Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Maliye Bölümü İsmail@uludag.edu.tr Tel: 0224 2941080
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; eğitim ve sağlık harcamalarının ekonomi içerisindeki önemini, finansman şekillerini ve bu harcamalara olan devlet müdahalelerini değerlendirme yeteneğini sağlamaktadır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Eğitim ve Sağlık harcamalarının özelliklerini kavrayabilme;
2
Eğitim ve sağlık harcamalarının ekonomi içerisindeki yerini ve önemini öğrenebilme;
3
Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde eğitim ve sağlık harcamalarının finansmanını analiz edebilme;
4
Eğitim ve sağlık harcamalarına devletin müdahalesini değerlendirebilme;
5
Bilgi ekonomisinin temel özelliklerini öğrenebilme;
6
Türkiye ve AB’deki eğitim ve sağlık harcamalarını karşılaştırabilme;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Eğitim ve sağlık harcamaları ve özellikleri
2
Eğitim ve sağlık hizmetlerinin üretimi ve devlet müdahalesi
3
Piyasa başarısızlığı kavramı ve eğitim ve sağlık harcamaları
4
Bilgi ekonomisinin gelişiminin eğitim hizmetlerinde yarattığı sorunlar ve gelişimler
5
Yeni ekonomik anlayış kapsamında eğitim harcamaları
6
Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde eğitim harcamaları
7
Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde eğitim harcamaları
8
Sağlık harcamalarında fayda-maliyet analizleri
9
Sağlık hizmetlerinde toplumsal amaçlar: etkinlik ve adalet
10
Sağlık harcamalarının finansmanı
11
Türkiye’de sağlık hizmetlerinin finansmanı
12
Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde sağlık harcamaları
13
Eğitim ve sağlık reformları
14
Türkiye ve AB açısından eğitim ve sağlık harcamaların karşılaştırılması
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1-Kenan Bulutoğlu (2008), Kamu Ekonomisi Demokraside Devletin Ekonomik Bir Kuramı. 2-İsmail Tatlıoğlu, Sağlık Harcamaları ve Finansmanı 3-Julian Le Grand, Carol Propper and Ray 4- Robinson (1992), The Economics of Social Problems 5-Husz Martin (1998), Human Capital, Endogenous Growth, and Government Policy 6-Maurice Mullard (1993), The Politics of Public Expenditure
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
50
Yıl sonu Sınavı
1
50
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
50
Finalin BAşarıya Oranı
50
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
0
0
0
Ödevler
1
70
70
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
1
30
30
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
25
25
Toplam İş Yükü
153
Toplam İş Yükü / 30 saat
5,1
Dersin AKTS Kredisi
5
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU