Bu ders öğrencilere, bilimsel araştırma ve yayın etiği konusunda öngörü sağlar. Bu ders kapsamında üç önemli soru incelenecektir. 1) Bilimsel araştırma neden önemlidir? 2) Bilimsel bir araştırma nasıl tasarlanır? 3) Bilimsel bir araştırma nasıl uygulanır? Dersin temel amaçları, bilimsel araştırma ve yayın etiği ile ilgili konuların anlaşılmasını sağlamak, bilimsel araştırma tasarımı unsurlarını ve uygulama sürecini öğretmektir. Ders, öğretim üyesi anlatımları, çalışmalar, örnek olay tartışmaları ve projelerden oluşmaktadır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Bilimsel araştırmanın önemini açıklayabilme;
2
Bilimsel bir araştırmanın nasıl tasarlanacağını açıklayabilme;
3
Bilimsel bir araştırmanın nasıl uygulanacağını anlatabilme;
4
Yayın etiği ile ilgili konuları açıklayabilme;
5
Bilimsel araştırmanın nasıl analiz edilebileceğini anlatabilme;
6
Bilimsel araştırma sonucunda elde edilen çıktıları yorumlayabilme;
7
Bilimsel araştırma sonucunda elde edilen çıktıları raporlayabilme;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Bilimsel araştırmada temel tanımlar
2
Etik ve intihal kavramı
3
Bilimsel araştırmanın çeşitleri ve örnekler
4
Araştırma konusunun belirlenmesi: Literatür taraması ve yazımı
5
Literatür özetinin sunumu
6
Araştırma probleminin belirlenmesi
7
Araştırma modelinin oluşturulması ve değişken çeşitleri
8
Araştırma modelinin sunumu
9
Araştırma hipotezi yazımı
10
Örnekleme
11
Araştırma hipotezleri test yöntemleri
12
Araştırma hipotezleri test yöntemleri
13
Analiz sonuçlarının değerlendirilmesi
14
Final projesi sunumları
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
• Patricia Leavy, Research Design, 1stEdition, TheGuilfordPress, 2017. • W. Paul Vogt, Dianne C. Gardner, Lynne M. Haeffele, When to Use What Research Design, 1st Edition, The Guilford Press, 2012. • Joseph F. Hair Jr., Mary Celsi, Essentials of Marketing Research, 2012. • Çağatan Taşkın ve Ömer Akat, Araştırma Yöntemlerinde Yapısal Eşitlik Modelleme, 1. Basım, 2010.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
100
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
0
Finalin BAşarıya Oranı
100
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
0
5
10
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
40
40
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30 saat
4
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU