1 |
Dersin Adı: |
TEST HAZIRLAMA TEKNİKLERİ |
2 |
Dersin Kodu: |
BIL5114 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Yüksek Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. ERHAN ŞENGEL |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Erhan Şengel drerhansengel@gmail.com, +90 (224) 294 21 80 Eğitim Fakültesi A Blok Oda: 413 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
www.erhansengel.com |
19 |
Dersin Amacı |
Sınıf temelli farklı türde değerlendirme türlerinin özellikler, hazırlanılması ve değerlendirilmesi. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Sınav Hazırlama ve Değerlendirme Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin Yeri ve Önemi |
|
2 |
Sınav türleri; Bilgisayar Öğretiminde çeşitli becerilerinin ölçülmesi için test hazırlama teknikleri; çeşitli tiplerde soru hazırlama alıştırmaları; değerlendirme ve analiz teknikleri; istatistik hesaplamalar. |
|
3 |
Ölçme ve Değerlendirmeyle İlgili Temel Kavramlar ve Ölçek Türleri Ölçme Aracında Bulunması Gereken Özellikler Geçerlik Güvenirlik Kullanışlılık |
|
4 |
Eğitimde Ölçülen Özellikler Bilişsel Alan Duyuşsal Alan Devimsel Alan |
|
5 |
Materyal Değerlendirme ve Uyarlama Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları Yazılı Sınavlar Sözlü Sınavlar |
|
6 |
öğretiminde kullanılan ders kitaplarını değerlendirme ve seçim ilkelerinin öğretimi ve ders kitaplarının incelenmesi ve değerlendirilmesi; ders kitaplarında geçen alıştırmaların çözümlenmesi ve değerlendirilmesi; uygun olmayan alıştırmaların yeniden düzenlenmesi ve sınıf ortamına uygum biçimde uyarlanması. |
|
7 |
Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları Kısa Yanıtlı Doğru-Yanlış Çoktan Seçmeli Test Geliştirme |
|
8 |
Konu alanında MEB tarafından onaylanmış ders kitaplarının ve öğretim programlarının eleştirel bir bakış açısı ile incelenmesi; kitapların içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkısı, öğretimde kullanım kolaylığı, vb. açılarından incelenmesi |
|
9 |
Betimleyici İstatistikler Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
10 |
Betimleyici İstatistikler Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
11 |
Okullarda bir uygulama öğretmeni nezaretinde Öğretmenlik Uygulaması dersine temel oluşturmak amacıyla yapılan gözlem ve uygulamalar; çalışma yapraklarının hazırlanması ve kullanılması, sınıf içinde mikro öğretim uygulamaları. |
|
12 |
bazı gözlem ve uygulama konuları: öğretimde soru sorma, yönerge ve açıklamalar, dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü, çeşitli yönlerden bir öğrencinin incelenmesi, |
|
13 |
öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi, dersi planlama, ders kitaplarından yararlanma, grup çalışmaları, sınıf organizasyonu, |
|
14 |
Tekrarlar |
|