1 | Dersin Adı: | KÜRESEL İKLİM SİYASETİ |
2 | Dersin Kodu: | KMY6117 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. MEHMET ZAHİD SOBACI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Yrd.Doç.Dr. Yasemin Kaya yaseminkahveci@uludag.edu.tr 0224 2941107 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin küresel iklim siyaseti ve iklim politikların ekonomik, politik ve etik boyutları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | İklim Değişikliği: Ozon Tabakasındaki İncelme ve Küresel Isınma | |
2 | İklim Değişikliğinin Nedenleri: Antropojen Etkiler | |
3 | İklim Değişikliğinin Sonuçları: Ekolojik ve Ekonomik | |
4 | İklim Değişikliğinin Sonuçları: Toplumsal, Siyasal, Kültürel | |
5 | IPCC ve Değerlendirme Raporları | |
6 | 1992 BM İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi | |
7 | 1997 Kyoto Protokolü | |
8 | İklim Müzakaleri: Bilim ve Politika Arasındaki Denge | |
9 | Maliyet Etkin Çözümler, Esneklik Mekanizmaları: Neoliberal İklim Politikaları | |
10 | Kilit Aktörler ve Müzakere Pozisyonlar: ABD, AB, Çin, Hindistan, Suudi Arabistan | |
11 | İklim Adaleti | |
12 | İklim Değişikliği ve Türkiye | |
13 | Türkiye’nin İklim Politikası | |
14 | 2015 Paris Anlaşması ve 2020 Sonrası |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
- Betsill, Michele M. “Global Climate Change Policy: Making Progress or Spinning Wheels”, R.S. Axelrod, D.L.Downie, N.J.Vig (eds) The Global Environment: Institutions, Law and Policy, Washington, CQ Press, 2005, 103-124. - Frank, Christine, ‘The Bankruptcy of Capitalist Solutions to the Climate Crisis’, Capitalism Nature Socialism, Vol. 20, No. 2, 2009, 32-43. - Giddens, Anthony, İklim Değişikliği Siyaseti, çev. E. Baltacı, Ankara, Phoenix, 2013. - Hansen, James E., Küresel Isınmanın Kırılma Noktası, Der. ve Çev. A. Yılmaz, İstanbul, Ayrıntı, 2009. - Karakaya, Ethem (ed) Küresel Isınma ve Kyoto Protokolü: İklim Değişikliğinin Bilimsel, Ekonomik ve Politik Analizi, İstanbul, Bağlam, 2008. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 50 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,17 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |