1 |
Dersin Adı: |
BEDEN EĞİTİMİ ve SPORDA GÜNCEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ |
2 |
Dersin Kodu: |
BED5103 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Yüksek Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
7 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. Nimet HAŞIL KORKMAZ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. Nimet HAŞIL KORKMAZ |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Nimet HAŞIL KORKMAZ Spor Bilimleri Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü nhasil@uludag.edu.tr 2940686 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Beden eğitimi ve spor dersinde öğretim yaklaşımları, Öğretim yaklaşımlarının ilkeleri, Öğretim yaklaşımlarındaki öğretmen-öğrenci rolleri, Öğretim yaklaşımlarının bireyin gelişimine etkileri, Öğretim yaklaşımlarının eksik ve üstün yönleri, Öğretim yaklaşımlarını kullanarak ders planı hazırlama, Öğretim yaklaşımlarının seçiminde rol oynayan etmenler ve bu yöntemlerin güncel olanlarını , günümüzdeki bilim ve teknolojinin gelişimine, çevresel faktörlerdeki gelişimlere paralel olarak yeni ve en kullanışlı yöntemleri keşfetme amaçlanmaktadır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Tanışma. Dersle İlgili Genel ve Özel Açıklamalar. Dersin Hedef/Hedefleri, Amaçları ve Öğrenci Kazanımları. |
|
2 |
Eğitim- öğretim ve öğrenmenin aşamaları, alanları, ilkeleri ve teorileri
|
|
3 |
Günümüz teknolojik ve bilimsel gelişmelerin, eğitim ve öğretime yapabileceği katkılar. Çevresel ve eğitim – öğretim araçları gereç, tesis ve malzeme bakımından incelenmesi.
|
|
4 |
Eğitim-öğretimde yöntem kavramı ve çeşitleri. Yöntem Seçiminde Etkili Olan Faktörler. |
|
5 |
Genel Öğretim Yöntemleri :(Anlatım yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Tümden Gelim Yöntemi, Tüme Varım Yöntemi, Karma (mixed) Yöntemi, Çözümleme (analiz) Yöntemi, Birleşim (sentez) Yöntemi, Gezi-Gözlem Yöntemi. |
|
6 |
Genel Öğretim Yöntemleri :(Anlatım yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Tümden Gelim Yöntemi, Tüme Varım Yöntemi, Karma (mixed) Yöntemi, Çözümleme (analiz) Yöntemi, Birleşim (sentez) Yöntemi, Gezi-Gözlem Yöntemi. |
|
7 |
Genel Öğretim Yöntemleri :(Anlatım yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Tümden Gelim Yöntemi, Tüme Varım Yöntemi, Karma (mixed) Yöntemi, Çözümleme (analiz) Yöntemi, Birleşim (sentez) Yöntemi, Gezi-Gözlem Yöntemi. |
|
8 |
Beden Eğitimi Sporda Özel Öğretim Yöntemleri: (Komut Yöntemi, Alıştırma Yöntemi, Eşli Çalışma Yöntemi, Kendini Değerlendirme Yöntemi, Katılım Yöntemi, Yönlendirilmiş Buluş Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi). |
|
9 |
Beden Eğitimi Sporda Özel Öğretim Yöntemleri: (Komut Yöntemi, Alıştırma Yöntemi, Eşli Çalışma Yöntemi, Kendini Değerlendirme Yöntemi, Katılım Yöntemi, Yönlendirilmiş Buluş Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi). |
|
10 |
Beden Eğitimi Sporda Özel Öğretim Yöntemleri: (Komut Yöntemi, Alıştırma Yöntemi, Eşli Çalışma Yöntemi, Kendini Değerlendirme Yöntemi, Katılım Yöntemi, Yönlendirilmiş Buluş Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi). |
|
11 |
