Doç.Dr. M. Zahid SOBACI E-mail: zsobaci@uludag.edu.tr Tel: 0224 2941116 Adres: Uludağ Üniversitesi İİBF Kamu Yönetimi Bölümü, Görükle Kampusu16059 Nilüfer/Bursa
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Öğrencinin, kamu politikası kavramı hakkında kavramsal bir bakış açısı kazanmasını sağlayarak, kamu politikalarının analizinde kullanılan modeller ve karar verme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmasını gerçekleştirmektir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Öğrenci, kamu politikalarının tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. ;
2
Öğrenci, kamu politikaları analizi hakkında kavramsal bir bakış açısı kazanır. ;
3
Öğrenci, kamu politikalarında ders çıkarma sürecini kavrar.;
4
Öğrenci, kamusal politikalarının analizinde uygulanan modeller hakkında bilgi sahibi olur.;
5
Öğrenci, politika transferi ve politika öğrenme süreçlerini inceler.;
6
Öğrenci, kamu politikalarındaki karar verme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.;
7
Öğrenci, politika ağları ve toplulukları hakkında bilgi sahibi olur. ;
8
Öğrenci, Türkiye’de uygulanmakta olan kamu politikalarını inceleme olanağı bulur.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Kamu Politikası: Tarihsel Perspektif
2
Kamu Politikası Analizi: Kavramsal Çerçeve
3
Kamu Politikası Analizinde Modeller I: Kurumsal Yaklaşım ve Süreç Yaklaşımı
4
Kamu Politikası Analizinde Modeller II: Grup Teorisi
5
Kamu Politikası Analizinde Modeller III: Oyun Teorisi
6
Kamu Politikası Analizinde Modeller IV: Kamu Tercihi Teorisi
7
Kamu Politikası Analizinde Modeller V: Sistem Teorisi
8
Kamu Politikası Analizinde Modeller VI: Elit Teorisi
9
Kamu Politikası Analizinde Modeller VII: Ussalcılık
10
Kamu Politikası Analizinde Modeller VIII: Artırımcılık
11
Politika Transferi, Politika Öğrenme ve Ders Çıkarma
12
Politika Ağları ve Toplulukları
13
Kamu Politikasında Karar Verme Yöntemleri
14
Türkiye’de Kamu Politikaları
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
DYE, Thomas. Understanding Public Policy, Prentice Hall, 2007. DOLOWITZ, David. Policy Transfer and British Social Policy: Learning from USA, Open University Press, 2000. SAYBAŞILI, Kemali. Siyaset Biliminde Temel Yaklaşımlar, Doruk Yayınları, İstanbul, 1999
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
50
Yıl sonu Sınavı
1
50
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
50
Finalin BAşarıya Oranı
50
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
1
20
20
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
96
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,2
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU