Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FRANSIZCA ÖĞRETİMİNDE NİTEL ARAŞTIRMALAR
1 Dersin Adı: FRANSIZCA ÖĞRETİMİNDE NİTEL ARAŞTIRMALAR
2 Dersin Kodu: FRN6105
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ŞERMIN ÖNDER KÜLAHOĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Şermin KÜLAHOĞLU
skulahoglu@uludag.edu.tr
2942201
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin, nitel araştırmaların temel kuramsal ve metodolojik yönleri hakkında bilgi ve uygulama becerisi kazanmalarını amaçlamaktadır. Nitel araştırma metotlarına giriş yapılacaktır. Nitel verilerin toplanmasını sağlayan teknikler, çeşitli analiz yöntemleri ve sonuçların yorumlanmasını yönlendiren kurallar ele alınacaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Belli bir problemin nicel mi yoksa nitel yoldan mı araştırılabileceğini belirler;
2 Nitel yaklaşımlara özgü kavramları (doygunluk, yansızlık, kuramsal örneklendirme) en uygun biçimde tanımlar ;
3 Farklı analiz tekniklerinin özelliklerini ayırt etme (örneğin içerik analizi, söylem analizi ve kuram oluşturmaya yönelik analiz) ;
4 Farklı dokuman analizi tekniklerini karşılaştırmak;
5 Bir içerik analizi uygulaması gerçekleştirmek ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bir araştırma nasıl yapılandırılır ?
2 Alan yazımın incelemesi ve keşfi
3 Bir Nitel araştırma makalesinin incelenmesi
4 Nitel metod ve paradigmalar
5 Bir Nitel araştırma makalesinin incelenmesi
6 Nitel araştırmalarda Araştırmacı Duruşu
7 Nitel araştırma yöntemleri
8 Kuramsal dayanaklar
9 Nitel araştırma stratejileri
10 Nitel verilerin toplanması
11 Nitel verilerin analizi-1
12 Nitel verilerin analizi-2
13 Nitel yöntemlerin güvenilirliği ve geçerliliği
14 Bireysel nitel analiz çalışmalarının görüşülmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Glaser, Barney G. and Strauss, Anselm L., 2010, La découverte de la théorie ancrée : stratégies pour la recherche qualitative, Paris: Armand Colin.
Kaufmann, Jean-Claude, 2011, "La conduite des entretiens", section 2.3 (12 pages) du livre L'entretien compréhensif, Paris : Armand Colin.
Muchielli, Alex (sous la direction de) (c2004) Dictionnaire des méthodes qualitatives en sciences humaines et sociales, Paris, Armand Colin ( 2e édition mise à jour et augmentée)
Mucchielli, Roger, 2006, "Méthodologie générale de l'analyse de contenu", chapitre (13 pages) du livreL'analyse de contenu. Des documents et des communications, Issy-les-Moulineaux : ESF
Paillé, Pierre et Mucchielli, Alex, 2008, "L'analyse qualitative à l'aide des catégories conceptualisantes", chapitre (35 pages) du livre L'analyse qualitative en sciences humaines et sociales, Paris: Armand Colin.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 10 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 11 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
Uygulamalı Dersler
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 10
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr