YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Üretilen ham kumaşı belirlenen standartlarda mamul hale getirebilmek. |
1,2 |
1 |
Giysi tasarlayıp tasarlanan giysiyi kalite standartlarına uygun olarak üretebilmek, |
1,2 |
1 |
İpliği tanıyıp üretim hesaplamaları yaparak ring, open-end ve diğer sistemlere göre iplik üretebilmek |
1 |
1 |
İşletmenin üretim sürecini maliyetler, kalite ve iş sağlığı açısından yönetebilmek, |
1,2 |
1 |
Kumaş tasarlayıp tasarlanan kumaşı kalite kriterleri doğrultusunda üretebilmek. |
1,2 |
1 |
Kumaşı nitelik ve nicelik olarak üretim parametreleri doğrultusunda analiz edebilmek. |
1,2 |
1 |
Lif, iplik ve kumaşa fiziksel ve kimyasal testleri uygulayabilmek. |
1,2 |
1 |
Özel, fonksiyonel ve teknik tekstil mamullerini üretebilmek, |
1 |
1 |
Sosyal yetenekleri yasal ve etik kurallara göre kazanabilmek |
1,2 |
1 |
Tekstil faaliyet alanlarında kullanılan bilgisayar programlarını kullanabilmek, |
1 |
1 |
Tekstil liflerini fiziksel ve kimyasal özelliklerine göre doğal ve sentetik olarak ayırt etmek. |
1 |
1 |
Tekstil makinalarının çalışma prensipleri doğrultusunda üretim hesaplarını yapabilmek, |
1,2 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Mühendislik uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Giysi tasarlayıp tasarlanan giysiyi kalite standartlarına uygun olarak üretebilmek, |
1,2,3 |
1 |
İpliği tanıyıp üretim hesaplamaları yaparak ring, open-end ve diğer sistemlere göre iplik üretebilmek |
1,2,3 |
1 |
İşletmenin üretim sürecini maliyetler, kalite ve iş sağlığı açısından yönetebilmek, |
1,2,3 |
1 |
Kumaş tasarlayıp tasarlanan kumaşı kalite kriterleri doğrultusunda üretebilmek. |
1,2,3 |
1 |
Kumaşı nitelik ve nicelik olarak üretim parametreleri doğrultusunda analiz edebilmek. |
1,2,3 |
1 |
Lif, iplik ve kumaşa fiziksel ve kimyasal testleri uygulayabilmek. |
1,2,3 |
1 |
Özel, fonksiyonel ve teknik tekstil mamullerini üretebilmek, |
1,2,3 |
1 |
Sosyal yetenekleri yasal ve etik kurallara göre kazanabilmek |
1,2,3 |
1 |
Tekstil faaliyet alanlarında kullanılan bilgisayar programlarını kullanabilmek, |
1,2,3 |
1 |
Tekstil liflerini fiziksel ve kimyasal özelliklerine göre doğal ve sentetik olarak ayırt etmek. |
1,2,3 |
1 |
Tekstil makinalarının çalışma prensipleri doğrultusunda üretim hesaplarını yapabilmek, |
1,2,3 |
1 |
Üretilen ham kumaşı belirlenen standartlarda mamul hale getirebilmek. |
1,2,3 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
1-Mühendislik takımlarında veya bireysel çalışır. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Giysi tasarlayıp tasarlanan giysiyi kalite standartlarına uygun olarak üretebilmek, |
1,2,4 |
1,3 |
İpliği tanıyıp üretim hesaplamaları yaparak ring, open-end ve diğer sistemlere göre iplik üretebilmek |
1,2 |
1,3 |
İşletmenin üretim sürecini maliyetler, kalite ve iş sağlığı açısından yönetebilmek, |
1,2,4 |
1,3 |
Kumaş tasarlayıp tasarlanan kumaşı kalite kriterleri doğrultusunda üretebilmek. |
1,2,4 |
1,3 |
Kumaşı nitelik ve nicelik olarak üretim parametreleri doğrultusunda analiz edebilmek. |
1,2,4 |
1,3 |
Lif, iplik ve kumaşa fiziksel ve kimyasal testleri uygulayabilmek. |
1,2 |
1,3 |
Özel, fonksiyonel ve teknik tekstil mamullerini üretebilmek, |
1,2 |
1,3 |
Sosyal yetenekleri yasal ve etik kurallara göre kazanabilmek |
1,2,4 |
1,3 |
Tekstil faaliyet alanlarında kullanılan bilgisayar programlarını kullanabilmek, |
1,2,4 |
1,3 |
Tekstil liflerini fiziksel ve kimyasal özelliklerine göre doğal ve sentetik olarak ayırt etmek. |
1,2 |
1,3 |
Tekstil makinalarının çalışma prensipleri doğrultusunda üretim hesaplarını yapabilmek, |
1,2 |
1,3 |
Üretilen ham kumaşı belirlenen standartlarda mamul hale getirebilmek. |
1,2 |
1,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3-Teknik resim kullanarak teknik iletişim kurar. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Giysi tasarlayıp tasarlanan giysiyi kalite standartlarına uygun olarak üretebilmek, |
1,2 |
2 |
İpliği tanıyıp üretim hesaplamaları yaparak ring, open-end ve diğer sistemlere göre iplik üretebilmek |
1,2 |
2 |
İşletmenin üretim sürecini maliyetler, kalite ve iş sağlığı açısından yönetebilmek, |
1,2,3 |
2 |
Kumaş tasarlayıp tasarlanan kumaşı kalite kriterleri doğrultusunda üretebilmek. |
1,3 |
2 |
Kumaşı nitelik ve nicelik olarak üretim parametreleri doğrultusunda analiz edebilmek. |
1,2 |
2 |
Lif, iplik ve kumaşa fiziksel ve kimyasal testleri uygulayabilmek. |
1 |
2 |
Özel, fonksiyonel ve teknik tekstil mamullerini üretebilmek, |
1,2,3 |
2 |
Sosyal yetenekleri yasal ve etik kurallara göre kazanabilmek |
1,2,3 |
2 |
Tekstil faaliyet alanlarında kullanılan bilgisayar programlarını kullanabilmek, |
1,2,3 |
2 |
Tekstil liflerini fiziksel ve kimyasal özelliklerine göre doğal ve sentetik olarak ayırt etmek. |
1,2 |
2 |
Tekstil makinalarının çalışma prensipleri doğrultusunda üretim hesaplarını yapabilmek, |
1,2,3 |
2 |
Üretilen ham kumaşı belirlenen standartlarda mamul hale getirebilmek. |
1 |
2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 2- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
1-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olduğunu alanındaki mesleki ve akademik gelişmeleri izleyerek gösterir, kendini sürekli yeniler. 2-Bir mühendislik uygulaması için gerekli olan modern teknik gereç ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. |
|