Beden Eğitimi ve Sporda Kullanılan Güncel Öğretim Yöntemleri: (Komut Yöntemi, Alıştırma Yöntemi, Eşli Çalışma Yöntemi,Kendini Değerlendirme Yöntemi, Gösterim,(Gösterip Yaptırma ve Örnek Olay-Medya yardımlı- yöntemi, Katılım Yöntemi, Yönlendirilmiş Buluş, Öğrencinin tasarımı - öğrencinin başlatması yöntemi, Kendini Değerlendirme Yöntemi, Anlatım Yöntemleri). |
|
12 |
Beden Eğitimi ve Sporda Kullanılan Güncel Öğretim Yöntemleri: (Komut Yöntemi, Alıştırma Yöntemi, Eşli Çalışma Yöntemi,Kendini Değerlendirme Yöntemi, Gösterim,(Gösterip Yaptırma ve Örnek Olay-Medya yardımlı- yöntemi, Katılım Yöntemi, Yönlendirilmiş Buluş, Öğrencinin tasarımı - öğrencinin başlatması yöntemi, Kendini Değerlendirme Yöntemi, Anlatım Yöntemleri). |
|
13 |
Beden Eğitimi ve Sporda Kullanılan Güncel Öğretim Yöntemleri: (Komut Yöntemi, Alıştırma Yöntemi, Eşli Çalışma Yöntemi,Kendini Değerlendirme Yöntemi, Gösterim,(Gösterip Yaptırma ve Örnek Olay-Medya yardımlı- yöntemi, Katılım Yöntemi, Yönlendirilmiş Buluş, Öğrencinin tasarımı - öğrencinin başlatması yöntemi, Kendini Değerlendirme Yöntemi, Anlatım Yöntemleri). |
|
14 |
Beden Eğitimi ve Sporda Kullanılan Güncel Öğretim Yöntemleri: (Komut Yöntemi, Alıştırma Yöntemi, Eşli Çalışma Yöntemi,Kendini Değerlendirme Yöntemi, Gösterim,(Gösterip Yaptırma ve Örnek Olay-Medya yardımlı- yöntemi, Katılım Yöntemi, Yönlendirilmiş Buluş, Öğrencinin tasarımı - öğrencinin başlatması yöntemi, Kendini Değerlendirme Yöntemi, Anlatım Yöntemleri). |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
MUSKA MOSSTON-SARA ASWORTH.(Eda TÜZEMEN-Çeviri), (Gıyasettin DEMİRHAN-Düzenleme) (2004). BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİMİ. Düzenlenmiş 3. Baskı. Bağırgan Yayınevi, ANKARA . Ahmet ÇÖNDÜ(Ocak 2004).BEDEN EĞITIMI VE SPORDA ÖZEL ÖĞRETIM YÖNTEMLERI. Nobel Yayın Dağitım. ANKARA. İsmail Hakkı HARMANDAR(Mart 2004). BEDEN EĞITIMI VE SPOR’DA ÖZEL ÖĞRETIM YÖNTEMLERI. Nobel Yayın Dağitım. ANKARA. Demirhan, G., (2006) Spor Eğitiminin Temelleri, Ankara, Spor yayınevi ve kitapevi ile Bağırgan yayınevi. Mosston, M., Ashworth, S., (1986) Teaching Physical Education Third Edition, the United of America Macmillan publishing Company. CHRİSTİNA, R. W., CARCOS, D. M. COACHES GUIDE TO TEACHING SPORT SKILLS. IIIinois Human Kinestetics Champaing pp.41-60. Hüseyin ÜNLÜ, Latif AYDOS (2007).ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE, BEDENEĞİTİMİ DERSLERİNDE ÖĞRETMENLERİN VE ÖĞRENCİLERİN TERCİH ETTİKLERİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ(Makale). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), Cilt 8, Say. 2, (71-81). Sami Şahin, Bilal Atasoy ve Sibel Somyürek (2010). Öğretmen Eğitiminde Örnek Olay Yöntemi( Makale). Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (http://sbe.gantep.edu.tr), 9(2):253 -277 ISSN: 1303-0094. Ahmet ŞİRİNKAN, Sertaç ERCİŞ.İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSLERİNDE UYGULANAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ VE ÖLÇME – DEĞERLENDİRME KRİTERLERİNİN ARAŞTIRILMASI(2009).Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi Cilt 3, Sayı 3. |
24 |
Değerlendirme |
|