YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. 2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. 3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
1-Alanında özel konularda uzmanlaşır. 2-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel gelişmeleri tanıtır, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. 3-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. 4-Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. |
Araştırma ve teknoloji transferi yoluyla elde edilen bilgileri eğitime ve topluma kazandırma. |
1,2,3 |
2,3,4 |
Bilim ve meslek etiğine uygun davranma, yetki ve sorumlulukları çerçevesinde mesleğini icra etme bilincine sahip olma, |
1,2,3 |
2,3,4 |
Hayvancılığın sorunlarının çözümü için gerekli alt yapı ve laboratuarlar olanaklarını çağın gereklerine uygun hale getirme ve kullanma, |
1,2,3 |
2 |
Hayvansal üretim alanında Problemlerin farkına varma çözümlerini yazılı, sözlü ve görsel olarak sunma becerisini kazanma |
1,2,3 |
2,3,4 |
Multidisipliner alanlarda çalışma ve projelerde görev alma, |
1,2,3 |
2,3,4 |
Ulusal ve uluslararası bilimsel makale hazırlama ve sunma becerisini kazanma |
1,2,3 |
1,2,3 |
Ulusal ve uluslararası projelerde görev alma ve projeden elde edilen sonuçları sunabilme, |
|
1,2,3,4 |
Zootekni alanında yeni gelişme ve uygulamaları değerlendirip, mevcut sorunların çözümüne yönelik projeler ve çözümler üretme, |
1,2,3 |
2,3,4 |
Zootekni alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisi kazanma. |
1,2,3 |
2 |
Zootekni ana bilim dalını oluşturan hayvan yetiştirme, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde edinilen bilgilerin derinleştirilmesi |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. 2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. 3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye k 2-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 3-Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilir. |
Araştırma ve teknoloji transferi yoluyla elde edilen bilgileri eğitime ve topluma kazandırma. |
|
1,2,3 |
Bilim ve meslek etiğine uygun davranma, yetki ve sorumlulukları çerçevesinde mesleğini icra etme bilincine sahip olma, |
|
2 |
Hayvancılığın sorunlarının çözümü için gerekli alt yapı ve laboratuarlar olanaklarını çağın gereklerine uygun hale getirme ve kullanma, |
1,2,3 |
1,3 |
Hayvansal üretim alanında Problemlerin farkına varma çözümlerini yazılı, sözlü ve görsel olarak sunma becerisini kazanma |
1,2,3 |
1,2,3 |
Multidisipliner alanlarda çalışma ve projelerde görev alma, |
1,2,3 |
1,2,3 |
Ulusal ve uluslararası bilimsel makale hazırlama ve sunma becerisini kazanma |
1,2,3 |
1,2,3 |
Ulusal ve uluslararası projelerde görev alma ve projeden elde edilen sonuçları sunabilme, |
1,2,3 |
1,2 |
Zootekni alanında yeni gelişme ve uygulamaları değerlendirip, mevcut sorunların çözümüne yönelik projeler ve çözümler üretme, |
1,2,3 |
1,3 |
Zootekni alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisi kazanma. |
|
1,2 |
Zootekni ana bilim dalını oluşturan hayvan yetiştirme, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde edinilen bilgilerin derinleştirilmesi |
|
1,2 |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Araştırma ve teknoloji transferi yoluyla elde edilen bilgileri eğitime ve topluma kazandırma. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Bilim ve meslek etiğine uygun davranma, yetki ve sorumlulukları çerçevesinde mesleğini icra etme bilincine sahip olma, |
1,2,3 |
1,2 |
Hayvancılığın sorunlarının çözümü için gerekli alt yapı ve laboratuarlar olanaklarını çağın gereklerine uygun hale getirme ve kullanma, |
1,2,3 |
3 |
Hayvansal üretim alanında Problemlerin farkına varma çözümlerini yazılı, sözlü ve görsel olarak sunma becerisini kazanma |
1,2,3 |
1,2,3 |
Multidisipliner alanlarda çalışma ve projelerde görev alma, |
1,2,3 |
1,2,3 |
Ulusal ve uluslararası bilimsel makale hazırlama ve sunma becerisini kazanma |
1,2,3 |
2,3 |
Ulusal ve uluslararası projelerde görev alma ve projeden elde edilen sonuçları sunabilme, |
1,2,3 |
1,2,3 |
Zootekni alanında yeni gelişme ve uygulamaları değerlendirip, mevcut sorunların çözümüne yönelik projeler ve çözümler üretme, |
1,2,3 |
1,2,3 |
Zootekni alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisi kazanma. |
|
3 |
Zootekni ana bilim dalını oluşturan hayvan yetiştirme, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde edinilen bilgilerin derinleştirilmesi |
|
2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. 2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. |
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. 2-Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Araştırma ve teknoloji transferi yoluyla elde edilen bilgileri eğitime ve topluma kazandırma. |
|
1,2 |
Bilim ve meslek etiğine uygun davranma, yetki ve sorumlulukları çerçevesinde mesleğini icra etme bilincine sahip olma, |
1 |
2 |
Hayvancılığın sorunlarının çözümü için gerekli alt yapı ve laboratuarlar olanaklarını çağın gereklerine uygun hale getirme ve kullanma, |
1 |
2 |
Hayvansal üretim alanında Problemlerin farkına varma çözümlerini yazılı, sözlü ve görsel olarak sunma becerisini kazanma |
1 |
1,2 |
Multidisipliner alanlarda çalışma ve projelerde görev alma, |
1 |
1,2 |
Ulusal ve uluslararası bilimsel makale hazırlama ve sunma becerisini kazanma |
1 |
1 |
Ulusal ve uluslararası projelerde görev alma ve projeden elde edilen sonuçları sunabilme, |
|
2 |
Zootekni alanında yeni gelişme ve uygulamaları değerlendirip, mevcut sorunların çözümüne yönelik projeler ve çözümler üretme, |
1 |
1,2 |
Zootekni alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisi kazanma. |
1 |
2 |
Zootekni ana bilim dalını oluşturan hayvan yetiştirme, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde edinilen bilgilerin derinleştirilmesi |
1 |
1,2 |
1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
1-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 2-Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
|