Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TEST HAZIRLAMA TEKNİKLERİ
1 Dersin Adı: TEST HAZIRLAMA TEKNİKLERİ
2 Dersin Kodu: BIL5114
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ERHAN ŞENGEL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Erhan Şengel
drerhansengel@gmail.com, +90 (224) 294 21 80
Eğitim Fakültesi A Blok Oda: 413
18 Dersin Web Adresi: www.erhansengel.com
19 Dersin Amacı Sınıf temelli farklı türde değerlendirme türlerinin özellikler, hazırlanılması ve değerlendirilmesi.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Program Tanıtıtımı ve paylaşım;
2 Basit Eğitimsel ölçme ve Değerlendirme terimelerini açıklayabilme.;
3 test türfe sınıflandırmalarını açıklayabilme.;
4 test özelliklerini listeleyebilme.;
5 Başarı testinin hazırlayabilme.;
6 Test hazırlama metotlarını kavrayabilme.;
7 test hazırlama basamaklarını listeleyebilme.;
8 Soru kökü hazırlayabilme.;
9 soru analizini yapabilme.;
10 Değerlendirme şemasını hazırlayabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sınav Hazırlama ve Değerlendirme Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin Yeri ve Önemi
2 Sınav türleri; Bilgisayar Öğretiminde çeşitli becerilerinin ölçülmesi için test hazırlama teknikleri; çeşitli tiplerde soru hazırlama alıştırmaları; değerlendirme ve analiz teknikleri; istatistik hesaplamalar.
3 Ölçme ve Değerlendirmeyle İlgili Temel Kavramlar ve Ölçek Türleri Ölçme Aracında Bulunması Gereken Özellikler Geçerlik Güvenirlik Kullanışlılık
4 Eğitimde Ölçülen Özellikler Bilişsel Alan Duyuşsal Alan Devimsel Alan
5 Materyal Değerlendirme ve Uyarlama Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları Yazılı Sınavlar Sözlü Sınavlar
6 öğretiminde kullanılan ders kitaplarını değerlendirme ve seçim ilkelerinin öğretimi ve ders kitaplarının incelenmesi ve değerlendirilmesi; ders kitaplarında geçen alıştırmaların çözümlenmesi ve değerlendirilmesi; uygun olmayan alıştırmaların yeniden düzenlenmesi ve sınıf ortamına uygum biçimde uyarlanması.
7 Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları Kısa Yanıtlı Doğru-Yanlış Çoktan Seçmeli Test Geliştirme
8 Konu alanında MEB tarafından onaylanmış ders kitaplarının ve öğretim programlarının eleştirel bir bakış açısı ile incelenmesi; kitapların içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkısı, öğretimde kullanım kolaylığı, vb. açılarından incelenmesi
9 Betimleyici İstatistikler Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
10 Betimleyici İstatistikler Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
11 Okullarda bir uygulama öğretmeni nezaretinde Öğretmenlik Uygulaması dersine temel oluşturmak amacıyla yapılan gözlem ve uygulamalar; çalışma yapraklarının hazırlanması ve kullanılması, sınıf içinde mikro öğretim uygulamaları.
12 bazı gözlem ve uygulama konuları: öğretimde soru sorma, yönerge ve açıklamalar, dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü, çeşitli yönlerden bir öğrencinin incelenmesi,
13 öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi, dersi planlama, ders kitaplarından yararlanma, grup çalışmaları, sınıf organizasyonu,
14 Tekrarlar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Atılgan, Hakan ve diğerleri. (2007). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. *Turgut, M.F. (1983).
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metodları. Ankara: Saydam Matbaacılık. *Baykul, Y. (1999). İstatistik Metodlar ve Uygulamalar. Üçüncü Basım. Ankara: Anı Yayıncılık.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 5 50
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 6 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 9 3 27
Ödevler 5 4 36
Projeler 2 5 10
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,03
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7
OK1 5 3 3 0 0 0 0
OK2 5 3 3 0 0 0 0
OK3 5 4 3 0 0 0 0
OK4 5 4 4 0 0 0 0
OK5 3 5 4 0 0 0 0
OK6 5 5 5 0 0 0 0
OK7 5 5 5 0 0 0 0
OK8 5 5 5 0 0 0 0
OK9 5 4 4 0 0 0 0
OK10 4 4 3 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr