1 | Dersin Adı: | FRANSIZCA ÖĞRETİMİNDE NİTEL ARAŞTIRMALAR |
2 | Dersin Kodu: | FRN6105 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ŞERMIN ÖNDER KÜLAHOĞLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Şermin KÜLAHOĞLU skulahoglu@uludag.edu.tr 2942201 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin, nitel araştırmaların temel kuramsal ve metodolojik yönleri hakkında bilgi ve uygulama becerisi kazanmalarını amaçlamaktadır. Nitel araştırma metotlarına giriş yapılacaktır. Nitel verilerin toplanmasını sağlayan teknikler, çeşitli analiz yöntemleri ve sonuçların yorumlanmasını yönlendiren kurallar ele alınacaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Bir araştırma nasıl yapılandırılır ? | |
2 | Alan yazımın incelemesi ve keşfi | |
3 | Bir Nitel araştırma makalesinin incelenmesi | |
4 | Nitel metod ve paradigmalar | |
5 | Bir Nitel araştırma makalesinin incelenmesi | |
6 | Nitel araştırmalarda Araştırmacı Duruşu | |
7 | Nitel araştırma yöntemleri | |
8 | Kuramsal dayanaklar | |
9 | Nitel araştırma stratejileri | |
10 | Nitel verilerin toplanması | |
11 | Nitel verilerin analizi-1 | |
12 | Nitel verilerin analizi-2 | |
13 | Nitel yöntemlerin güvenilirliği ve geçerliliği | |
14 | Bireysel nitel analiz çalışmalarının görüşülmesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Glaser, Barney G. and Strauss, Anselm L., 2010, La découverte de la théorie ancrée : stratégies pour la recherche qualitative, Paris: Armand Colin. Kaufmann, Jean-Claude, 2011, "La conduite des entretiens", section 2.3 (12 pages) du livre L'entretien compréhensif, Paris : Armand Colin. Muchielli, Alex (sous la direction de) (c2004) Dictionnaire des méthodes qualitatives en sciences humaines et sociales, Paris, Armand Colin ( 2e édition mise à jour et augmentée) Mucchielli, Roger, 2006, "Méthodologie générale de l'analyse de contenu", chapitre (13 pages) du livreL'analyse de contenu. Des documents et des communications, Issy-les-Moulineaux : ESF Paillé, Pierre et Mucchielli, Alex, 2008, "L'analyse qualitative à l'aide des catégories conceptualisantes", chapitre (35 pages) du livre L'analyse qualitative en sciences humaines et sociales, Paris: Armand Colin. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 40 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 11 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | |||
Uygulamalı Dersler | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | |||
Ödevler | 10 | ||
Projeler | |||
Arazi Çalışmaları | |||
Arasınavlar | |||
Diğer | |||
Yarıyıl Sonu Sınavları | |||
Toplam İş Yükü | |||
Toplam İş Yükü / 30 saat | |||
Dersin AKTS Kredisi |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |