Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ
1 Dersin Adı: ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ
2 Dersin Kodu: ISL5169
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MURAT HAKAN ALTINTAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç.Dr. Çağatan TAŞKIN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: umitgucenme@uludag.edu.tr
0224 294 10 47
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders öğrencilere, bilimsel araştırma ve yayın etiği konusunda öngörü sağlar. Bu ders kapsamında üç önemli soru incelenecektir. 1) Bilimsel araştırma neden önemlidir? 2) Bilimsel bir araştırma nasıl tasarlanır? 3) Bilimsel bir araştırma nasıl uygulanır? Dersin temel amaçları, bilimsel araştırma ve yayın etiği ile ilgili konuların anlaşılmasını sağlamak, bilimsel araştırma tasarımı unsurlarını ve uygulama sürecini öğretmektir. Ders, öğretim üyesi anlatımları, çalışmalar, örnek olay tartışmaları ve projelerden oluşmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bilimsel araştırmanın önemini açıklayabilme;
2 Bilimsel bir araştırmanın nasıl tasarlanacağını açıklayabilme;
3 Bilimsel bir araştırmanın nasıl uygulanacağını anlatabilme;
4 Yayın etiği ile ilgili konuları açıklayabilme;
5 Bilimsel araştırmanın nasıl analiz edilebileceğini anlatabilme;
6 Bilimsel araştırma sonucunda elde edilen çıktıları yorumlayabilme;
7 Bilimsel araştırma sonucunda elde edilen çıktıları raporlayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bilimsel araştırmada temel tanımlar
2 Etik ve intihal kavramı
3 Bilimsel araştırmanın çeşitleri ve örnekler
4 Araştırma konusunun belirlenmesi: Literatür taraması ve yazımı
5 Literatür özetinin sunumu
6 Araştırma probleminin belirlenmesi
7 Araştırma modelinin oluşturulması ve değişken çeşitleri
8 Araştırma modelinin sunumu
9 Araştırma hipotezi yazımı
10 Örnekleme
11 Araştırma hipotezleri test yöntemleri
12 Araştırma hipotezleri test yöntemleri
13 Analiz sonuçlarının değerlendirilmesi
14 Final projesi sunumları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • Patricia Leavy, Research Design, 1stEdition, TheGuilfordPress, 2017.
• W. Paul Vogt, Dianne C. Gardner, Lynne M. Haeffele, When to Use What Research Design, 1st Edition, The Guilford Press, 2012.
• Joseph F. Hair Jr., Mary Celsi, Essentials of Marketing Research, 2012.
• Çağatan Taşkın ve Ömer Akat, Araştırma Yöntemlerinde Yapısal Eşitlik Modelleme, 1. Basım, 2010.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 5 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr