YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilimsel ve teknolojik güncel gelişmeleri evrensel düzeyde takip edebilme, kendini yenileyebilme ve bu kazanımlarını hayvansal üretime aktarabilme becerisi |
1,2 |
1,2,3,4 |
Hayvan besleme, yem ve yem teknolojisi, yem değerlendirme, rasyon hazırlama, beslenme bozuklukları konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme |
|
1,2,3,4 |
Hayvan yetiştirme, ıslahı ve genetik alanında karşılaşılan problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern yöntemleri seçme ve kullanma becerisi |
|
1,2,3,4 |
Hayvancılıkla ilgili verileri toplayabilme, veri toplamayı tasarlama, analiz edebilme, sonuçlarını yorumlayabilme ve bunları pratiğe aktarabilme becerisi |
1,2 |
1,2,3,4 |
Hayvansal üretim sistemlerini ve sistem bileşenlerini ile ilgili karmaşık bir sistemi veya süreci analiz edebilme, tasarlayabilme ve modern yöntemleri kullanarak çözümleyebilme becerisi |
1,2 |
1,2,3,4 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, bir yabancı dil bilgisi edinme, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi |
|
1 |
Tarımın farklı dalları ile hayvancılık faaliyetleri arasındaki ilişkileri analiz edebilme ve sürdürülebilir üretim için uygulama modeli oluşturarak takım ve bireysel olarak çalışabilme becerisi |
|
2 |
Temel Bilimler ve Ziraat dalları ile ilgili mühendislik alanına özgü konularda yeterli alt yapıya sahip olma, bu alanlarda sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi |
1,2 |
1,2,3,4 |
Zootekni alanında karşılaşılan problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için tasarlama, bilişim teknolojilerini kullanma, istatistiki olarak değerlendirme, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
|
1,2,3,4 |
Zootekni alanındaki uygulamalarda, karmaşık mühendislik ve alanla ilgili problemleri saptama, tanımlama ve bilimsel yöntemlerle çözebilme becerisi |
|
1,2,3,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak tarım, orman ve su ürünleri alanlarında plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir ve izler. 2-Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 3-Alanıyla ilgili mevzuata hâkimdir ve uygun davranır. 4-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilimsel ve teknolojik güncel gelişmeleri evrensel düzeyde takip edebilme, kendini yenileyebilme ve bu kazanımlarını hayvansal üretime aktarabilme becerisi |
|
1,2,3,4 |
Hayvan besleme, yem ve yem teknolojisi, yem değerlendirme, rasyon hazırlama, beslenme bozuklukları konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Hayvan yetiştirme, ıslahı ve genetik alanında karşılaşılan problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern yöntemleri seçme ve kullanma becerisi |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Hayvancılıkla ilgili verileri toplayabilme, veri toplamayı tasarlama, analiz edebilme, sonuçlarını yorumlayabilme ve bunları pratiğe aktarabilme becerisi |
|
1,2,3,4 |
Hayvansal üretim sistemlerini ve sistem bileşenlerini ile ilgili karmaşık bir sistemi veya süreci analiz edebilme, tasarlayabilme ve modern yöntemleri kullanarak çözümleyebilme becerisi |
|
1,2,4 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, bir yabancı dil bilgisi edinme, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi |
|
3 |
Tarımın farklı dalları ile hayvancılık faaliyetleri arasındaki ilişkileri analiz edebilme ve sürdürülebilir üretim için uygulama modeli oluşturarak takım ve bireysel olarak çalışabilme becerisi |
|
4 |
Temel Bilimler ve Ziraat dalları ile ilgili mühendislik alanına özgü konularda yeterli alt yapıya sahip olma, bu alanlarda sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi |
|
1,2,3,4 |
Zootekni alanında karşılaşılan problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için tasarlama, bilişim teknolojilerini kullanma, istatistiki olarak değerlendirme, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Zootekni alanındaki uygulamalarda, karmaşık mühendislik ve alanla ilgili problemleri saptama, tanımlama ve bilimsel yöntemlerle çözebilme becerisi |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1-Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar. 2-Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3-Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4-Disiplinler arası çalışma yapar. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilimsel ve teknolojik güncel gelişmeleri evrensel düzeyde takip edebilme, kendini yenileyebilme ve bu kazanımlarını hayvansal üretime aktarabilme becerisi |
1,2,3,4,5 |
2,3,4 |
Hayvan besleme, yem ve yem teknolojisi, yem değerlendirme, rasyon hazırlama, beslenme bozuklukları konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme |
|
1,2,3,4.5,7 |
Hayvan yetiştirme, ıslahı ve genetik alanında karşılaşılan problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern yöntemleri seçme ve kullanma becerisi |
|
1,2,3,4,7 |
Hayvancılıkla ilgili verileri toplayabilme, veri toplamayı tasarlama, analiz edebilme, sonuçlarını yorumlayabilme ve bunları pratiğe aktarabilme becerisi |
|
1,2,3,4,5,7 |
Hayvansal üretim sistemlerini ve sistem bileşenlerini ile ilgili karmaşık bir sistemi veya süreci analiz edebilme, tasarlayabilme ve modern yöntemleri kullanarak çözümleyebilme becerisi |
|
1,2,3,4,5,7 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, bir yabancı dil bilgisi edinme, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi |
1,2,3,4,5 |
1,3,4,7 |
Tarımın farklı dalları ile hayvancılık faaliyetleri arasındaki ilişkileri analiz edebilme ve sürdürülebilir üretim için uygulama modeli oluşturarak takım ve bireysel olarak çalışabilme becerisi |
1,2,3,4,5 |
1 |
Temel Bilimler ve Ziraat dalları ile ilgili mühendislik alanına özgü konularda yeterli alt yapıya sahip olma, bu alanlarda sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi |
|
1,2,3,4 |
Zootekni alanında karşılaşılan problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için tasarlama, bilişim teknolojilerini kullanma, istatistiki olarak değerlendirme, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,5,7 |
Zootekni alanındaki uygulamalarda, karmaşık mühendislik ve alanla ilgili problemleri saptama, tanımlama ve bilimsel yöntemlerle çözebilme becerisi |
|
1,2,3,4,5,7 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. 2-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. 3-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. 4-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini verilerle destekler, uzman olan veya olmayan kişilerle paylaşır. 5-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 7-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilimsel ve teknolojik güncel gelişmeleri evrensel düzeyde takip edebilme, kendini yenileyebilme ve bu kazanımlarını hayvansal üretime aktarabilme becerisi |
|
2,3,4 |
Hayvan besleme, yem ve yem teknolojisi, yem değerlendirme, rasyon hazırlama, beslenme bozuklukları konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olabilme |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Hayvan yetiştirme, ıslahı ve genetik alanında karşılaşılan problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern yöntemleri seçme ve kullanma becerisi |
|
1,2,3,4 |
Hayvancılıkla ilgili verileri toplayabilme, veri toplamayı tasarlama, analiz edebilme, sonuçlarını yorumlayabilme ve bunları pratiğe aktarabilme becerisi |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Hayvansal üretim sistemlerini ve sistem bileşenlerini ile ilgili karmaşık bir sistemi veya süreci analiz edebilme, tasarlayabilme ve modern yöntemleri kullanarak çözümleyebilme becerisi |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, bir yabancı dil bilgisi edinme, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi |
1,2,3 |
2,3 |
Tarımın farklı dalları ile hayvancılık faaliyetleri arasındaki ilişkileri analiz edebilme ve sürdürülebilir üretim için uygulama modeli oluşturarak takım ve bireysel olarak çalışabilme becerisi |
1,2,3 |
1,2 |
Temel Bilimler ve Ziraat dalları ile ilgili mühendislik alanına özgü konularda yeterli alt yapıya sahip olma, bu alanlarda sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi |
|
1,2,3,4 |
Zootekni alanında karşılaşılan problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için tasarlama, bilişim teknolojilerini kullanma, istatistiki olarak değerlendirme, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Zootekni alanındaki uygulamalarda, karmaşık mühendislik ve alanla ilgili problemleri saptama, tanımlama ve bilimsel yöntemlerle çözebilme becerisi |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1-Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 2-Sorgular ve araştırır. 3-Bilgiye ulaşır, analitik düşünür ve tasarım yapar. 4-Edinilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
|