1 | Dersin Adı: | İNSAN İLİŞKİLERİ ve İLETİŞİM |
2 | Dersin Kodu: | SOS5110 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi SELMA GÜLEÇ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
sgulec@uludag.edu.tr 42292 Uludağ Üni. Eğitim Fak. İlköğretim Bölümü |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | İnsan ilişkileri doyum sağlayan, grup psikolojisine özendiren ve verimli yaşamayı geliştirmeyi amaçlayan bir süreçtir. Bu amaçla sınıf öğretmenliğine hazırlanan öğretmen adaylarımıza insan ilişkilerinin temelini oluşturan iletişim kavramını tanıtarak, bunu meslek hayatlarında nasıl etkin bir şekilde kullanacaklarını öğretmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | İletişim Tanımı ve Temel Bileşenleri | |
2 | Etkili İletişimin Engelleri | |
3 | Etkili İletişimde Çatışma Yönetimi | |
4 | Etkili İletişimde Bilişsel, Duyuşsal ve Davranışsal Süreçler | |
5 | Eğitim Ortamlarında Etkili İletişim ve Boyutları | |
6 | Eğitim Kurumlarında Örgütsel İletişim | |
7 | Konuşmayı Etkili Kılma | |
8 | Dinleme Becerileri | |
9 | İkna Edici İletişim | |
10 | Kültürel İletişim | |
11 | Sözsüz İletişimin Evrensel Boyutları | |
12 | Kitle İletişimi ve Toplum | |
13 | Örgütsel İletişim | |
14 | Genel Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Thomas, Gordon, Aile İletişim Dili, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1996 2. Thomas, Gordon, Etkili Öğretmenlik Eğitimi, Sistem Yay., 9.Baskı, İstanbul, 2000. 3. Demiray, Uğur. (2008); Etkili İletişim,Ankara:Pegem Akademi 4. Tutar Hasan vd., Genel İletişim, Seçkin Yayınları, Ankara, 2005 5. Dökmen, Ü. (2013). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem yayınları. 6. Ergin, A. (2012). Eğitimde etkili iletişim. Ankara: Anı Yayıncılık. 7. Gürüz, D. ve Temel Eğinli, A. (2018). İletişim becerileri: Anlamak, anlatmak, anlaşmak (6. basım), Ankara: Nobel Yayınları 8. Gürüz, D. ve Temel Eğinli, A. (2019). Kişilerarası iletişim: bilgiler, etkiler, engeller (8. Basım), Ankara: Nobel Akademik |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 50 | 50 |
Yıl sonu Sınavı | 50 | 50 |
Toplam | 100 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 3 | 36 |
Ödevler | 50 | 48 | 48 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 12 | 2 | 24 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 50 | 14 | 700 |
Toplam İş Yükü | 836 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |