 0 0
OK3 0 3 3 4 4 4 0 4 3 0 0 0
OK4 0 3 3 4 4 4 1 4 3 0 0 0
OK5 0 3 3 4 4 4 0 4 3 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr